Li:n leikkauslista on oikeasti todella hyvä!
Vaikken ole koskaan vassareita äänestänyt, niin nyt on kyllä pakko myöntää, että tuo Li:n leikkauslista on todella hyvä ja kohtuullinen. Lukekaa vaikka itse: https://www.is.fi/politiikka/art-2000010348830.html
Ihmettelen suuresti, jos hallitus ei tajua ottaa noista neuvoista mitään käyttöön, vaan leikkaa edelleen keski- ja pienituloisilta, ja jopa suht pienituloisilta eläkeläisiltä, vaikkei ihan pienimpiin, eli alle tuhannen euron (976, 59 e) eläkkeisiin kai onneksi leikkauksia tee. Moni suomalainen opiskelija tai työtön saa vielä vähemmän kuukausituloja ja heiltä hallitus on leikannut ja aiheuttanee heillekin lisämenoja alv:n nostolla ja esim. terveyskeskus- ja sairaalamaksujen hinnankorotuksilla.
Kun leikataan jatkuvasti keski- ja pienituloisilta, niin ei tarvitse ihmetellä, etteivät nuoret enää uskalla hankkia lapsia tähän maahan. Eikä tarvitse ihmetellä, miksi kulutus ei lisäänny, sillä onhan se ymmärrettävää, että on pakko yrittää säästää niistä vähistäkin tuloista, kun eihän sitä tiedä, kuinka hurjia leikkauksia nykyhallitus tulevina vuosina tekee. Valitettavasti moni on siinä tilanteessa, ettei heillä ole mitään mahdollisuutta säästää mistään.
Eikö joku taloustieteen ammattilainen voisi julkisesti ja vahvasti tukea mielipiteillään tuota Li:n leikkauslistaa, jotta se otettaisiin käyttöön edes osin.
Kommentit (458)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassu taas toisten kukkarolla. Yllätys.
Onko parempi, että sinimustaossut ovat toisten kukkaroilla kuten nyt?
On se vaan kumma miten varakkaat älähtää heti kun heidän suurista tuloistaan pitäisi pikkaisen nipistää.
Ahneus on ilmeisesti asia johon tarvitaan jotain isompaa korjausta olisko vaikka psykologin kanssa keskustelua siitä, että miksi sinun ei kannattaisi sitä varallisuutta loputtomiin kasvattaa. Se ei tee sinulle hyvää pidemmän päälle. Keskity läheisiin myös ja käy joskus leipäjonossa keskustelemassa pieneläkeläisten, yksinhuoltajien ja työttömien kanssa.
Raha ei tuo pituutta miehelle.
Naiset ei halua lyhyttä miestä.
Jos varakas on lyhyt.
Ja koko Suomen luuseri siis. Naiset nauraa sille.
Vasemmistossa on suomen voimavara. Harmi kun jotkut pelotelleet äänestäjät.
Vierailija kirjoitti:
Jos pankeille laitetaan uusia veroja maksettavaksi niin se on satavarmaa että ne verot maksatetaa asiakkailla. Pankkitileistä maksaa sitten jatkossa myös "ne kaikkein heikoimmassa asemassa olevatkin" parin-kolmenkympin kuukausimaksuja.
Niin tietenkin pankit kostaisivat ja kiristäisivät, että jos meiltä uskallatte viedä hitustakaan valtavista voitoistamme, mitä asiakkailta keräämme, niin huonosti teidän ja Suomen käy. Varokaa siis hallitusväki, ettette ala pankkeja tai muita rahakkaita valtaa pitäviä kiusaamaan edes pienilläkään verokiristyksillä.
Tähän on Suomi nyt joutunut ja tästä ei ikinä pois päästä, ellei suuria ihmeitä tapahdu.
Kun rikkaat pääsee valtaan, niin todellisuudessa ne rikkaat vallanpitäjät ovat vallankahvassa eikä suinkaan maan hallitus, vaikka siltä näyttääkin. Rikkaat vallanpitäjät omistavat median ja sitä kautta vaikuttavat väärällä tiedottamisella vaikka ja mihin. He laittavat hetkessä heille huonon ministerin hiljaiseksi jne.
Petteri yllättyi ja lähti ripulille.
Vierailija kirjoitti:
Tienaan n. 10 000 enemmän vuodessa kuin sinä. Minulla on perhe, josta on luonnollisesti kuluja. Myös asumiskuluni ovat siten kovemmat kuin sinun. Kyllä minulla viisisataa kuussa vähemmän koskisi kipeästi. Minulla on asuntolainaa, remonttilainaa, kohta taas autolainaa. Nämä vievät tuloistani ison osan. Tuolla tonnin kuussa tienaavalla ei ole juurikaan menoja. Hänen asumisensa on lähes täysin subventoitu, hänen terveydenhuoltonsa ilmaista, sähkölaskut, vakuutuslaskut jne kaikki Kelan maksamia. Lapsilla on ilmaiset päivähoidot jne.
Valtio tukee yrityksiä esim. vihreään siirtymään. Minua ja lapsiani kyllä ilahduttaa tämä. On meidän onnemme, että valtiomme haluaa teollisuutensa tuottavan puhtaasti ja tukee mm. tuotekehitystä ja saasteettomuutta. On lyhytnäköistä säästää tästä ja antaa yritysmaailman sitten saastuttaa maamme asumiskelvottomaksi. Tuolta voit Kiinasta käydä katsomassa millaista jälkeä tulee, kun tuotetaan halvalla ilman, että ympäristön vaikutuksia ajatellaan.
Miksi olet elänyt yli varojesi? Miksi olet ottanut liikaa lainaa? Miksi asut(-te) hienossa talossa vain jotta voisitte olla "parempia kuin muut"?
Näin suunnilleen samantuloisena mutta eri postaajana kuin edellinen, esittäisin nämä kysymykset sinulle. En odota vastauksia, et tule kuitenkaan vastaamaan. Vaan jos sentään edes hetkisen miettisit näitä ja katsoisit peiliin.
170 cm mies näyttää Mersussa pikkuiselta pojalta.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
Yksi naapuri sanoi, katso kuinka pikkuinen mies.
Miksi olet elänyt yli varojesi? Miksi olet ottanut liikaa lainaa? Miksi asut(-te) hienossa talossa vain jotta voisitte olla "parempia kuin muut"?
Näin suunnilleen samantuloisena mutta eri postaajana kuin edellinen, esittäisin nämä kysymykset sinulle. En odota vastauksia, et tule kuitenkaan vastaamaan. Vaan jos sentään edes hetkisen miettisit näitä ja katsoisit peiliin.
En minä ole elänyt yli varojeni. Kykenen velvoitteeni maksamaan nyt vallan mainiosti. Jos sen sijaan sellaisen roheen 500/kk leikkaisitte palkastani, niin sittenhän minulle tulisi ongelmia ilman, että itse olen niitä aiheuttanut. Ymmärrätkö, jos varastat minulta, en tietenkään ole kärsimättä siitä iskua.
Vierailija kirjoitti:
En minä ole elänyt yli varojeni. Kykenen velvoitteeni maksamaan nyt vallan mainiosti. Jos sen sijaan sellaisen roheen 500/kk leikkaisitte palkastani, niin sittenhän minulle tulisi ongelmia ilman, että itse olen niitä aiheuttanut. Ymmärrätkö, jos varastat minulta, en tietenkään ole kärsimättä siitä iskua.
Sinun talosi on varastettu minulta ja muilta, jotka elämme varojemme mukaan. Ymmärrätkö, nollakorkoaikana otetut lainasi ovat varastettu ihmisiltä, jotka eivät elvistele.
Onpa tuo miehen 170 senttisyys iso onelma, vaikka kukaan ei pituuttaan itse valitse.
Ei, ei! Millä rikas ostaa sit veneen, 6 metriset ikkunat kämppään ja uuden mersun!?!? Hävetkää.
Pankit eivät maksa mitään veroa. Jos tämmöinen tulisi voimaan, se nostaisi asiakkaiden palvelumaksuja nyt ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun talosi on varastettu minulta ja muilta, jotka elämme varojemme mukaan. Ymmärrätkö, nollakorkoaikana otetut lainasi ovat varastettu ihmisiltä, jotka eivät elvistele.
Anteeksi mitä? Olen kuule ihan palkallani asuntoni maksanut ja korot pankille maksanut. Sinullahan tuo varkaus on mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tuo miehen 170 senttisyys iso onelma, vaikka kukaan ei pituuttaan itse valitse.
Puutarhatontut on ongelma. Varsinkin hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun talosi on varastettu minulta ja muilta, jotka elämme varojemme mukaan. Ymmärrätkö, nollakorkoaikana otetut lainasi
Et ole maksanut palkallasi. Olet ollut yhteisdiilissä pankkien kanssa, jossa varastetaan yhteiskunnalta nollakoroilla. Kuten kaikki muutkin isoja lainoja ottaneet ovat.
Eli jos on onnistunut kerryttämään miljoonan euron eläkesäästöt, niin Lin logiikan mukaan näistä kuuluu maksaa valtiolle 5000 euroa veroja joka vuosi?
Mikä leikkauslista? Ei tuossa ole mitään leikkauksia, vaan valtion tulojen lisäämistä lisäverottamalla ja kansalaisia köyhdyttämällä.
Valtaosin vasemmistoliitto sopeuttaisi kiristämällä varallisuuden ja omaisuustulojen verotusta sekä tukkimalla veropohjan aukkoja. Menoleikkauksia vasemmistoliiton vaihtoehdossa on hyvin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit Li sitten yrittää uudelleen neljän vuoden päästä. Puskista huutelijoita ei kuunnella.
Orpo ja Purra on sormi suussa ymmällään miksi kusevat omille nilkoilleen. Li antoi ystävällisen neuvon.
Mitä sitten? Ne päättää ketkä siellä hallituksessa on. Olisi voittanut sitten vaalit. Nyt on ihan turhaa räksytystä.
Opposition tehtävä on räksyttää. Sitähän varsinkin persut teki viimeiset 4 vuotta sillä erotuksella, että mitään järkeviä ehdotuksia ei tullut. Ai niin joo, tuli se, että baarit auki!
Ei oikeastaan vaan opposition tehtävä on tarjota vaihtoehtoja ja realistisia sellaisia, faktoihin perustuvia.
SIinä olet oikeassa ettei suomivasemmistolta ole tosiaan muuta tarjolla kuin räksytystä joka ei perustu yhtään minkäänlaisiin faktoihin vaan pelkkiin valeisiin ja suruttomaan populismiin (omg, älkää leikatko köyhiltä, eläkeläisiltä etc....)
Ei noiden vaihtoehtolistoja ole tarkoitettukaan otettavaksi vakavasti vaan niissä on ihan tahallaan täysin toteutuskelvottomia ehdotuksia. Mutta kun vasemmistolla on media valehtelemassa puolellaan niin nuo voi ihan rauhassa väittää vaikka antavansa kuun taivaalta köyhille ja media toistaa tätä sen jälkeen faktana.
Leikataan tukia rikkailta pörssiyhtiöiltä. Leikataan rahaa pois rikkailta miljonääreiltä. On se leikkauslista, joka toisi Suomen valtiolle rahaa eikä kurjistaisi tavallisten ihmisten elämää.