Miten te yksinasujat uskallatte katsoa kauhuleffoja?
Olen yksin kotona ja aloin katsomaan netflixistä From- sarjaa ja olen ihan paskat housussa täällä, piti lopettaa kesken eikä tämä ole edes mitään varsinaista kauhua🥶 Jatkan sitten joskus kun en ole yksin. Kammottava ilmakin, tuuli humisee talonnurkissa.
Kommentit (74)
Kauhuleffoja katseltiin nuorena videonauhoilta, nyt ne tuntuvat aivan naurettavilta kun ovat ihan fiktiota. En ole viitsinyt enää tuhlata aikaani moisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mihin kauhuleffoja tarvitaan?
Nuorten tyttöjen suojelijan tarve kasvaa ja tarttuvat vieressä istuvan pojan käteen kiinni. Mitäpä luulet miksi ennen leffatreffeillä pojat valitsi kauhuelokuvan?
Vierailija kirjoitti:
Mihin kauhuleffoja tarvitaan?
Siihen että ne on kivaa viihdettä. On hauskaa jännätä mutta turvallisesti.
Aikoinaan olin elokuvateattearissa katsomassa Manaaja 1. Kaveri lähti ulos 5:n min. kuluttua. Oli kuulemma liian ahdistava. Minusta taas vähän kyllä, mutta juuri siksi erittäin mielenkiintoinen.
BUU! Säikähditkö? En katso kauhuelokuvia. Katsooko aikuisetkin niitä?
Hyllystä löytyy noin 500 kauhuleffaa. Empä juuri muita omista. Tykkään kauhusta.
Vierailija kirjoitti:
Haluatko mitalin paremmuudestasi vai mitä haet takaa typerällä viestilläsi?
Vierailija kirjoitti:
Hyllystä löytyy noin 500 kauhuleffaa. Empä juuri muita omista. Tykkään kauhusta.
Mitkä leffat on suosikkejasi? Musta tuntuu että oon nähnyt jo kaikki ja tarvisin jotain suosituksia
Vierailija kirjoitti:
Tykkään The Conjuring -sarjan leffoista. Erityisesti tykkäsin The Conjurer 1 & 2, Annabelle sekä The Nun. Loputkin sarjan leffat on kyllä hyviä. Mukavasti siellä leffoissa on viitteitä seuraaviin leffoihin. :)
Mä tykkäsin näiden lisäksi elokuvasta Deliver Us from Evil. Yliluonnollisuus on mulle se juju.
Joku myöhäis ilta tuli uinu uinu lemmikkini, katsoin jonkun aikaa , pelottava, suljin tv, seur iltana tuli se myös, ajattelin et katon kuitenkin mihin jäin., en uskaltanut loppuun asti. Hui kauhea. En nähnyt painajaisia.
Kerron tositarinan. Oltiin kaverin kans ulkona eräässä lähiössä aamulla noin klo 4.00. Ei siellä ollut muita. Mummo tuli yöpaidassa ja pummasi tupakkaa. Tosi vanha mummo. Asui jossain palvelukeskuksessa. Sanoi, että tupakkaa pitäisi saada, kun on koko yön valvonut ja katsonut aivan kamalaa kauhuelokuvaa.
En katso. En ole pelokas ihminen, vaan tiedän miten se vaikuttaa ihmisten alitajuntaan ja mieleen. Siksi ei ole järkevää katsoa niitä ja ei muutenkaan kiinnosta yhtään älytön riuhtominen. Ei ole kiva jos uni heijastaa sitten jotain tyhmää aihetta, joka ei edes kiinnosta. On paljon mielenkiintoisempia aiheita esimerkiksi luonnossa, kirjoissa, säässä, kartalla ja niin edelleen. On kauhean helppoa jonkun olla pelotteleva tai soittaa musiikkia joka tekee efektin, se ei vaadi paljoa. Jopa puhevideoille osa laittaa kummalliset kilkutukset ja kalkutukset taustalle. On helpompi pelätä mielenvikaista hammaslääkäriä.
Traumatisoiduin varmaan lapsena Uinu uinu lemmikkini elokuvasta ja kohdasta, jossa poika jää rekan alle. Se oli itselleni jotenkin järkyttävä kohtaus lapsena. Pelkäsin, että jommalle kummalle veljistä käy niin. Olin alle kouluikäinen kun näin tuon ja veljet pienempiä. Samoin Stephen Kingin It oli traumatisoiva, koska näin siitä painajaisia vuosien ajan. Joskus vieläkin kun uni muuttuu ns. painajaiseksi näen pellen kaukaisuudessa...
Yleensä en katso paitsi jos on "pakko" eli elokuva on saanut hyvät arviot (Hereditary, Hohto) tai muuten jostain syystä kiinnostaa (Se, Usherin talo Netflixillä). Katson aina vain päivänvalossa.
Vierailija kirjoitti:
Kommentoiko aikuiset näin?
Vierailija kirjoitti:
Mä asun kerrostalossa, korvessa pelottais.
Kerrostalossa on enemmän mahdollisuuksia siihen, että joku hullu murhaaja on ihan lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään kauhusta. Asun myös maalla tosi syrjässä yli 100vuotiaassa isossa hirsitalossa, niin mikäpä sen parempaa kun pimeällä laittaa kauhua pyöriin ja kun ois vielä syksy ja pimeää ja tuuli humisee ja puut natisee tuulessa niin saa kunnolla tunnelmaa 😍
Vau! Olen kova kauhuelokuva fani ja uskallan katsoa kun asun kerrostalossa. Olet todellinen pro, en ikinä pystyisi tuohon jos asuisin kuin sinä. Tai pitäisi olla ainakin pari koiraa etten olisi ihan yksin. Mun tuurilla ne koirat olisi sitten vähintään Cujon pentuja...
Vierailija kirjoitti:
En katso kauhuleffoja.
En minäkään. En uskalla katsoa edes seurassa, saati sitten yksin.
Mikai pelkäisin elokuvia? Tai no hömppä romcomit ovat pelottavia jos katsoo niistä vaikutteita imevän naisen kanssa.
M40