Työnantaja purki työsopimuksen - apua!
Moro tällainen tilanne: oli kaverin kanssa sovittu pääsiäisen tienoille laskettelukeikka, mutta olin unohtanut että mulla ei ole lomapäiviä ollenkaan jäljellä, ja palkatonta en saanut. Hain sit hätäpäissäni työterveydestä pari päivää saikkua selkäkipuihin vedoten että pääsen reissuun, kun koko reissu oli maksettu ja kyydit ei joustanu jne. Tiiän ettei oo ihan kosher toi, mutta aattelin että maksimissaan nuhteet tulee jos jää kii.
No sitten ilmeisesti joku oli käräyttänyt ja kun tulin takas niin työnantaja totes vaan että työsoppari on purettu, eikä mitään varoitusta yms. Mulla ei tänä vuonna ole yhtään saikkupäivää tai luvatonta poissaoloo oo ees ollut ennen tätä, että tuntuu aika kohtuuttomalta. En oo liitossa niin en saa liitosta apua niin nyt ois hyvät neuvot kalliit, mitä kautta ton homman voi haastaa oikeuteen ja ei kai työntantaja voi tolleen mielivaltaisesti vaan purkaa sopparia? Ihan hyvin työkaverit oli saaneet tuurattua ton pari päivää, mitä nyt kerkesin kysellä.
Kommentit (74)
Ap:n kaltaisten ihmisten takia irtisanomisia pitäisi saada tehdä paljon helpommin nykyiseen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kokoomushallituksen maailmaan.
Joku muu hallitusko alkaisi taistelemaan lintsareiden työpaikkojen puolesta?
Ei kovin järkevää hehkuttaa somessa ja työkavereille laskettelureissua, jos sinne kieroudella mennyt. Miten he muuten olisivat siitä voineet tietää?
Purki sopimuksen vai irtisanoi? Termit pitää olla kunnossa jos haluat apua. Koeaikapurkuun ei kauheasti vaadita mutta irtisanomisperuste tuo ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et saisi tuohon apua liitosta koska tossa ei ole mitään kiistanalaista.
Jos on lääkärintodistus, niin miksi ei ole kiistanalaista?
Miksi olisi lääkärintodistus? Harhauttiko Ap lääkäriä? Vai onko työssä raskaampaa kuin laskettelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Niin, on se vidu niin väärin ettei saa edes valehtelemalla saikuttaa, voi kyynelm teidän vasurien kanssa. Ni tehän ette mitään tuota, käsi toisen lompakolla
Ihanko tosissaan täällä porukka puolustelee ap:n tekoa? Ei mitään selkärankaa, moraalista puhumattakaan. Mä en tajua, olen neljäkymmentä enkä ymmärrä enää miten hulluksi maailma on mennyt, ihmiset kuvittelee että kaikilla on vain oikeuksia, eikä rehellisyys tai itsensä elättäminen ole enää arvossa pidettävä asia. Tämä itsekkyyspaska on oksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku muu hallitusko alkaisi taistelemaan lintsareiden työpaikkojen puolesta?
no esim aiempi punahuulipunahallitus
Vierailija kirjoitti:
Ei kovin järkevää hehkuttaa somessa ja työkavereille laskettelureissua, jos sinne kieroudella mennyt. Miten he muuten olisivat siitä voineet tietää?
ja vielä noin tyhmä, ihan oikein kävi
Outoa, jos tuollaisesta irtisanominen? Yhdestä kerrasta ja sairasloma vielä. Eikös saikuttaakin saa jonkun verran, ennenkuin siihen puututaan? ja ensin pitäisi tulla varoitus?
Vierailija kirjoitti:
Ihanko tosissaan täällä porukka puolustelee ap:n tekoa? Ei mitään selkärankaa, moraalista puhumattakaan. Mä en tajua, olen neljäkymmentä enkä ymmärrä enää miten hulluksi maailma on mennyt, ihmiset kuvittelee että kaikilla on vain oikeuksia, eikä rehellisyys tai itsensä elättäminen ole enää arvossa pidettävä asia. Tämä itsekkyyspaska on oksettavaa.
Kuvitteletko, etteivät työnantajat ole vähintään yhtä itsekkäitä ja kuseta minkä ehtivät?
Olisit vaan ollut omalla ilmoituksella palkattomalla. Nyt jäit kiinni petoksesta. Laki on työnantajan puoĺella. En ole itse koskaan perustellut menojani ja oon aina ollut poissa kun tarpeen, mutta en koskaa ole saikuttanut ollakseni pois.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, jos tuollaisesta irtisanominen? Yhdestä kerrasta ja sairasloma vielä. Eikös saikuttaakin saa jonkun verran, ennenkuin siihen puututaan? ja ensin pitäisi tulla varoitus?
Ai outoa, että tulee seurauksia siitä, kun valehtelee työnantajalle ja lääkärille sekä hyväksikäyttää systeemiä?
Siellä on työpaikka voinut olla todella ongelmissa pääsiäisen.
Kun tällä tavalla julkisestikin myönnät että valehtelit työnantajalle sekä valehtelit lääkärille niin mistä kuvittelit saavasi turvaa. Ja ymmärrätkö sen että sinä tuolla turhalla saikuttamisella vain korostat sitä miksi jossain miehet tienaavat enemmän kun naiset kun naiset saikuttaa aivan turhan takia. Ja sinä olet syynä siihen että nyt asetetaan lakia joka rankaisee meitä rehellisiäkin kun tulemme kipeäksi
Tiedoksi teille jotka luulette, että automaattisesti voi olla pois töistä lääkäritodustuksella:
Paitsi että lääkäri ei ole jumala, hän ei myöskään ole työnantaja. Työnantaja myöntää sairausloman.
Lääkäri voi kirjoittaa lääkärintodistuksen havaintojensa perusteella jolloin työnantajan on mahdollista ohjata työntekijä korvaavaan työhön.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kaltaisten ihmisten takia irtisanomisia pitäisi saada tehdä paljon helpommin nykyiseen verrattuna.
Internet-trollien takia?
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin juttu on ilmiselvästi keksitty.
Toiseksi ei se ole kenenkään "puolustelua" todeta, että lain mukaan tuollaisella perusteella työsopimusta ei voi purkaa. Se on ihan vain neutraalin tosiasian ilmoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Kun tällä tavalla julkisestikin myönnät että valehtelit työnantajalle sekä valehtelit lääkärille niin mistä kuvittelit saavasi turvaa. Ja ymmärrätkö sen että sinä tuolla turhalla saikuttamisella vain korostat sitä miksi jossain miehet tienaavat enemmän kun naiset kun naiset saikuttaa aivan turhan takia. Ja sinä olet syynä siihen että nyt asetetaan lakia joka rankaisee meitä rehellisiäkin kun tulemme kipeäksi
Mistä näit kirjoittajan sukupuolen? Itse oletin mieheksi...
"...mulla ei ole lomapäiviä ollenkaan jäljellä, ja palkatonta en saanut."
Ja mitähän selitystä meinasit kesäksi keksiä, jos kesälomatkin olet jo lusinut pois alta? Tuskin on kauaa aikaa talvilomastakaan, joten tuskin unohdit.
0/5
Trollihan tämä varmaan on mutta liittoon kuulumattomat voivat saada neuvontaa työsuhdeasioissa. Nettisivuilla on jo hyvin perustietoa, vaikka apua riitautukseen tuleekin hakea muualta: https://tyosuojelu.fi/tyosuhde/tyosuhteen-paattyminen
Jos olisit ammattiliiton jäsen, saisit sieltä apua riitautukseen, mikäli he arvioisivat että juttu menestyisi oikeudessa. Toisin sanoen saisit myös melko hyvän arvion siitä, miten oikeudessa tulee käymään. Toki he voisivat myös ehdottaa sovittelyratkaisua, jolla vältettäisiin oikeuteen meno.