Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keskustellaan työpaikkakiusaamisesta

Vierailija
11.04.2024 |

Taisi olla niin arka aihe että äskeinen ketju poistui. 

Sana on vapaa.

Kerro omia kokemuksiasi työpaikkakiusaamisesta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yhessä hoivakodissa töissä ja siellä oli yks akka jatkuvasti kimpussa. Ei antanut työrauhaa. Oli aina kuin perseelle ammuttu. Tein valituksia esimiehelle ja joskus se jopa auttoi. Laittoi tämän eukon sairaslomalle. Näin kun esimies piti puhuttelua. En tiedä mistä puhuivat. Liekkö puhuivat tämän eukon mielenterveysongelmista, heh. Työkaverini kärsi myös tästä kiusaajasta. Luulin olevani ainoa kiusattu, mutta kuulin myöhemmin että minun jälkeeni sieltä oli lähtenyt kolme työntekijää ja samasta syystä. Eli tämä yksi sai siellä terrorisoida mielin määrin. Onneksi työni loppui, enkä ikinä edes vilkaise siihen työpaikkaan. 

Vierailija
42/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmassa on ongelma jos pomo ei järjestele asioita niin, ettei synny tilanteita joissa ihmiset ärtyvät ja tiuskivat. Ettei tule vastakkainasetteluja tai ylipätemistä. Myös tilalla ja yksityisellä tilalla on merkitystä.

Kyllä jokaisen käyttäytyminen on ihan heidän omalla vastuullaan, ei pomon. Muutosta työhön ja johtamiseen pitää hakea muualta kuin muita kiusaamalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työpaikkakiusatut pitäisi irtisanoa. Moisia luusereita ei kannata firman..

Miksi? Eikö kiusaajat pitäisi irtisanoa? 

Vierailija
44/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna hyvää kuvaa työntekijästä jos on "kiusattu".

Valitettavasti näin on työpaikoissa, missä ajatellaan, että kiusaaminen on kiusatun vika ja huono käytös eli kiusaaminen sallitaan. Mutta miksi epäkypsään käytökseen ei puututa? Miksi ilkeilyä pitäisi sietää ja kiusaajaa ymmärtää? Kyllä asetelman tulisi olla niin päin, että kiusaamista pidetään huonona asiana.   

Vierailija
45/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun oma henkilökohtainen kokemus on se, että minulla rahat nippa nappa riittää elämiseen. Ärsyttää suunnattomasti kun eräällä työkaverilla on varaa matkustella ja pärstäillä uusilla vaatteilla. 

Ehkä joskus pienen piikin heitä kun se ei tajua lopettaa matkoista kertomista. Tai sitä kuinka Heikki vaihtoi taas autoa 

Elämä on valintoja. Joten en ymmärrä kateuttasi, koska voisit olla ihan hyvin samassa tilanteessa kuin hän, jos olisit vain itse tehnyt toisenlaisia valintoja.

Tämä. Toisen onni ei ole millään lailla sinulta pois. Jokainen rakentaa oman elämänsä 

Eiks toisen onni ole täsmälleen itseltä pois, jo itsekin haluaa samaa asiaa?😅😅

Vierailija
46/52 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmassa on ongelma jos pomo ei järjestele asioita niin, ettei synny tilanteita joissa ihmiset ärtyvät ja tiuskivat. Ettei tule vastakkainasetteluja tai ylipätemistä. Myös tilalla ja yksityisellä tilalla on merkitystä.

Henkilöillä itselläänkin on vastuu jokaisella työpaikan ilmapiiristä

Vierailija
47/52 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut työpaikka kiusaaja, en edes tiennyt että on kiusaaja. Ihmettelin esim kun ensimmäistä kertaa olin pidempään olleen kanssa samassa vuorossa, ja pomo tuli parin päivän päästä minulle mesoamaan miksen tule tämän kanssa toimeen. Hämmästyin todella, kun työpäivän jälkeenkin kiiteltiin toisia kun oli niin mukavaa, mietin että mitä tapahtuu. Myöhemmin kuulin kyllä että tämä laittaa joka risauksesta pomolle viestiä, en tiedä mistä oli minusta laittanut, enkä tiedä mitä sitten tein "väärin". Työ meni hankalaksi kun ei tiennyt uskaltaako suutaan aukaista edes tervehtiäkseen.

Vierailija
48/52 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena kaupassa pomon vaimo kiusasi etenkin heti, kun ei ollut ketään kuulemassa, muutoinkin kyllä. Puhui mulle, kun en ymmärtäisi mitään,vastaili tosi rumasti ja välillä ei puhunut ollenkaan vaan kommunikoi kanssani lapuilla. Oli jotenkin sellaisen katkeran vihan vallassa kokoajan, saattoi esimerkiksi mukamas ohimennen sanoa "täällä on jotkut niin hitaita ettei edes tauolle ehdi!"  kaikesta mistä vaan pystyi, ilkeili ja nälvi. 

Tämä tällainen kuvaamasi tapa on keskenkasvuisen ihmisen toimintaa. Puhutaan  tyyliin ikävä ilmapiiri täällä aina kiusatun vieressä. Kiusaajan kaverit naureskelevat vieressä ikäville kommenteille. Tarkoituksena toisen nolaaminen. Ei aikuinen, jolla on kaikki hyvin ja mielekäs elämä näin toimi.

Kyllähän se ihminen sen tajuaa, kun hänelle piikitellään. Epäterveen työyhteisön merkki.

Vierailija
49/52 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä työpaikassa oli saman ikäinen besserwisser joka ilmeisesti piti minua yksinkertaisena. Hän otti pomon ja opastajan roolin. Olen aika ystävällinen tyyppi ja yritän suhtautua rennosti, mutta tuo käveli täysin ylitseni. En edes usko että teki sitä ilkeyttään, vaan oikeasti ajatteli olevansa parempi ja osaavampi.

Vierailija
50/52 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin osastoni ahkerimpia ja tein parasta tulosta. Kiusattu työkavereiden ja pomon taholta. Vaikka autoin muita ehtiessäni. Jatkuvaa nalkutusta että teen väärin tai pitäisi tehdä enemmän. Vaikka tein toistenkin töitä. Muilta osastoilta kyllä sain kiitosta. Omille oli ongelma kun olin nopeampi ja tehokkaampi. Olin myös koulutetumpi kuin pomoni ja se oli se suurin ongelma.

Harmillista, etteivät ottaneet osaamistasi ilolla vastaan! Suomalaiset taitaa olla kateellista kansaa.

Vierailija
51/52 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdessä työpaikassa oli saman ikäinen besserwisser joka ilmeisesti piti minua yksinkertaisena. Hän otti pomon ja opastajan roolin. Olen aika ystävällinen tyyppi ja yritän suhtautua rennosti, mutta tuo käveli täysin ylitseni. En edes usko että teki sitä ilkeyttään, vaan oikeasti ajatteli olevansa parempi ja osaavampi.

Se varmaan se suurin ongelma on, että pitää itseään muita parempana. Harvoin nämä sitten omia virheitään yhtään havaitsevat.

Vierailija
52/52 |
21.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan, että en enää koskaan halua työskennellä ihmisten kanssa, jotka ei osaa puhua asioista suoraan ja sen sijaan keksii selän takana kaikenlaisia tarinoita, joiden pohjalta kohtelevat yhtä huonosti ja välittävän hänen olevan se ongelma...