Montako kertaa päivässä kävelet kerrostalon portaat ylös?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan. En edes muista, milloin olisin viimeksi kerrostalossa käynyt. Joskus viime kesällä?
Kerrostalolääviin ei kyllä tee mieli mennä, sanon aina kerrostalossa asuville kavereille, että tavataan meillä, sitä kerrostalon mölinää ei jaksa kuunnella. Portaita juoksen ulkona, silloin kun on lenkkivaatteet päällä. Meillä pidetään kuntoportaat lumettomana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kertaakaan. En edes muista, milloin olisin viimeksi kerrostalossa käynyt. Joskus viime kesällä?
Kerrostalolääviin ei kyllä tee mieli mennä, sanon aina kerrostalossa asuville kavereille, että tavataan meillä, sitä kerrostalon mölinää ei jaksa kuunnella. Portaita juoksen ulkona, silloin kun on lenkkivaatteet päällä. Meillä pidetään kuntoportaat lumettomana.
Ikävää jos sun kaverit asuu meluisissa läävissä. Ei kai rahkeet riitä asumaan paremmalla alueella. Seura tekee kaltaisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Piti muuttaa noin vuodeksi kaupungin keskustaan niin valitsin asunnon kerrostalon kolmannesta kerroksesta, ei hissiä. Kyllä heti alkoi tuntua lihaksissa hyvällä tavalla :D vaikka työleiriltä nimeltä omakotitalo muutin.
Minkälaisessa läävässä asuit, ei minun talossani kyllä työ rasita, nuren leikkaa robotti, lumet teemme mönkijällä, jossa etulevy. Rännit kaksi kertaa vuodessa, aikaa menee n. 20 min/kerta. Kyllä se on salille/juoksemaan/hiihtämään jne. mentävä liikuntaa saadakseni.
En kertaakaan. Työpäivän jälkeen on jalat niin kipeät, että hyvä kun jaksan raahautua hissiin. Eilen tulin kahden painavan kauppakassin kanssa kotiin ja hississä just mietin, että onneksi se ei mun aikana ole koskaan vielä ollut rikki. Jos olisi eilen ollut rikki, niin olisin varmaan alkanut itkemään 😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää jos sun kaverit asuu meluisissa läävissä. Ei kai rahkeet riitä asumaan paremmalla alueella. Seura tekee kaltaisekseen.
Helsingin keskustassa ihan nk. arvoalueella. Käyttämäsi kortti on aika kulunut, kertoo vain siitä, että arvostelu osui. Täälläkin on miljoona lankaa kerrostalossa asumisesta, eipä niissä paljoa kiitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteisiin Joskus se totuus näyttää sattuvan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollakin kerrostalossa meni hermo. Naurattaa.
1-4 kertaa, yleensä 2. Asun 4. kerroksessa, meillä ei ole hissiä.
Muuten minusta ihan ok, enkä kiinnitä rappusiin huomiota. Mutta silloin kun matkustaa ja pitää raahata laukku alas ja ylös, niin kaipaan kyllä hissiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin viisi kertaa ja lisäksi teen kotijumppaa.
Siis vaan kolmas kerros. Mutta just yksi päivä mietin, että kyllä tämä porraskävely on kuitenkin hyödyksi jollain tavalla.
Kyllä siitä on hyötyä! Googleta! Ap
Sen olen huomannut, että peppuun vaikuttaa positiivisesti.
Itse en ole huomannut mitään tuollaista, vaikka asun kuudennessa kerroksessa, ja kävelen portaat monta kertaa päivässä.
Kerran päivään. Kuudes kerros. Saa vähän sydäntä jumpsuttamaan ja hengästymään, mikä on hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Muuten minusta ihan ok, enkä kiinnitä rappusiin huomiota. Mutta silloin kun matkustaa ja pitää raahata laukku alas ja ylös, niin kaipaan kyllä hissiä.
Eikö se nykyään ole laitonta, että yli 3 kerrosta korkeassa talossa ei ole hissiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se nykyään ole laitonta, että yli 3 kerrosta korkeassa talossa ei ole hissiä?
Talo on rakennettu vuonna 1956.
Meillä 6. krs, tiistaina kävelin, kun hissi oli rikki. Hirveän rankkaa, kun olen vetelehtinyt koronan vuoksi. Pitäisi huvikseen alkaa kävellä raput päivittäin, niin kunto kohenisi.
Kerran päivässä nousen rappuset, 80 askelta. Lisäksi kävelen lähes päivittäin 8000-10000 askelta, pyöritän painollista hulavannetta myös päivittäin ja käyn 2 kertaa viikossa kuntosalilla. Olen nyt hyväkuntoinen ja koska olen jo eläkkeellä ehdin huolehtimaan kropastani ja kunnostani. Eläkkeelle jäädessäni pari vuotta sitten olin hävettävän huonokuntoinen ja ylipainoinenkin, mutta ihmeen nopeasti ja suhteellisen helposti kilot karisivat, lihasvoima lisääntyi ja kroppa kiinteytyi, kun otin itseäni niskasta kiinni ja ryhdyin ajatuksesta tekoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin viisi kertaa ja lisäksi teen kotijumppaa.
Ja naapurit kiittää jytinästä, mene sinne kuntosalille missä nuo kuuluu tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan olen viimeksi portaita noussut... ööh, vuosia sitten.
Terveisin Fät-Fak
Joskus kerran ja joskus 5 kertaa. Asun 4 kerroksessa.
Mä vastasin ekalle sivulle, että yhden kerran. Syy siihen on se, ettei mulla ole tarvetta ravata edestakaisin. Aamulla lähden töihin ja illalla takaisin.
Viikonloppuisin päivällä lähden ja yöllä takaisin.
Aina kaupassakin käyn, kun tulen jostakin niin sitenkään en ravaa rappusissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan olen viimeksi portaita noussut... ööh, vuosia sitten.
Terveisin Fät-Fak
No minkä sille voi kun ei ole edes portaita missään missä käy? No, on mulla kaks, joita nousen tossa kohta muutaman kerran kun käyn hakemassa vettä toisesta rakennuksesta.
Ei ole hissiä meidän kerrostalossa niin joka päivä.