Keskustellaan työpaikkakiusaamisesta
Taisi olla niin arka aihe että äskeinen ketju poistui.
Sana on vapaa.
Kerro omia kokemuksiasi työpaikkakiusaamisesta.
Kommentit (52)
Minun oma henkilökohtainen kokemus on se, että minulla rahat nippa nappa riittää elämiseen. Ärsyttää suunnattomasti kun eräällä työkaverilla on varaa matkustella ja pärstäillä uusilla vaatteilla.
Ehkä joskus pienen piikin heitä kun se ei tajua lopettaa matkoista kertomista. Tai sitä kuinka Heikki vaihtoi taas autoa
Vierailija kirjoitti:
Minun oma henkilökohtainen kokemus on se, että minulla rahat nippa nappa riittää elämiseen. Ärsyttää suunnattomasti kun eräällä työkaverilla on varaa matkustella ja pärstäillä uusilla vaatteilla.
Ehkä joskus pienen piikin heitä kun se ei tajua lopettaa matkoista kertomista. Tai sitä kuinka Heikki vaihtoi taas autoa
Elämä on valintoja. Joten en ymmärrä kateuttasi, koska voisit olla ihan hyvin samassa tilanteessa kuin hän, jos olisit vain itse tehnyt toisenlaisia valintoja.
Älä jankkaa mene nyt töihisi sieltä
Firmassa on ongelma jos pomo ei järjestele asioita niin, ettei synny tilanteita joissa ihmiset ärtyvät ja tiuskivat. Ettei tule vastakkainasetteluja tai ylipätemistä. Myös tilalla ja yksityisellä tilalla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämä on valintoja. Joten en ymmärrä kateuttasi, koska voisit olla ihan hyvin samassa tilanteessa kuin hän, jos olisit vain itse tehnyt toisenlaisia valintoja.
Tämä. Toisen onni ei ole millään lailla sinulta pois. Jokainen rakentaa oman elämänsä
Pikkupäälliköt kiusaa, oikeet johtajat ummistaa silmänsä. Ei kivaa mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Pikkupäälliköt kiusaa, oikeet johtajat ummistaa silmänsä. Ei kivaa mutta minkäs teet.
mutta, entä jos työkaveri kiusaa ja yrittää saada siihen toisia mukaan?
Kaikki työpaikkakiusatut pitäisi irtisanoa. Moisia luusereita ei kannata firman työllistää.
Ei anna hyvää kuvaa työntekijästä jos on "kiusattu".
Pahimpia kiusaajia on ne joilla itsellään on heikko itsetunto tai omassa elämässä on ongelmia.
Sillä jos oma elämä on kunnossa, ei ole aikaa eikä mitään tarvetta kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki työpaikkakiusatut pitäisi irtisanoa. Moisia luusereita ei kannata firman työllistää.
Sehän voisi olla onnenpotku sille kiusatulle, en kannata asiaa
Vierailija kirjoitti:
Älä jankkaa mene nyt töihisi sieltä
t kiusaaja
Muutama keski-ikäinen tantta ei puhuneet mulle mitään, vaikka olimme kollegoja. Minulla oli parempi koulutus ja halusin edetä suorittavasta tasosta asiantuntijaksi, eli opiskelin myös töiden ohella lisää. Niin kova oli kateus heillä. Edes linkediniin eivät hyväksyneet mua😅 Mutta tämä on jo onneksi mennyttä aikaa, koska olen saanut nykyistä koulutustani vastaavan asiantuntijatyöpaikan.
Matalapalkka-aloilla tapahtuu paljon sellaista armeija tyyppistä simputusta ja ne lähimmät esimiehet käyttäytyvät usein sellaisen tuoreen alikersantin tavoin.
Meillä vaikkapa yksi jättää sellaiset lääkärilähetteet tekemättä, niin työterveys ei otakaan sinua vastaan ja näin juokset kuumeissasi turhaan ympäri kaupunkia ja päivä merkataan palkattomaksi.
Joskus sairaana työvuoroja vedetäänkin listalta pois, ikään kuin "et sinulla olisikaan ollut työvuorona vaikka olisit ollut terve" ja kaikkea tällaista pientä.
Vierailija kirjoitti:
Ei anna hyvää kuvaa työntekijästä jos on "kiusattu".
Kyllä se on toisinpäin. Kiusaaja joutuu lopulta huonoon valoon itse.
Meillä on melkein kaikilla 2-4 koulua joissa pitää kulkea edes ja takas ja aina kun lähdet koululta niin luet puhelimella seinältä viivakoodin ja kun saavut toiselle koululle, luet taas seinältä saapumiskoodin.
Nämä siirtymisajat vähennetään työtunneista/palkasta, vaikka on ihan normi 37,5h per viikko sopimus.
Vierailija kirjoitti:
Näinhän Suomessa tehdäänkin. Vain psykopaatit ja narsistit ovat jäljellä ja tulos on sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaatkin tykkää hyvästä palvelusta...
Siivousfirmojen simputukset on sitä luokkaa, että ei ihme, että jokainen itseään kunnioittava suomalainen valitsee mielummin kotisohvalla istumisen, vaikka sekään ei ylpeyden aihe ole, niin rajansa kaikella.
Olisi kiva kuulla itse kiusaajan mielipide, miksi kiusaat?
Ihan vain siksi, että ymmärtäisin paremmin sinun sielunmaisemaa