Jumissa omistuskämpässä
Moi,
Mulla on ihan älytön tilanne, siis asun rivitalossa ja liian isotta 90 neliön asunnossa yksin avioeron jäljiltä, ja en tiedä miten pääsen täältä pois, kun tähän asuntoon on tulossa hirveät 108 tuhannen euron remontit, eli isommat kuin asunnon arvo tällä hetkellä, niin olen aika jumissa täällä. Onko kenelläkään vinkkejä mitä tehdä? Siis näitten tulevien remonttien takia asunnosta saa enintään puolet sen ostoarvosta ja ei siitäkään ole yhtään tarjousta tullut kun on jo ollut kuukauden myynnissä. Ärsyttävää kun ei voi tehdä mitään ja itellä 90 tonnia lainaa ja olis kiva kun saisi edes omat pois ettei jäisi pelkät lainat niskaan kun kämpästä lähtee, että ymmärrätte varmaan miten viheliäinen tilanne. Kaikki muutkin asiat on päin persettä, ansiosidonnainen loppuu ja ei oo töitä että en pysty kohta maksamaan edes juoksevia kuluja ja sillee, että mistä perseestä mä revin ne rahat jotta on katto edes pään päällä, vai kun kesä tulee niin pitääkö suosiolla muuttaa veneen alle asumaan....
Nimimerkki, Riku
Kommentit (25)
Harmi juttu riku. Naisena voisit pistää edes kroppasi peliin kun istuisit pankkisi päällä ja rahavirta olisi nopeasti kuitattu "seksityöntekijänä" eli ns. Working girl.
Hei, tuo aiemmin mainittu vuokraus ehdotus on yksi vaihtoehto, jos et itse siinä halua asua. Isommissa perheasunnoissa tarjontakin on vähäisempää, joten vuokralaisenkin löytää helpommin. Tämä tietenkin, jos uskot asunnon mahdolliseen arvonnousun/hinnan pitämisen tulevaisuudessa ja haluat pitää asunnon. Vuokraamisesta huolimatta sinun täytyy olla valmis lappaamaan rahaa huoneisoon enemmän mitä saat siitä vuokraa.
Ap, mainitsit asunnon olleen kuukauden myynnissä. Sehän on melko pieni aika. Vielä on mahdollisuuksia, että ostaja löytyy.
Jokin aika sitten muutettiin (kolmio kylläkin, lieneekö ap:lla neliö?) nykyiseen asuntoon, kyllä tämä asunto ehti olla jokusen kuukauden myynnissä.
Vuokraat airbnb:n kautta. Katso esimerkkejä:
Myisin pois siihen hintaan mihin vaan saan myytyä. Ensin jättäisin kaiken voitto-osuuden hintapyynnöstä pois, jos ei mene niin laskisin entisestään. Ihan sama vaikkei saisi "omiaan pois". Eihän tuo tilanne muuten mene kuin huonommaksi.