Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mummo ei halua lapsia yökylään viikonloppuna vaikka maksettaisiin vaivan palkkaa ja omat ruoat mukana

Vierailija
10.04.2024 |

Kuulemma "kevätkiireitä" puutarhassa, epäilen vahvasti että tekosyy. Miten ratkaista pattitilanne?

Kommentit (98)

Vierailija
41/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo meille. Hinta on 45 e/h sis alv, sunnuntai tuplahinnalla. Jos vaikka pe klo 18 - su klo 14 könttäsummana 2600 e, tällä summalla 2 lasta saa viikonlopuksi hoitopaikan. Maksan yrittäjän kulut, verot, vakuutukset jne., joten en tee tätä ohi verottajan.

Vierailija
42/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidillä saattaa olla treffit tai parit sovittuna viikonlopuksi. Eikös ne "puutarhahommat" saata niitäkin hommia olla. En minäkään viitsi sanoa aikuisille lapsilleni meneväni treffeille. Olen vasta 55-v, kyllä tässä kiireitä on kaikenlaisia vielä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoäidillä saattaa olla treffit tai parit sovittuna viikonlopuksi. Eikös ne "puutarhahommat" saata niitäkin hommia olla. En minäkään viitsi sanoa aikuisille lapsilleni meneväni treffeille. Olen vasta 55-v, kyllä tässä kiireitä on kaikenlaisia vielä.

Niin, ehkä mummolle on tulossa vieras Gambiasta? Silloin ei kyllä mitään lapsia ehdi hoitamaan 🙄

Vierailija
44/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin selvä juttu. 

1. Sun pitäisi aikuisena ihmisenä ymmärtää ettei muut ole velvollisia hoitamaan lapsiasi. Mummo ei ole lapsesi huoltaja 

2. Ei on ei, eikä sitä ole tarpeellista perustella tuollaisissa tilanteissa. 

3. Joko jätät menosi välistä tai siirrät jonnekkin toiseen ajankohtaan tai palkkaat lapselke hoitajan tai pyydät jotakin toista henkilöä

Täysin samaa mieltä. Oma äiti on eläkkeellä ja vaikka hän rakastaakin lastani ja ottaa ihan mielellään, niin silti en ole ekana hänelle soittamassa. Syy on se, että haluan hänen nauttivan oikeasti eläkepäivistä. Hän kasvatti yksin 3 lasta ja kävi töissä. Hänellä riittää puuhaa mikä on hyvä juttu. Hän on se, joka soittelee voisko lapsi tulla vklopuksi. Siskolla on omat lapset, niin en tunge sinne, mutta meillä on paras isoveli kenellä ei ole omia lapsia, koska ei halua omia lapsia. Hän on taas mielellään minun ja siskon lapsien kanssa aina välillä. Veljelle riittää 2 päivää olla lasten kanssa. Silti hän olisi hyvä isä, koska lapset aina on iloa ja intoa täynnä, kun palaavat kotiin ja kertoo mitä kaikkea on tehnyt ja missä ovat käyneet. Siskon ja minun lapset soittelee enolleen aina ja kertoilee kuulumisia.

Jos ei olisi asiat noin, niin palkkaisin hoitajan jostain.

Vierailija
45/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä mummolle on tulossa vieras Gambiasta? Silloin ei kyllä mitään lapsia ehdi hoitamaan 🙄

Itselläni ihan suomimies. AP:n lasten isoäidistä en osaa sanoa. Ajattelisin kuitenkin kotimaisten olevan enemmistössä.

Vierailija
46/98 |
15.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mummon selitys oli tekosyy. Tai oikeammin kiertoilmaisu. Se urheilijanuorukainen on tulossa viikonlopuksi, eivätkä he kaipaa sukulaisia tielle.

Vierailija
47/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollet pelaa shakkia niin väärä termi: https://kielikello.fi/on-syntynyt-pattitilanne/.

"Ratkaisuna" olemattomaan ongelmaan sinä uskot puheen eli EI:n ja dumppaat kersasi muualle tai hoidat itse.

Yksi fantasiavaihtoehto on sellainen, että palaat aikakoneella ajassa taaksepäin ja pysyt visusti lapsettomana.

Vierailija
48/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halua = ei halua = ei halua vaikka kuinka maksaisitte = ei halua mistään hinnasta = ei halua vaikka mikä olisi = ei ota.

Vierailija
49/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidätkö ap itse siitä, että joku kutsuu itse itsensä kotiisi täysihoitoon? Sinä valmista ruuan nenän eteen monta kertaa päivässä. Petaat pedin ja sitten vielä peset pyykin, joka siitä seuraa.

Vierailija
50/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertoo lapsistasi, jos oma isoäiti ei halua ottaa heitä hoitoon?

Tai sitten mummo on sitä sorttia, joita ei vaan jälkikasvun asiat saatikka lapsenlapset kiinnosta. Tosin ihmettelen miksi ap sellaiselle mummolle edes lapsia haluaisi antaa hoitoon.

Voi tietysti olla että vika on lapsissakin, mutta kannattaa muistaa että mummojakin on joka lähtöön.

Vierailija
51/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta nykyröyhkeyttä. Mummon (omansa asiansa jo hoitaneena) ei edes tarvitse esittää syitä/tekosyitä. Ei on ei.

Vierailija
52/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mummon ole mikään pakko hoitaa lapsenlapsia. 

Vierailija
53/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta nykyröyhkeyttä. Mummon (omansa asiansa jo hoitaneena) ei edes tarvitse esittää syitä/tekosyitä. Ei on ei.

Ja nuo samat ihmiset kuitenkin olettaa, että aikuiset lapset hoitavat heidän asiansa ja toimivat palvelijoina sitten kun eivät enää itse kykene mihinkään.

Vierailija
54/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhat ihmiset eivät jaksa jatkuvaa huutoa, juoksemist, mekastamista ym. Ymmärrän hyvin mummoa.

Vierailija
55/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt tällä palstalla noin viikon pyörineenä huomannut, että suomalaisilla on todella kummalliset odotukset siitä millainen elämäntyyli ja elintaso heille kuuluisi. Jos kukaan muu ei halua ottaa lapsia hoitoon, kertoisiko se jotain? Jos mummo haluaisi viettää omaa aikaa, voitaisiinko se hänelle sallia? 

Vierailija
56/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se kertoo lapsistasi, jos oma isoäiti ei halua ottaa heitä hoitoon?

Ei välttämättä  hyvää. Mutta, miten itse muistatte mummo muuten , kuin lykkäämällä lapset hänelle  ??

Soitatteko, kysyttekö vointia ? Joka viikko.

Miten mummo jaksaa ? Onko yksinäinen ?  Tai yleensäkin kastelua vailla ?

Vierailija
57/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole tuollaista 'patti tilannetta.' Olen mummo 5 v kaksosille ja nyt jo 13 vuotiaalle. Kumpikaan lapsistani ei ole koskaan ajatellut minua lapsenvahtina tai että luokseni tuodaan yöksi. Toinen tulee koko perheen kanssa päiväseltään tervehtimään ja toinen tulee teininsä kanssa ja molemmat viipyvät pari päivää. Olen monesti lukenut täällä että aikuiset lapset olettavat että heidän vanhempansa alkavat jopa joka päiväiseksi lastenlasten huoltajiksi ja ovat jopa vihaisia jos isovanhempi/isovanhemmat ei suostu. Kyllä ne lapset pitäisi tehdä sillä mielein että luulee että ne voi itse huolehtia. Niin minäkin tein, en koskaan vaatinut omia vanhempiani olemaan 'lasten vahtina' tai ottamaan vastuuta lapsistani. Äitini taas kyllä olisi ollut ärhäkkä hoitamaan kun 'tiesi' olevansa parempi siinä kuin minä. Saattoi soittaa aamuisin ja kysyä olenko varmasti laittanut kaulaliinan tytölle koska hän oli nähnyt säätiedotuksessa että kylmempi ilma oli tulossa..... 

Vierailija
58/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitää peilata asiaa myös TOISINPÄIN. 

Miten olen ITSE ollut hyvä lähimmäinen toiselle. Olenko kysellyt kuulumisia ym ?

Onko lapsenlapset  edes tykänneet mummon jutuista tai  touhuista ?

Kouluiset eivät ainakaan enää "ymmärrä" mummoa 

Vierailija
59/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret perheet elävät ruuhkavuosiaan. 

He ovat täysin eri  maailmassa  kuin vanhemmat ihmiset. 

Mummo voi  ( turhaan)  odotella  päivät pitkät  että kunpa joku edes soittaisi.

Eivät soita.  Kouluikäisiä lapsenlapsia ei  edes kiinnosta mummojen viestitykset.

Ja sitten tuleekin  vihdoin ja viimein puhelu.

Me tuomme lapset sinun luoksesi .

Vierailija
60/98 |
16.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt tällä palstalla noin viikon pyörineenä huomannut, että suomalaisilla on todella kummalliset odotukset siitä millainen elämäntyyli ja elintaso heille kuuluisi. Jos kukaan muu ei halua ottaa lapsia hoitoon, kertoisiko se jotain? Jos mummo haluaisi viettää omaa aikaa, voitaisiinko se hänelle sallia? 

Vähän näyttää että ei sellaista voi sallia. Olen myös lukenut aikani tällä sivulla ja kaksi asiaa olen huomannut. Yksi on vanhukset joiden mielestä asiat pitäisi olla niinkuin aikoinaan, että lapset huolehtivat että he voivat asua kotimökissä vaikka eivät oikeastaan enää voisikaan ja toinen on juuri tämä että ihmeen monien vanhempien mielestä on kiveen kirjoitettu että isovanhempien vastuulla on huolehtia lapsenlapsista tavalla jotka he päättävät. Näistä asioista tulee varmaa riitaa mutta olisi se hyvä asianomaisten muistaa että koska se toinen/toiset osapuoli on jo aika vanha/vanhoja niin voi tapahtua että sitten kesken riitaa tulee väliin kuolema. Olen tälläistäkin todistanut, ei mitenkään kaunis tarina lopuksi koska sitten siinä tuli aviopuolisoiden kanssa keskustelu että kuka halusi mitä ja kuka yritti pakottaa enemmän kuin toinen jne.