Kadehditko opettajien työetuja: loma-aikoja, työpäiviä, palkkausta jne.?
Kommentit (72)
Kyllähän opettajia poljetaan ja sorretaan ihan niin pitkään kun te pöljät kiltteyttänne pidätte ilmaisia vartteja. Voi kuulkaa, on niiiiiiin monta muutakin tapaa olla hyvä opettaja. Ei ilmainen koululla notkuminen ole kelpo opettajan tae!
Ihan vaikka oman ammattikuntanne puolesta: Älkää suostuko kynnysmatoiksi!
sulle maksetaan yt aikaa viikossa oliko nyt 2vai 3 h, joka tulee palkassa
ei ole paha uhraus puhua ne vartit iltaisin, kun menee illassa kahdessa kun suunnittelet etukäteen.
En itse tykkää myöskään noiden varttien pidosta mutta minkäs teet kun kuuluu velvollisuuksiin.
tv. itsekkin vartteja inhoava ope
Tienaan 3500 ihan yläasten opettajana.
Ala-asteen opettajien peruspalkka on ehkä 100 euroa vähemmän kuin meidän, vaikka toisin tästä voisi ymmärtää. Heillä palkka 2300, meillä peruspalkka 2400. Mulla hivenen ikälisiä ja ylitunteja ja siksi tosiaan tuon 3500 palkka.
ja minustakin vanhempainvartit pitäisi pitää virka-aikaan. Meillä joustetaan sen verran, että keskustelut hoidetaan klo 7-16 välillä. Enää en aio istua iltoja koululla odottamassa, muistavatko perheet mahdollisesti ilmaantua keskustelemaan.
euroa? Viimeksi kun jäin äitiyslomalle se oli minulla tasan 2000 euroa, vajaat kaksi vuotta sitten.
Luokanopettajan on aika vaikea saada ylitunteja tuon 24 tunnin päälle, ja jos hän saa, työ käy melkoisen raskaaksi. Helppohan se jonkun ruotsinopen on hamuta ylitunteja, kun opetusvelvollisuus on niin pieni!!
Itse olen äidinkielenopettajana lukiossa. Työkokemusta on viisi vuotta ja kuukausipalkkani on noin 3600¿/kk (ylitunteja ON, koska meillähän opetusvelvollisuus on vain 16 tuntia/vko). Tervetuloa vaan korjaamaan aineita! Nuorten kanssa on kuitenkin mukava työskennellä ja lomiinikin olen tyytyväinen. Se on asenteesta kiinni.
Tuo 3600 on saman verran kuin keskimääräinen Diplomi-insinöörin palkka. Että ei ihan huonosti. Onneksi et sentään valittanut.
66:lle vastannut jatkaa vastaustaan
Nuo palkathan näkee ihan oaj:n sivuilta. Kävin juuri tarkistamassa muistikuvani ja olivat hivenen yläkanttiin, tosin riippuu koulutuksesta. Yläasteen puolella palkkaa tulee vähintään pätevälle 2332 ja jos on sama koulutus ja menee ala-asteen puolelle, niin on 2279. Sitä en tiedä, että mikä on tuo ala-asteen luokanopettajankoulutuksen palkka, olisko 2142.
Niin ja kateelliselle luokanopettajalle voin kertoa, että minulla on opetusvelvollisuus 23 tuntia eli ei mitenkään ihan vähän minusta yläasteen reaaliaineen opettajana. Esimerkiksi kokeet ovat kuitenkin hivenen pidempiä tarkistaa kuin ala-asteella tehdyt.
Meil on muka huippu palkka ja pitkät lomat ja kurittomat oppilaat........ Jos oppilaat olisikin kotona kasvatettu niin olisi tosi helppoa...Vanhemmat ei kasvata joten se työntää kasvatusvastuun kouluille. Herttasista äitin ja isin muruista tulee ties mitä vanhempiensa häpäsijöitä, ja kun lapsi kotona kertoo kuin kauhea ope on ku antoi jälki-istunnon, niin enkä mää mitää tehnyt....Ja vanhemmat uskoo tai esittää uskovansa kaiken..........?
Palkkausta tuskin voi kukaan kadehtia!
T: Opettaja
Kantsii mennä kokeilemaan opettajan hommia vaikka yläkoulun puolelle. Meidän koululla on hirmu pula sijaisista ;)
Juu, palkkaa maksetaan se mikä maksetaan. Jos opettajan työ olisi helppoa ja hyväpalkkaista, niin kaikkihan sitä tekisivät!