Miksi vastustat eutanasiaa?
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastustan mielenterveyspotilaille annettavaa eutanasiaa.
Vastustatko mielenterveyspotilaiden itsemurhia? Mitä teet niiden estämiseksi?
Olen nähnyt heidän hyväksi tehtyä työtä useinkin. On estetty. Ja ovat muuttaneet myöhemmin mieltään.
-eri
Well, minun lapseni sairastui masennukseen eikä saanut apua, joten hän tappoi itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sunko mielestä ne on kannatettava asia? Tapana on ollut tähän mennessä auttaa ihmisiä, etteivät päädy äärimmäiseen ratkaisuun.
Itse taas en ymmärrä sitä ajattelutapaa, että mahdollisimman pitkä elämä on se ensisijaisesti tavoiteltava asia, siitä huolimatta vaikka se elämä olisi pelkkää tuskaa ja kärsimystä päivästä toiseen. Kuka siitä hyötyy että ihminen kituu niin kauan kuin mahdollista? Tuskin läheiset, tuskin yhteiskunta, tuskin varsinkaan se ihminen itse. Silti ihannoidaan sitä jos joku on elänyt vaikka satavuotiaaksi, ketään ei kiinnosta oliko siitä yksikään vuosi hyvälaatuista elämää. Itse haluaisin ennemmin panostaa laatuun kuin määrään tässäkin asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Kalteva pinta. Jos eutanasia sallitaan, sitä vaaditaan pian myös alaikäisille. Näin on käynyt Hollannissa ja Belgiassakin. Entä vammaiset ja psyykkisesti sairaat? Heillekin on annettu kyseisissä ja muissa maissa. Missä raja kulkee? Asiaan on liittynyt väärinkäytöksiä. Kyseessä on vaikea eettinen kysymys. Eutanasia on muuten sallittu vain n. 10 maassa, noin 200 maassa ei. Entä miten sitä valvottaisiin, tulisiko juuri näitä väärinkäytöksiä? Lääkärit eivät kannata sitä, koska vastuukysymykset ja oikeudenkäyntien riski.
Noin puolet lääkäreistä kannattaa. Minusta eutanasia pitäisi sallia myös alaikäisille, koska kuolevat lapset kärsivät siinä missä aikuisetkin. Kalteva pinta on estettävissä riittävän tiukoilla rajauksilla. Lakien avaaminen uudelleen ei ole mikään läpihuutojuttu.
Vierailija kirjoitti:
En vastustajat sinällään. Mutta pelkkään,että se laajenee muihinkin kuin oikeasti kuolemansairaisiin.
Mutta tästä ei voi puhua,kun heti leimataan joksikin kiduttajaksi tms.
Tavallaan aihe,josta saa olla vain yhtä mieltä. Eikä voi edes keskustella vaaroista tms.
Samoilla ajatuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Pelkään että sitä aletaan käyttää väärin. Tyyliin - Sinä et pysty liikkumaan, makaat vaan toisten armoilla, eikö olisikin mukava päästä jo pois tästä elämästä? Ihan helppo ja kivuton juttu.
Sinä haluaisit maata kokonaan muiden hoidettavana lopun elämäsi?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan oikeasti kärsivän ja kuolevan vierellä vuorokausia valvonut ei vastusta. Ei kukaan. Ei kukaan.
En mä sitä vastustakaan. Itse en kyllä pystyisi ketään lopettamaan.
Mutta pelkään,että se laajenee muihinkin.
Just oli juttua esim. Siitä jotain about 30.v ratsastajasta jonka jalat halvaantui ja se halusi eutanasian. Juttu oli iltalehdessä. Jotain ettei pysty perustamaan perhettä, tai sitten kasvattaa lapsia haluamallaan tavalla. Ja sen jalat oli halvaantuneet vasta vuosi (vai kaksi sitten.)
Tuo aika on todella lyhyt sopeutua elämään uudelleen. Jopa mahdoton.
Pelkään tälläsia. Ja painostusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt heidän hyväksi tehtyä työtä useinkin. On estetty. Ja ovat muuttaneet myöhemmin mieltään.
-eri
Well, minun lapseni sairastui masennukseen eikä saanut apua, joten hän tappoi itsensä.
Ikävä kuulla. Olen oikeasti pahoillani.
Kuinka moni näistä jotka kannattavat, oikeasti tietää mitä siinä tapahtuu? Ainakin mitä myrkkyruiskeella teloitettujen ruumiita on tutkittu, niin keuhkojen on huomattu painavan puolet enempi kuin normaalisti. Mulle tulee tästä se kuva että kuolema voi olla todella kivulias.
Helppohan sun on sanoa että anna myrkkyruiske vaan että pääsen kivuista, et kuitenkaan tiedä onko se kuolema vielä kivuliaampi kuin luonnollinen kuolema.
Lisäksi on paljon tapauksia joissa kuolema on haluttu ottaa myrkyllä sen takia että on yksinäinen olo, että omaiset eivät joutuisi näkemään sairastelua, ei halua olla vaivaksi tai muuta vastaavaa.
Luulen että ihmiset haluaisivat lievitystä kipuun, lievitystä pahaan oloon, yksinäisyyteen, pelkoon.
Itse en haluaisi myrkyllä kuolemaa, mutta tulevaisuudessa lääkäri voi puolestani nähdä asian toisin.
Ja kaikille teille jotka kannatatte, pystyttekö te mennä katsomaan teloituksia? Pystyttekö itse tappamaan? Tiedän että moni tänä päivänä pystyy, ei tämä muuten tällaista kannatusta saisi. En tule enää katsomaan näitä vastauksia tämän aiheen ketjuihin. Mulle on jo kerran toivotettu mahdollisimman kivuliasta kuolemaa ja tiedän että saman toivotuksen tämäkin vastaukseni tulee saamaan.
Vastustan tappamista, joku varmaan kohta hienoin sanakääntein yrtittää selitää että eutansiassa ei ole kyse tappamisesta.
Pelkään että sitä aletaan käyttää väärin. Tyyliin - Sinä et pysty liikkumaan, makaat vaan toisten armoilla, eikö olisikin mukava päästä jo pois tästä elämästä? Ihan helppo ja kivuton juttu.
Näitä sisarhento valkoisia ja lääkäreitä on ollut aina ja tulee olemaan jotka avittavat ilman lupaa.Murhanneet parhaimillaan satoja ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastustajat sinällään. Mutta pelkkään,että se laajenee muihinkin kuin oikeasti kuolemansairaisiin.
Tavallaan aihe,josta saa olla vain yhtä mieltä. Eikä voi edes keskustella vaaroista tms.
Suomessa siitä tulisi helppo keino päästä eroon koulukiusatuista, vanhuksista, sairaista jne. Sairaslomalapun sijaan annettaisiin eutanasialappu.
Eutanasia on oma päätös eikä muiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut oikeasti haluavat elää. Vaikka se voi toisesta niin käsittämättömältä tuntuakin.
tästä jo näkee tämän asenteen valmiiksi. Juuri se asenne joka vähän pelottaa koko hommassa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni näistä jotka kannattavat, oikeasti tietää mitä siinä tapahtuu? Ainakin mitä myrkkyruiskeella teloitettujen ruumiita on tutkittu, niin keuhkojen on huomattu painavan puolet enempi kuin normaalisti. Mulle tulee tästä se kuva että kuolema voi olla todella kivulias.
Helppohan sun on sanoa että anna myrkkyruiske vaan että pääsen kivuista, et kuitenkaan tiedä onko se kuolema vielä kivuliaampi kuin luonnollinen kuolema.
Lisäksi on paljon tapauksia joissa kuolema on haluttu ottaa myrkyllä sen takia että on yksinäinen olo, että omaiset eivät joutuisi näkemään sairastelua, ei halua olla vaivaksi tai muuta vastaavaa.
Luulen että ihmiset haluaisivat lievitystä kipuun, lievitystä pahaan oloon, yksinäisyyteen, pelkoon.
Itse en haluaisi myrkyllä kuolemaa, mutta tulevaisuudessa lääkäri voi puolestani nähdä asian toisin.
Ja kaikille teille jotka kannatatte, pystyttekö te mennä katsomaan teloituksia? Py
Eutanasia ei ole teloitus. Jos kuuntelit eilisessä A-studiossa lääkärin kuvauksen toimenpiteestä, tiedät sen kyllä. Selvyyden vuoksi, ensin pahoinvointia estävä lääke, sen jälkeen unilääke, sitten vasta hengityksen lopettava lääke. Kukaan ei tietenkään voi sanoa varmuudella kokeeko kuoleva tässä kipua, mutta vaikka kokisi, se on ainakin lyhytaikaisempaa kuin pitkitetyn kuoleman aiheuttama kipu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa siitä tulisi helppo keino päästä eroon koulukiusatuista, vanhuksista, sairaista jne. Sairaslomalapun sijaan annettaisiin eutanasialappu.
Eutanasia on oma päätös eikä muiden.
ja muut suorittavat tappamisen.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voisi tulla painostusautomaatti. Vanhukset kokisivat olevansa taakkana ja painetta tuohon.
Ei voisi. Ei sitä missään mainosteta. Se olisi vain yksi vaihtoehto tehottomalle saattohoidolle. Ja mitä väliä? Eikös tälläkin palstalla olla jatkuvasti hankkiutumassa eroon vanhoista ja sairaista? Sitä paitsi myös lapset ja nuoret voivat sairastua parantumattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut oikeasti haluavat elää. Vaikka se voi toisesta niin käsittämättömältä tuntuakin.
tästä jo näkee tämän asenteen valmiiksi. Juuri se asenne joka vähän pelottaa koko hommassa.
Ne jotka haluavat elää saavat kyllä elää.
En vastusta eutanasiaa, koska en palvo mitään sadomasokistista seemiläistä kärsimyksenpalvontakulttia tai seuraa mitään muutakaan ajatusmaailmaa, jossa aate menee ihmisen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikille teille jotka kannatatte, pystyttekö te mennä katsomaan teloituksia? Py
Miten sinä sitten haluat kuolla?
Vierailija kirjoitti:
Kukaan oikeasti kärsivän ja kuolevan vierellä vuorokausia valvonut ei vastusta. Ei kukaan. Ei kukaan.
Ei pidä paikkaansa.
Katsotaan nyt miten vastustajille käy,kun sattuu omaan nilkkaan ja tule vuosikausien sietämättömät kivut ja säryt,kääntyykö takki.