Booliresepti ristiäisiin
Esikoisen ristiäiset tulossa ja tarjoiluja mietitään jo kiivaasti. Joku hedelmäinen raikas booli olisi kiva, olisiko kellään hyvää reseptiä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Booli voi olla myös alkoholitonta. Itse näinlähes absolutistina ajattelin heti, että kyseessä olisi alkoholiton raikas booli, varsinkin jos ristiäiset sattuvat myöhäiskevääseen/kesään. Mutta joo, ehkä sitä viinaa kaivataan joissain paikoissa ritiäisissäkin ihan boolin muodossa.
Vaikka provohan se taas tämäkin.
Unelma ristiäisissä pitää olla tarjoilut kunnossa.
Tapio, Gambina, Valkkari, Sprite.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä vitsi, provo vai pitäisikö ottaa ihan tosissaan tämä, että ristiäisissäkin tarjotaan boolia? Mitä se kastava pappi sanoo siihen, että kirkkoon tullaan booliämpärin kanssa?
Meillä oli ylioppilasjuhlissa alkoholiton booli tarjolla, erityisesti lapset rakastivat sitä. Tervetuliaismaljana oli samppanja ja muutakin oli tarjolla, mutta tuo alkoholiton oli menestys.
Siinä oli raparperia, mansikkaa, sitrusta ja vadelmia.
Vierailija kirjoitti:
0,5 l vodka 40 %
0,5 l Sour Apple likööriä tms.
2 l Spriteä
1 l Vichyä
Sitruunamehua
Koristeeksi sitruunan ja appelsiinin viipaleita
Josko tuohon vielä sekaan säilykepurkillinen goktailhedelmäpaloja?
Nyt minun peräsuolenlaskeumani räjähti, kun näin hullusta ajatuksesta luin!
Niin.
Onpa outoa, että on noin negatiivinen suhtautuminen alkoholiin juhlajuomana. Ehkä huonoja kokemuksia lapsuudessa? Itse pidän, että viini kuuluu juhla-aterialle.
0,5 litraa pirtua mansikoiden tai rypäleiden imeytykseen. Loppu omalla mielikuvituksella, kunhan prosentteja tulee yli 10.