Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Slinda minipillereistä ja/tai kuparikierukasta

Vierailija
10.04.2024 |

Molemmat harkinnassa, jolloin arvostaisin kuulla mahdollisia kokemuksia myös muilta. Kiitos jo valmiiksi asiallisesti vastanneille.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slindahan on antiandrogeeninen, tarvitsetko siis testosteroniblokkeria?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse. Olen akneen taipuvainen, sekä suvussani on ollut veritulppia. Siksi lääkäri suositteli ko. valmistetta.

Ap

Vierailija
4/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.vauva.fi/keskustelu/3713444/slinda-minipillerit?page=10&cha…

Kiitos, täytyy käydä lukaisemassa!

Ap

Vierailija
5/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarvitse. Olen akneen taipuvainen, sekä suvussani on ollut veritulppia. Siksi lääkäri suositteli ko. valmistetta.

Ap

Okei, yleensähän se akne johtuu nimenomaan liiasta testosteronista. Mutta jos akne ei pahasti sua vaivaa, kokeilisin varmaan itse ensin kuparikierukkaa. Slindalla on tietyt aika ikävät ja yleiset sivuvaikutukset, mulla itsellä on se siis käytössä kun Yasmin oli vaihdettava migreenin takia. Tietysti harmia voi siitä kierukastakin tulla, mutta saahan sen aina pois. 

Vierailija
6/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Okei, yleensähän se akne johtuu nimenomaan liiasta testosteronista. Mutta jos akne ei pahasti sua vaivaa, kokeilisin varmaan itse ensin kuparikierukkaa. Slindalla on tietyt aika ikävät ja yleiset sivuvaikutukset, mulla itsellä on se siis käytössä kun Yasmin oli vaihdettava migreenin takia. Tietysti harmia voi siitä kierukastakin tulla, mutta saahan sen aina pois. 

Totta tuo mitä mainitsit tuosta aknesta, se on hoidettu nyt tosin pois siihen määrätyllä lääkityksellä, eli sen tiimoilta kaikki kunnossa. Olisin ehkä ollut Slindojen kannalla noin muutoin, mutta pelkään mm. kohonnutta rintasyöpäriskiä vain aika paljon. Tietty omat hyvät ja huonot puolensa varmasti molemmilla, kokeilemallahan se selviää, vaikka hormonitoiminta meneekin siitä hetkeksi sekaisin.

Ap

Vierailija
7/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt Slindat käytössä jonkin aikaa, viides liuska meneillään. Olin sitä ennen lähemmäs 15 vuotta ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, nämä aloitin vuotohäiriöiden takia. Mulla on myös aina ollut hormonaalista aknea, myös selässä ja rintakehässä. 

En ole huomannut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia! Päinvastoin koen mielialan tasaantuneen huomattavasti, kun viime vuosina lisääntyneet pms-kiukuttelut (olin välillä ihan raivona) on kadonneet kokonaan. Vuotohäiriöitä ei ole enää ollut ja kuukautisvuoto on niukempaa. 

Näppylöitä on edelleen, mutta ei ainakaan enempää kuin ennen. 

Vierailija
8/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nyt Slindat käytössä jonkin aikaa, viides liuska meneillään. Olin sitä ennen lähemmäs 15 vuotta ilman mitään hormonaalista ehkäisyä, nämä aloitin vuotohäiriöiden takia. Mulla on myös aina ollut hormonaalista aknea, myös selässä ja rintakehässä. 

En ole huomannut mitään negatiivisia sivuvaikutuksia! Päinvastoin koen mielialan tasaantuneen huomattavasti, kun viime vuosina lisääntyneet pms-kiukuttelut (olin välillä ihan raivona) on kadonneet kokonaan. Vuotohäiriöitä ei ole enää ollut ja kuukautisvuoto on niukempaa. 

Näppylöitä on edelleen, mutta ei ainakaan enempää kuin ennen. 

Sama juttu tuon aknen kanssa, pelottaa että se pelmahtaa takaisin juuri kuin se on nyt ainakin toistaiseksi poissa. Hyvä kuulla ettei ole tullut kuitenkaan mitään negatiivisia vaikutuksia. Itse jotenkin miellän pillerit sikäli "turvallisemmaksi" vaihtoehdoksi, ettei tarvitse arpoa onko kierukka mahdollisesti esimerkiksi liikkunut pois paikoiltaan tms. vastaavaa.

Ap

Vierailija
9/9 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut Slinda käytössä nyt puolisen vuotta ja on mulle kyllä tosi hyvä. Menkat on säännölliset ja tosi niukat, joka on ainakin minun mielestä vain hyvä asia. Eniten tykkään kun Slindan avulla hiukset silottuivat siistimmän näköisiksi kun ne aiemmin oli tosi pörröiset. Mitään haittoja ei ole ollut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi