Gen Z pelaa paljon online ja konsolipelejä mutta miksi pelaaminen ei kiinnosta millenniaaleja?
Onko siitä videopelaamisessa jotain sellaista että se ei vain kiinosta millenniaaleja eli Y-sukupolvea?
Kommentit (47)
Sukupolvistereotypiat eivät ole vastanneet enää vuosiin sukupolvien sisäistä kokemusta. Se mikä nyt nähdään stereotyyppisenä milleniaaalina oli aikaisemmin stereotyyppinen X-sukupolvelainen. Mutta todellisuudessa sukupolvet eivät toimi tällä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Sukupolvistereotypiat eivät ole vastanneet enää vuosiin sukupolvien sisäistä kokemusta. Se mikä nyt nähdään stereotyyppisenä milleniaaalina oli aikaisemmin stereotyyppinen X-sukupolvelainen. Mutta todellisuudessa sukupolvet eivät toimi tällä tavalla.
Juuri näin. Aikuisena harrastetaan paljolti niitä samoja harrastuksia, joita oli jo lapsena ja teininä. Emme me tämän päivän keski-ikäiset ala yhtäkkiä elää niin kuin omat vanhempamme elivät silloin kun me olimme lapsia. Aivan kuten hekään eivät eläneet omien vanhempiensa tavoin.
Olen 91 syntynyt nainen ja pelaan joka päivä. Suuri osa samanikäisistä kavereistanikin pelaa. Ihme provo.
Vierailija kirjoitti:
What? Wikipedian mukaan millenniaaleja ovat vuosina 1981-1996 syntyneet. Juuri nämä sukupolvet varmaankin pelaavat kaikista eniten. Ovat pelanneet lapsesta asti ja pelaavat edelleen aikuisina.
Itse olen syntynyt 1983 ja pelaan lähes joka päivä. PC:llä, en konsolilla, mutta sillä nyt tuskin on mitään merkitystä.
Tästä on ollutkin juttua viime vuonna enemmänkin, ja pikaisen Googletuksen mukaan löysin alla olevat. Eli kyllä, millenniaalit pelaa enemmän kuin Gen-Z. Itsehän en pelaa kuin satunnaisesti lautapelejä ja pasianssia niin olen lähempänä aiempia sukupolvia, mutta noin yleisesti pelaaminen (selain, konsolit) on nimenomaan yleisintä omassa sukupolvessani:
https://variety.com/2023/gaming/news/millennials-video-games-gen-z-stud…
https://www.expressvpn.com/blog/who-spends-the-most-time-gaming/
Miksi pitåisi kiinnostaa? Täyttä ajanhukkaa. Menkää mieluummin vaikka lenkille tai salille.
Joo, on se tosiaan harmillista että nuo ovat toisensa pois sulkevia ajanviettotapoja.
Miten se pelaaminen edes onnistuu jos millenniaalit ovat vaihtaneet televisionkin gramofoniin todistaakseen olevansa todellisia hipstereitä?