Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keskustellaan työpaikkakiusaamisesta

Vierailija
11.04.2024 |

Taisi olla niin arka aihe että äskeinen ketju poistui. 

Sana on vapaa.

Kerro omia kokemuksiasi työpaikkakiusaamisesta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei anna hyvää kuvaa työntekijästä jos on "kiusattu".

Kyllä se on toisinpäin. Kiusaaja joutuu lopulta huonoon valoon itse. 

Jos minulle joku tulee valittamaan että työkaveri kiusaa eikä osaa itse ratkaista ongelmaansa niin lähtee kyllä ensimmäisen tilaisuuden tullen kilometritehtaalle.

Vierailija
22/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansa selkeästi luulee, että keskustelemalla ja asiasta kailottamalla se poistuisi, ei poistu. Itse olen sähkötuolin tai myrkkyruiskeen kannalla, eli työ- ja koulukiusaajille kuolemantuomio. Nyt taas A-studio täynnä kukkahattutätejä ja setiä voivottelemassa ja ihmettelemässä miten TAAS PERKELEEN PERKELE NÄIN PÄÄSI KÄYMÄÄN. Sitten taas on hetki hiljaa ja kukaan ei tee mitään. Sitten posahtaa ja taas kukkahattuiset tädit ja sedät ovat asian äärellä. Viduttaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin osastoni ahkerimpia ja tein parasta tulosta. Kiusattu työkavereiden ja pomon taholta. Vaikka autoin muita ehtiessäni. Jatkuvaa nalkutusta että teen väärin tai pitäisi tehdä enemmän. Vaikka tein toistenkin töitä. Muilta osastoilta kyllä sain kiitosta. Omille oli ongelma kun olin nopeampi ja tehokkaampi. Olin myös koulutetumpi kuin pomoni ja se oli se suurin ongelma.

Vierailija
24/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki työpaikkakiusatut pitäisi irtisanoa. Moisia luusereita ei kannata firman työllistää.

Ikävä kuulla, että sinulla menee noin huonosti. Mutta hei apua on saatavilla, älä jää yksin.

Aloita vaikka hakeutumalla oman kunnan mielenterveyspalveluiden piiriin.

Vierailija
25/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos minulle joku tulee valittamaan että työkaveri kiusaa eikä osaa itse ratkaista ongelmaansa niin lähtee kyllä ensimmäisen tilaisuuden tullen kilometritehtaalle.

Anna kun arvaan, jos kiusattu pitää puolensa kiusaajaa vastaan, sinä menet puolustamaan kiusaajaa?

Vierailija
26/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverit ei palvonutkaan jokaista ideaa jota sinä universumin kiintotähtenä kerroit? 

Vierailija
27/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein kotoani saamani perintö on huono itsetuntoni. Minua ei koskaan kannustettu tai kehuttu. Siksi tein ekoissa duunipaikoissani töitä kuin hullu, enkä odottanut kannustusta ja kehuja muilta. 

Vierailija
28/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin osastoni ahkerimpia ja tein parasta tulosta. Kiusattu työkavereiden ja pomon taholta. Vaikka autoin muita ehtiessäni. Jatkuvaa nalkutusta että teen väärin tai pitäisi tehdä enemmän. Vaikka tein toistenkin töitä. Muilta osastoilta kyllä sain kiitosta. Omille oli ongelma kun olin nopeampi ja tehokkaampi. Olin myös koulutetumpi kuin pomoni ja se oli se suurin ongelma.

Kiusaajien piti saattaa sinut huonoon valoon kun eivät itse pärjänneet.

Monesti se oma huonommuuden tunne ja huono itsetunto onkin kiusaamisen takana. Kun toinen pärjää itseä paremmin se on ammuttava alas. Ikävä kyllä mutta totta suomalaisessa yhteiskunnassa. 

Vierailija
29/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellinen, narsistisia ominaisuuksia omaava ja jollain tavoin heikko ihminen kiusaa. Tämä on oma arvioni kokemukseni perusteella.

Vierailija
30/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tärkein kotoani saamani perintö on huono itsetuntoni. Minua ei koskaan kannustettu tai kehuttu. Siksi tein ekoissa duunipaikoissani töitä kuin hullu, enkä odottanut kannustusta ja kehuja muilta. 

Sukupolvien välinen kuilu. Karu tosia asia on, että työelämässä on vielä 1960- ja 1970-luvulla syntyneitä. :D Vasta 1980- ja 1990-luvulla alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. 

Vierailija
31/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näistä kommenteista näkee, että se kiusaaja on keskimääräistä ihmistä tunnekylmempi ja tyhmempi.

Vierailija
32/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa työkuormitusta välttävät voivat tehdä tuollaista. Kokemusta on. Se joka tekee tehköön jatkossakin, kunhan ei ole pyytelijä itse. Ja kunhan rehkivä ei nouse esiin muita enemmän tekevänä. Saa tehdä vaikka kolmen työt mutta moni muu haluaa antaa kuvaa, että tekee itse ainakin yhtä paljon tai enemmän.

Vierailija
33/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omaa työkuormitusta välttävät voivat tehdä tuollaista. Kokemusta on. Se joka tekee tehköön jatkossakin, kunhan ei ole pyytelijä itse. Ja kunhan rehkivä ei nouse esiin muita enemmän tekevänä. Saa tehdä vaikka kolmen työt mutta moni muu haluaa antaa kuvaa, että tekee itse ainakin yhtä paljon tai enemmän.

Itse tein myös todella ahkerasti kaikki hommat kunnes huomasin, että muut käyttää sitä hyväksi. Lopetin ja löysäsin tahtia johan alkoi paskanjauhanta kun muutkin joutui tekemään töitä, että kaikki vuoron hommat saadaan tehtyä.

Vierailija
34/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronan jälkeen pieni työyhteisö klikkiytyi todella pahasti. Työntekijöistä neljä oli samaa kuppikuntaa, jotka haukkuivat ja vähättelivät jatkuvasti minua ja yhtä toista työntekijää. Keksivät valheita, mitä muka emme siellä tee ja työskentelemme epäsiististi ja aina mukamas saa meidän jälkiä korjailla. Pyydettiin palautetta, että saisiko jotain erityisiä esimerkkejä, mitä nämä asiat koskee, että voidaan tehdä korjausliike ja toimia jatkossa paremmin. Saatiin jotain vihaista tuhinaa, että nyt antakaa olla ja "koittakaa tulla toimeen" ja jotain henkilökemia-selityksiä.

Tämä toinen sitten lähti, ei jaksanut tuota menoa. Minä jäin ja kerran yhdessä työvuorossa pomon suurin suosikki sai jonkun ihme raivokohtauksen minulle, huusi että mene muualle töihin ja solvasi jälleen työskentelyäni. Koitin vielä tämän jälkeen asiallisesti selvittää, mistä on oikein kyse. Kaksi pomoani vaivaantuneena voivottelivat että  voi voi ja koittakaa tulla toimeen. Eivät tehneet siis mitään. Jatkoin tuolla vielä hetken ja jatkuvasti korviini kantautui tuota p*skanjauhamista ja valheita mitä muka nyt tein ja en tehnyt.

Lähdin sitten ihan tyylikkäästi, pistin pitkän viestin lähtiessäni firman luottarille ja sain palautekyselyn lähtiessäni, niin sinne kerroin kaiken.

Tästä muutama vuosi aikaa, korviini on kantautunut viimeksi vuoden sisään jotain supinaa sieltä elämäntilanteestani ja nykyisestä työstäni kun "mä en osaa mitään" :D terkkuja vaan, jos tunnistatte, ihan uskomatonta toimintaa. En tulisi sinne teidän persläpeenne töihin enää, vaikka maksettaisiin 500 euroa kuussa lisää, mitä muuten nyt maksetaan ;)

Vierailija
35/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies puhuu pas_kaa työntekijöistä, etenkin naisista. Kokoajan louskutti leukoja että se ei pärjää täällä ja se ei osaa mitään. Sitten hän joutui puhutteluun, joka koski sitä, että hän haukkuu muita. Luuli sitten, että se olin minä, joka oli valittanut ja sama meno jatkui. Kuulemma joudun johonkin keskusteluun, missä nostetaan kaikki mun viat esille. Sanoin, että antaa tulla ja sopii mulle. Tätä keskustelua ei koskaan tullut, ihme ja kumma. Kaveri sai lähteä yt:ssä.

Nuorena kaupassa pomon vaimo kiusasi etenkin heti, kun ei ollut ketään kuulemassa, muutoinkin kyllä. Puhui mulle, kun en ymmärtäisi mitään,vastaili tosi rumasti ja välillä ei puhunut ollenkaan vaan kommunikoi kanssani lapuilla. Oli jotenkin sellaisen katkeran vihan vallassa kokoajan, saattoi esimerkiksi mukamas ohimennen sanoa "täällä on jotkut niin hitaita ettei edes tauolle ehdi!"  kaikesta mistä vaan pystyi, ilkeili ja nälvi. Olin tosi nuori ja arka, enkä uskaltanut puolustaa itseäni.

Myös sitä on ilmennyt, että jätetään opettamatta olennaisia asioita, tieto ei kulje ja sitten odotetaan että mokaa.

Vierailija
36/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimies puhuu pas_kaa työntekijöistä, etenkin naisista. Kokoajan louskutti leukoja että se ei pärjää täällä ja se ei osaa mitään. Sitten hän joutui puhutteluun, joka koski sitä, että hän haukkuu muita. Luuli sitten, että se olin minä, joka oli valittanut ja sama meno jatkui. Kuulemma joudun johonkin keskusteluun, missä nostetaan kaikki mun viat esille. Sanoin, että antaa tulla ja sopii mulle. Tätä keskustelua ei koskaan tullut, ihme ja kumma. Kaveri sai lähteä yt:ssä.

Nuorena kaupassa pomon vaimo kiusasi etenkin heti, kun ei ollut ketään kuulemassa, muutoinkin kyllä. Puhui mulle, kun en ymmärtäisi mitään,vastaili tosi rumasti ja välillä ei puhunut ollenkaan vaan kommunikoi kanssani lapuilla. Oli jotenkin sellaisen katkeran vihan vallassa kokoajan, saattoi esimerkiksi mukamas ohimennen sanoa "täällä on jotkut niin hitaita ettei edes tauolle ehdi!"  kaikesta mistä vaan pystyi, ilkeili ja nälvi. Olin tosi nuori ja a

Pomon vaimo -tyyli kuulostaa siltä, että eläytyi pomon rooliin. Oliko edes kaupassa töissä? Sitten sait huomiota jotenkin tarvittuna henkilönä, vaikka hän on vaimona olemassa. Ei ehkä työntekijänä mutta kai asema hänellekin kuului.;)

Muillakin työpaikoilla ihmiset voivat eläytyä asemiinsa nopeastikin. Tiiminvetäjäksi tai esihenkilöksi nostetulla ei välttämättä ole hommasta kokemusta ja sitten vaan alkaa kokea, että osaamisongelma onkin muilla tai ei saa heiltä tarpeeksi tietoa. Eihän keidenkään tehtävä voi olla pelastaa osaamatonta korkeampaa palkkaa saavaa koko ajan, vain koska henkilö on ollut suosiossa tai tullut muusta syystä valituksi.

Vierailija
37/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes käsittämätön ilmiö. Juontaa juurensa kiusaajan heikosta itsetunnosta ja siitä, ettei elämässä ole tarpeeksi sellaista sisältöä joka toisi merkityksellisyyttä. Ei terve aikuinen ihminen kiusaa muita missään tilanteessa. 

Vierailija
38/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähes käsittämätön ilmiö. Juontaa juurensa kiusaajan heikosta itsetunnosta ja siitä, ettei elämässä ole tarpeeksi sellaista sisältöä joka toisi merkityksellisyyttä. Ei terve aikuinen ihminen kiusaa muita missään tilanteessa. 

Näitä kiusaajia on yleensä vähintään yksi joka firmassa. Ikävä kyllä kanssaihmisten luonteet ei aina ole niin hääppöisiä. 

Vierailija
39/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Firmassa on ongelma jos pomo ei järjestele asioita niin, ettei synny tilanteita joissa ihmiset ärtyvät ja tiuskivat. Ettei tule vastakkainasetteluja tai ylipätemistä. Myös tilalla ja yksityisellä tilalla on merkitystä.

Tuo vaatii hyvän pomon jolla on pelisilmää ja mielenkiintoa ihmisten johtamiseen. Hyvin hyvin harvinaista.

Vierailija
40/52 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä kiusaajia on yleensä vähintään yksi joka firmassa. Ikävä kyllä kanssaihmisten luonteet ei aina ole niin hääppöisiä. 

Yksi ihminen yleensä vielä menee, kihiskööt kiukuissaan. Mutta sitten kun niitä on useampi, kannattaa vain vaihtaa paikkaa.