Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te yksinasujat uskallatte katsoa kauhuleffoja?

Vierailija
10.04.2024 |

Olen yksin kotona ja aloin katsomaan netflixistä From- sarjaa ja olen ihan paskat housussa täällä, piti lopettaa kesken eikä tämä ole edes mitään varsinaista kauhua🥶 Jatkan sitten joskus kun en ole yksin. Kammottava ilmakin, tuuli humisee talonnurkissa. 

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittää Pekka ja Pätkä, Uuno Turhapuro ja alkuaikojen James Bondit. Enempää jännitystä en tarvitse.

Vierailija
62/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen katsonut kauhuleffoja lapsesta asti. Lisäksi olen asunut talossa jossa tapahtui todella paljon erilaisia paranormaaleja ilmiöitä. Näin jälkeenpäin kun mietin tuota yksin asumista siinä mestassa.. En tajua miten uskalsin olla siellä niin kauan.

Siellä ei tarvinnut paljon pelottavia leffoja katsoa kun talo tarjosi ihan real life kokemuksia

Kuten mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katso kauhuleffoja. 

Vierailija
64/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla, mulla on niin vilkas mielikuvitus!

Vierailija
65/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kauhusta. Asun myös maalla tosi syrjässä yli 100vuotiaassa isossa hirsitalossa, niin  mikäpä sen parempaa kun pimeällä laittaa kauhua pyöriin ja kun ois vielä syksy ja pimeää ja tuuli humisee ja puut natisee tuulessa niin saa kunnolla tunnelmaa 😍

Vau! Olen kova kauhuelokuva fani ja uskallan katsoa kun asun kerrostalossa. Olet todellinen pro, en ikinä pystyisi tuohon jos asuisin kuin sinä. Tai pitäisi olla ainakin pari koiraa etten olisi ihan yksin. Mun tuurilla ne koirat olisi sitten vähintään Cujon pentuja...

yksin hirsitalossa - Joka nurkassa, juuri näkökentän rajoilla, voi piilotella The Shape tai Strangersin naamiopäät ja jos ulos menet niin Blair Witch-noita, villieläimet, banjonsoittajat tai Jason nappaa. Ja hämähäkinverkkoja nurkissa, kenties isompi lukki jossain...

yksin kerrostalossa - Joka kerroksessa ja naapurina potentiaalinen hullu murhaaja tai tuleva zombie tai sitten hissi tappaa jos ei muu. Varsinkin ne naapurit, jotka hymyilevät tai seuraavat sinua tai sitten tulee Godzilla potkimaan talon matalaksi...

Mutta joo, elokuviahan ne vaan ovat ;D

-winner-

Vierailija
66/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En katso kauhuleffoja.

En minäkään. En uskalla katsoa edes seurassa, saati sitten yksin.

Tätä minäkin tulin kommentoimaan, että en uskalla katsoa, vaikka muitakin olisi kotona. Olen ihan liian herkkä ja vilkasmielikuvituksellinen. 

Vierailija
67/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on luonnostaan arka. Ei mitään ihmeellistä.

Vierailija
68/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on luonnostaan arka. Ei mitään ihmeellistä.

Olen nainen, olen aina katsonut kauhua ja asun yksin. Nukahdin kesken Sinisterin. Ja usein muutenkin iltaisin nukahdan true crime -podcasteihin. Miesystäväni ei uskalla katsoa eikä kuunnella mitään mihin liittyy kauhu tai murhat. Että näin tällä kertaa.

Vierailija
69/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut koko aikuisikäni yksin - mutta ei kauhuleffat pelota yhtään. Tai siis vielä en ole nähnyt sellaista joka olisi vaikuttanut yöuniin. Yliluonnolliset ei pelota koska ne on usein ihan vaan huonoja, ja hyvistäkin tietää että sellaista ei oikeasti ole olemassa. Eli laitan vaan silmät kiinni ja nukahdan :D. 

Teininä näin ekan Screamin kun se julkaistiin ja se pelotti silloin vähän. Saw oli myös todella järisyttävä katselukokemus, mutta ei sekään yöunia vienyt. Hereditary oli häiritsevä mutta ei pelottava sekään. Sinister on joidenkin mielestä kamalin kauhuleffa ikinä mutta mun oli vaikea katsoa sitä loppuun asti koska se oli niin tylsä :D. Eli en nyt yhtäkkiä keksi sellaista leffaa joka olisi ihan kunnolla pelottanut. Varmaan olen joku hullu sitten! 🙈

Nukahdin kesken Sinisterin ja nukuin sikeästi aamuun asti 😁.

Vierailija
70/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein uskallakaan. Viimeksi kun mies oli poissa ajattelin katsoa manaajan nostalgian vuoksi. Pelotti mennä nukkumaan ja näin painajaisia vielä seuraavalla viikolla. Ei vaan sovi omalle psyykelle.

Vierailija
71/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein uskallakaan. Viimeksi kun mies oli poissa ajattelin katsoa manaajan nostalgian vuoksi. Pelotti mennä nukkumaan ja näin painajaisia vielä seuraavalla viikolla. Ei vaan sovi omalle psyykelle.

Tää on kyllä jännä, kuinka osa reagoi näin voimakkaasti ja osalla, kuten minulla, ei tunnu missään. Kumpikohan meistä on terveempi? Pidän kyllä outona sitä että en ole koskaan pelännyt mitään elokuvaa, vaikka ihan uppoudun tarinoihin ja katsomalla katson. Kaikki vaikutus vaan lakkaa heti kun leffa loppuu ja käyn tyytyväisenä nukkumaan.

Vierailija
72/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just aloin katsomaan Netflixistä uutta leffaa Disquiet. Yksin ja pimeässä tietenkin. Katsotaan millainen tämä on 😁.

Vierailija
73/74 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just aloin katsomaan Netflixistä uutta leffaa Disquiet. Yksin ja pimeässä tietenkin. Katsotaan millainen tämä on 😁.

Okei ekojen minuuttien perusteella ihan hirveää tuubaa. En suosittele kenellekään!! 😅

Vierailija
74/74 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei ekojen minuuttien perusteella ihan hirveää tuubaa. En suosittele kenellekään!! 😅

Joo aivan kauhea gaggaa. Tuo elokuva hyppää vaan johonkin ihme unimaailmaan ilman minkäänlaista rakennetta tai juonta, en pystynyt katsomaan loppuun asti.

Pitäisköhän katsoa vaikka Saw uudestaan, siinä on hyvä leffa! 9,5/10 mun arvosteluissa. Toki isommalla budjetilla se olis voinut olla vieläkin parempi, mutta pienet säröt ja kotikutoinen tunnelma tavallaan myös lisää elokuvan mukaansatempaavuutta. Suosittelen kaikille, myös niille jotka inhoavat kauhua. En voi sanoa miksi, elokuvan nähneet tietävät :D.