Oikea selvänäkijä?
Tarvitsen konsultointia.
Kuka on oikea selvänäkijä?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla selvänäkijöitä Suomessa nykyisin, ainakaan eivät tee työtä tai mainosta joten eipä siis ole sellaisia.
Suomalaiset on fiksuja...
Aivan mielikuvitusjuttuja! Mt-tapauksia. "Lukevat"muiden traumoja. Asiakkaat hakevat lohtua ja maksavat siitä. Menkää terapiaan!
Eiköhän kaikki tiedä, että nämä selvännäkijät, enkelihoidot, horoskoopit tarot-kortit ym. ole näille hiukan yksinkertaisille akoille.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla selvänäkijöitä Suomessa nykyisin, ainakaan eivät tee työtä tai mainosta joten eipä siis ole sellaisia.
Onhan noita varmaan kymmeniä. Ihan jos googlettaa niin löytää. Somesta löytyy myös paljon.
Sain tältä palstalta noin 10 vuotta sitten hyvin paikkansa pitävän ennustuksen. Olin ahdistunut kun en saanut hakemaani vakituista työpaikkaa yrityksestä jossa olin jo työskennellyt useita vuosia määräaikaisena. Minulle ennustettiin, että saisin pian mielenkiintoisen työtarjouksen ja itselleni paremmin soveltuvan työn. Näin kävikin jo seuraavana päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kaikki tiedä, että nämä selvännäkijät, enkelihoidot, horoskoopit tarot-kortit ym. ole näille hiukan yksinkertaisille akoille.
Aijaa :) ehkäpä olet itse se yksinkertainen. Veikkaanpa, että minä olen meistä paljon moniulotteisempi. Pitkälle koulutettu akateemisesti, yrittäjä ja kasvattanut omaisuutta nollasta. Mutta etsin totuutta. Siksi näitä on osunut kohdalle. Ja edelleen etsin vaikka samalla olen rakentanut paljonkin. Veikkaan ettet pärjää jos meidän laitettaan vierekkäin millään osa-alueella ;)
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aika monikin selvänäkijänä työskentelevä osaa ihan oikeasti ns. ennustaa. Itselläni tuttavana yksi sellainen. Hän on todennut, että ennustajien ja selvänäkijöiden (selvänäkeminen hieman eri asia kuin ennustaminen) ennustukset menee sen takia väärin, koska he kertovat ihmisille sen mitä asiakkaat haluavat kuulla, ei sitä mitä oikeasti näkevät: kukapa sitä haluaisi kuulla, että elämä tulee jatkumaan samanlaisena harmaana mössönä rahahuolineen ja muine haasteineen. Tyytyväiseltä asiakkaalta saa todennäköisemmin rahaa.
No eihän osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aijaa :) ehkäpä olet itse se yksinkertainen. Veikkaanpa, että minä olen meistä paljon moniulotteisempi. Pitkälle koulutettu akateemisesti, yrittäjä ja kasvattanut omaisuutta nollasta. Mutta etsin totuutta. Siksi näitä on osunut kohdalle. Ja edelleen etsin vaikka samalla olen rakentanut paljonkin. Veikkaan ettet pärjää jos meidän laitettaan vierekkäin millään osa-alueella ;)
Rationaalisuudessa jäät häviölle. Mitään selvänäkijöitä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
En halua ennustajaa. Osa on feikkejä.
En halua ennustajaa. Kaikki on feikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi etsit totuutta valheesta? - Veikkaan ettet pärjää sen enempää shakissa kuin kilpajuoksussakaan.
Minä olen, mutta en pidä vastaanottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up. Onko kellään tietoa luotettavasta näkijästä. Mites Unilin näkijät
No jos Unilin näkijöihin haluaa uskoa, niin erään mukaan muutan syksynä elämäni rakkauden kanssa yhteen ja myöhemmin saamme kaksi lasta. Olen 41-vuotias lapseton nainen, viimeksi miehen kanssa 12 vuotta sitten enkä tapaile ketään. Olen kyllä ollut aktiivinen, mutta tunteet on aina puolin tai toisin yksipuolisia. Huumorilla ja viihteenähän mä nuo otan. Tuon näyn "näki" siis noin vuosi sitten. Ei niistä kukaan muukaan kehuttu ole nähnyt, kuten ei muistakaan. Parhain oli eräs joka ei enää katso, näki kahden tulevan kuoleman suvussa sekä rahaan liittyviä asioita oikein. Parisuhdeasioihin ei häntään. Ihmissuhteisiin kyllä muuten.
Saanko kysyä, kuka tämän sinulle ennusti? Kysyn hyvällä :) mä oo myös kysellyt useilt
Mä oon soitellut Veeralle, Iirikselle ja Violalle. Mies olisi pitänyt tulla jo neljä vuotta sitten ihan parin kuukauden sisään. Ei näy. Joitakin asioita he näkee, sen takia olenkin soitellut, erityisesti Veera hyvinä päivinä voi nähdä todella hyvin sen hetkiset asiat. Mutta tulevaa, ei ehkä niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aika monikin selvänäkijänä työskentelevä osaa ihan oikeasti ns. ennustaa. Itselläni tuttavana yksi sellainen. Hän on todennut, että ennustajien ja selvänäkijöiden (selvänäkeminen hieman eri asia kuin ennustaminen) ennustukset menee sen takia väärin, koska he kertovat ihmisille sen mitä asiakkaat haluavat kuulla, ei sitä mitä oikeasti näkevät: kukapa sitä haluaisi kuulla, että elämä tulee jatkumaan samanlaisena harmaana mössönä rahahuolineen ja muine haasteineen. Tyytyväiseltä asiakkaalta saa todennäköisemmin rahaa.
Kohta "ns. ennustaa" on oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
James Randi Educational Foundationilla on edelleenkin miljoona dollaria odottamassa sille, joka osaa sovitusti suorittamaan yliluonnollisen teon. Ihan minkä tahansa. Ennustaminen ei ole tästä mitenkään poissuljettu. Ainoa vaatimus on se, että etukäteen sovitaan, mitä yliluonnollista tehdään ja sovitaan yhdessä kriteerit, mitä menestys vaatii, ja sitten teko pitää suorittaa.
Jotkut tulkitsevat asioita ja osaavat neuvoa myös taitavasti. Kyselevät kysymyksiäkin.
On eri asia kertoa mitä saa tiedoksi. Siinä ei tehdäkään sitä tulkintaa.
Minusta kannattaa kertoa vain avoimen rehellisesti kuinka sitä omaa työtänsä tekee. Täytyisi luottaa myös itseensä ja samalla ottaa se kaikki vastuu siitä mitä tekee. Asiakkaan kanssa kannattaa olla vastuullinen, on aina mahdollista että kaikki ei tule puhtaasti läpi tai jokin ennustus esimerkiksi ei toteudukaan. Ennustukset ovat haastavia sillä se mitä annetaan tulkittavaksi tai tiedoksi on kuitenkin se mitä saadaan. Joskus on mahdollista saada tietoa joka ei toteudukaan mutta syyt vaihtelevat. Kaikessa on riskinsä.
Pysy demonisesta viisaudesta erossa, niin kaukana kuin on mahdollista olla.
Iiris. Joillekin ilmeisesti näkeekin jotakin, ainakin palautteista päätellen.