Mummo ei halua lapsia yökylään viikonloppuna vaikka maksettaisiin vaivan palkkaa ja omat ruoat mukana
Kuulemma "kevätkiireitä" puutarhassa, epäilen vahvasti että tekosyy. Miten ratkaista pattitilanne?
Kommentit (98)
sun lapset ei osaa käyttäytyä ja mummo ei jaksa. Ei kehtaa sulle kertoa. Hoida itse lapsesi.
Miksi pitää tehtailla mukuloita, joita kukaan ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta nykyröyhkeyttä. Mummon (omansa asiansa jo hoitaneena) ei edes tarvitse esittää syitä/tekosyitä. Ei on ei.
Ja nuo samat ihmiset kuitenkin olettaa, että aikuiset lapset hoitavat heidän asiansa ja toimivat palvelijoina sitten kun eivät enää itse kykene mihinkään.
Äläpä yleistä!
Oli tekosyy tai oikea syy niin mummolla on oikeus viettää viikonloppu kuinka haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat ihmiset eivät jaksa jatkuvaa huutoa, juoksemist, mekastamista ym. Ymmärrän hyvin mummoa.
En jaksa minäkään, vaikka olen nuori. Eniten v*tuttaa, jos kieltää kieltämästä päästyä penskaa tekemästä jotain, kun siinä luultavasti sattuu. Niin se prkl tekee kumminkin ja sitten parkuu puoli naamaa levällään. Vastaavassa tapauksessa käänsin selkäni ja kävelin pois. En ruvennut lällyttelemään, Siinäpähän huusi.
Eiköhän mummi ole ansainnu oman aikansa rauhassa ja laittaa puutarhaa kuntoon.. Hän on oman osuutensa tehnyt, kun on kasvattanut omat lapset, käynyt töissä ja kuunnellu omien lasten vinkumisia ja viety treeneihin ja lääkäriin. Nyt, kun on se oma aika ja asiat hoidettu, niin sitä sitten moitit.
EI = EI. Mikä tuossa yhtälössä on ap:lle vaikeaa/mahdotonta ymmärtää ja hyväksyä? Itse teit = itse hoidat.
Olisittepa ajatelleet tätäkin varsin todennäköistä mahdollisuutta ennen kuin ollenkaan ryhdyitte siitospuuhiin.
Miten pakottaa mummo väkisin lapsenvahdiksi?
Ei mitenkään!
Vierailija kirjoitti:
Kohdasta 2.07 lähtee tunteella
Nyt onkin parasta puutarhan esihoitoaikaa, paljon raakaa tekemistä. Raskasta ja väsyttävääkin, ennenkuin pääsee keveämpiin puutarhatöihin. Ja sinä olet tunkemassa sinne lapsiasi. Voivatko he ehkä auttaa??? Tai te? No varmasti ette ole koskaan edes tarjoutuneet. Mummo varmaan nauttii puutarhahommissaan ja keväästä. Etkö soisi sitä hänelle? Tunget kakarasi sinne täysihoitoon... argh!
Jokainen hoitakoon lapsensa itse. Ei ole mummojen tehtävä hoitaa, elleivät halua. Minä olen itse mummi ja aina olen ottanut hoidettavaksi, kun on pyydetty. Enää ei pyydetä, ovat jo koulussa. Älkää tehkö lapsia, ellette jaksa itse hoitaa.
moi
Itselläni ei ole koskaan vapaata lapsista. Yritetty on. Aina sanoo, että ottaa yöksi joku viikonloppu, mutta sitä viikonloppua ei koskaan tule. Sitten jos kerran vuodessa sinne saa hoitoon, niin vapaani kuluu murehtien hoitaako hyvin. Tämä ajatus lähinnä sen takia, kun tunnen ettei haluaisi hoitoon koskaan ottaa. Sitten seuraavana päivänä jo ennen 12 lapset tuleekin takaisin. Siis menevät illalla juuri ennen nukkumaanmenoa ja tulevat seuraavana päivänä aikaisin takaisin. Olen yleensä niin rättiväsynyt, että menen vain nukkumaan. Se on vähän kuin ei olisi mitään lapsivapaata ollutkaan. Ei siinä kerkeä oikeastaan mitään. Tuntuu välillä hirveän yksinäiseltä ja ahdistuneelta. Ja minä lahjon aina jopa tuollaisesta lyhyestä hoidosta. Vien ruoat, yllätyksenä suklaata tms, rahaa. Todella tuntuu pahalta.
En ollut lapsena koskaan yötä mummolassa. Kävimme siellä kyllä säännöllisesti päiväkylässä. Vanhemmat olivat mukana.
Vanhemman lapsivapaa on silloin, kun lapsi on päivähoidossa, leikkii, katsoo PikkuKakkosta tai nukkuu. Näin se vaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskomatonta nykyröyhkeyttä. Mummon (omansa asiansa jo hoitaneena) ei edes tarvitse esittää syitä/tekosyitä. Ei on ei.
Ja nuo samat ihmiset kuitenkin olettaa, että aikuiset lapset hoitavat heidän asiansa ja toimivat palvelijoina sitten kun eivät enää itse kykene mihinkään.
Missä kohtaa juuri tämä mummo on moista yksipuolisesti odottanut? Toisten noin odottavien odotukset eivät taas juuri tähän tapaukseen kuulu.
Hyvä, mummo, pidä puolesi!