Mummo ei halua lapsia yökylään viikonloppuna vaikka maksettaisiin vaivan palkkaa ja omat ruoat mukana
Kuulemma "kevätkiireitä" puutarhassa, epäilen vahvasti että tekosyy. Miten ratkaista pattitilanne?
Kommentit (98)
Ratkaistaan vaikka siten, että olet kahdeksan vuoden lomalla täältä, pysyt poissa, me ei jakseta sinun ääliömäisiä yritelmäsi.
Vierailija kirjoitti:
Mummo perkele!
Pirullinen mummo kerrassaan.
Täysin selvä juttu.
1. Sun pitäisi aikuisena ihmisenä ymmärtää ettei muut ole velvollisia hoitamaan lapsiasi. Mummo ei ole lapsesi huoltaja
2. Ei on ei, eikä sitä ole tarpeellista perustella tuollaisissa tilanteissa.
3. Joko jätät menosi välistä tai siirrät jonnekkin toiseen ajankohtaan tai palkkaat lapselke hoitajan tai pyydät jotakin toista henkilöä
Mummo ei ole sama kuin lastenhoitaja ja ei ole mikään velvollisuus. Äitini laittoi aikoinaan stopin veljelläni kun tuli kakaroineen kylään ja mummo sai sitten syöttää ja juottaa ja kestitä ja sitten siivota sotkut kun herrasväki lähti. Kakarat käyttäytyivät tosi ylimielisesti. Eli ymmärrän oikein hyvin häntä. Hän on sinut jo kasvattanut niin suo hänelle huoleton loppuelämä äläkä vänkää väkisin vaan hoida itse lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo lapsistasi, jos oma isoäiti ei halua ottaa heitä hoitoon?
Vaikuttaa joka tapauksessa tekosyyltä piste
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se kertoo lapsistasi, jos oma isoäiti ei halua ottaa heitä hoitoon?
Vaikuttaa joka tapauksessa tekosyyltä piste
No jotainhan sen on keksittävä, kun ei kehtaa sanoa, ettei siedä hemmoteltuja ja kurittomia kakaroita 🤷
Tuttu ihmettelee kun mummo ei ota hoitoon yksiöönsä viittä lastenlasta. Pitäisikö sanoa että ei vanha ihminen jaksa noin montaa yhdellä kertaa. Kun itse ei tajua.
Onko mummo vielä työelämässä. Nykyaikana viikonloput on pakko käyttää työstä palautumiseen. En ihmettele, jos tekee silloin mielummin jotain muuta, mikä rentouttaa.
Ei minun äitini koskaan hoitanut lastenlapsiaan. Ei hän hoitanut omia lapsiaankaan. Nyt hän ihmettelee miksi aikuiset lastenlapset eivät edes soita. Enkä minäkään soita.
No huhhuh! Hirvee mummi. Onneksi mulla ei ollut tollasta.
Rakkaus on näköjään kadonnut luonnonvara. Toisaalta enhän mä tiedä miten teillä ihmisiä kohdellaan yleensä.
Ja sitten loukkaat lisää päälle tyrkyttämällä rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Että sellainen isoäiti-trolli tällä kertaa.
Tämä! Kas kun ei ollut inhottava anoppi - sehän tuntuu olevan mammeleiden suosikki 😂
En minäkään ottaisi yökylään. Päivällä vain. En mä enää jaksa.
Mummolla on uusi vaari kiikarissa. Ei siinä ehdi lapsenlapsia vahtimaan pitkin öitä. Kevätkiireitä on kaikenlaisia.
Ymmärrän mummoa. En itsekään haluaisi lapsia kotiini.
Kun lapsia hankkii niin ne pitää valitettavasti itse hoitaa..me saadaan kerran vuodessa yks vapaa vloppu,se on siinä..
Isovanhemman on pakko ajatella omaa jaksamistaan. Ilmeisesti lapsesi ovat niin haastavia että mummo ei koe pärjäävänsä heidän kanssaan viikonloppua. Tai vaikka kokisikin pärjäävänsä niin itsehän hän saa päättää miten viikonloppunsa viettää ja nyt on päättänyt ettei vietä sitä sinun lasten kanssa. Vaikka lapset olisivatkin mummolle rakkaita niin silti voi olla että hän tapaa lapsia mieluiten vain niin että lasten omat vanhemmat olette paikalla tai vain lyhyitä aikoja ilman teitä. Se nyt vaan on niin että lapsia ei pidä tehdä jos ei ole valmis siihen, että heidän kanssaan on oltava 24/7 365 kaikkina päivinä. Aina on varauduttava pahimpaan. Vaikka kuinka näyttäisi ennen lasten hankkimista, että olisi hyvä tukiverkko niin silti mietitään asia sen kannalta miten jaksetaan jos tukiverkkoa ei yhtäkkiä olisi ollenkaan. Elämässä voi sattua mitä vaan eikä yhtäkkiä niitä tukiverkkoja olekaan.