Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikkakiusaaminen ja siihen puuttuminen

Vierailija
11.04.2024 |

Jos näet työpaikkakiusaamista, oletko kuin ei mitään tapahtuisi, vaan puututko siihen?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole esimies, ei kuulu mulle

Vierailija
2/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat eivät reagoi, koska pelkona on joutua itse kiusaajan uhriksi, jos puuttuu asiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle maksetaan tästäkin. Hänen heiniään siis.

Vierailija
4/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole esimies, ei kuulu mulle

Tämä ei itse asiassa pidä paikkaansa. Koska työpaikkakiusaaminen on työterveysasia, siitä on kaikilla työsopimuslain mukaan velvollisuus ilmoittaa ja sen jälkeen esimiehellä on velvollisuus toimia.

Vierailija
5/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne jotka kiusaa on ne pomon tärkeimmät nuoleskelijat. Ei siihen kukaan puutu. Itse olen yleensä se kiusattu, joka paikassa.

Vierailija
6/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosin en liikkeestä

ennkestä niitä riitapukareita enää 

Vierailija
7/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimiehelle maksetaan tästäkin. Hänen heiniään siis.

Etkö tee mitään, katsot vaan vierestä kun työkaveria kiusataan. 

Miten sitten koulukiusaaminen, onko siihenkään muilla velvollisuutta puuttua, vai opettaja vaan, jos sattuu huomaamaan.

Vierailija
8/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen luuseri joutuu kiusatuksi? Nappi ohtaan tuollaisille.

Monenlaisia luusereita meitä on. Koulukiusattujakin on monenmoista luuseria. 

Vierailija
9/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisin varmaan jotenkin.En ole meillä törmännyt.Ainoastaan yksi riippakivityöntekijä löytyy...

Vierailija
10/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat mahdollisuduet puuttua asiaan on joka tapauksessa esimiehellä. Hänellä on natsoja siihen. Ja myös lakisääteisiä velvollisuuksiakin tehdä niin.

Vierailija
11/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä puutun, ja olen puuttunutkin. Olen toiminut hienovaraisempaa porukasta eristämistä, sivuuttamista ja tietojen pimittämistä vastaan ottamalla kohteena ollutta henkilöä itse mukaan esimerkiksi lounaalle, istumaan samaan pöytään kahvitauolla, varmistamalla tiedonkulkua suoraan siitä vastuussa olevilta henkilöiltä ja kysymällä hänen mielipidettään työasiaan, jos sellainen tilanne on tullut vastaan. Törkeimpiin selän takana puhumisiin olen puuttunut ihan suoraan sanomalla, että tuollaisesta olisi pitänyt kasvaa ulos jo viimeistään yläasteella, ja jos kuulen vielä samanlaista jauhantaa, vien asian esimiehelle. 

En ole ollut millään työpaikalla suosituin tyyppi, kyllä se veronsa vaatii puuttua omien arvojen vastaiseen toimintaan. 

Vierailija
12/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhimillistä on pyrkiä olemaan huomaamaton kiusaajan edessä ja silmissä. Uhrin tueksi asettuminen tosiaan voisi tehdä sinusta itsestäsikin uhrin. Ja sehän ei ole kivaa.

Vierailija
13/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhimillistä on pyrkiä olemaan huomaamaton kiusaajan edessä ja silmissä. Uhrin tueksi asettuminen tosiaan voisi tehdä sinusta itsestäsikin uhrin. Ja sehän ei ole kivaa.

Semmoistahan se on. Silti aikuiset hurskastelevat, miten lasten pitäisi puuttua havaitsemaansa koulukiusaamiseen, tai he ovat itsekin osa ongelmaa. Silti aniharva uskaltaa puuttua. Kiusattu jätetään selviytymään yksin.

Vierailija
14/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne jotka kiusaa on ne pomon tärkeimmät nuoleskelijat. Ei siihen kukaan puutu. Itse olen yleensä se kiusattu, joka paikassa.

Mitä, joko minä tänne kommentoinkin :O ihan kuin omalta näppäimistöltäni olisi. Noin se usein on, valitettavasti.

T: Vihdoin viimein irtisanoutunut ja työmarkkinoiden ulkopuolelle jättäytynyt

Vierailija
15/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkurien ajattelua.

Vierailija
16/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat mahdollisuduet puuttua asiaan on joka tapauksessa esimiehellä. Hänellä on natsoja siihen. Ja myös lakisääteisiä velvollisuuksiakin tehdä niin.

Vaan aina ei ole kykyä tai edes haluja. Joskus se on itse esimies joka kiusaa.

Vierailija
17/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on lakisääteisesti kovimmassa vastuussa tästä asiasta. Saa oikeudessa kovimmat tuomiot, kovemmat kuin itse kiusaajat, ellei puutiu siihen.

Vierailija
18/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies on lakisääteisesti kovimmassa vastuussa tästä asiasta. Saa oikeudessa kovimmat tuomiot, kovemmat kuin itse kiusaajat, ellei puutiu siihen.

Mietitään sitä kiusattua, jos vaikka törkeä kiusaaminen jatkuu ja jatkuu, eikä kukaan reagoi. Miten hyvältä tuntuisi, jos joku tulisi sanomaan jotain.

Jo lapsille opetetaan, että jos näet toista kiusattavan, niin sinun pitää puuttua

Myös työpaikan ohjeissa lukee, miten pitää tehdä, kun näkee, että toinen on joutunut kiusaamisen uhriksi. Mutta kukaan ei ole huomaavinaan.

Vierailija
19/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä, joko minä tänne kommentoinkin :O ihan kuin omalta näppäimistöltäni olisi. Noin se usein on, valitettavasti.

T: Vihdoin viimein irtisanoutunut ja työmarkkinoiden ulkopuolelle jättäytynyt

Miksi alapeukku? Oletko niitä nuoleskelijakiusaajia? Jos huomasit, jättäydyin markkinoiden ulkopuolelle = en saa mitään tukia, en kuluta sinun kallisarvoisia verorahojasi siinä mielessä. Pontti oli että mieluummin yksin kotona ilman tuloja kuin töissä rääkättävänä.

Vierailija
20/54 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinhän se on mutta jos kiusattu on ajettu yksin nurkkaan ja on jo vähän sekaisin ja peloissaan ei uskalla viedä asiaa eteenpäin kun ei luota enää kehenkään eikä mihinkään.

Kaikki esimiehet eivät ole päteviä tai asiallisia ja objektiivisia.