Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämmin ilma, mutta kylmä maa, puetaanko teilläkin vielä näin lämpimästi?

Vierailija
10.04.2024 |

Eilenhän oli Helsingin seudulla jo tosi lämmin päivä. Olin iltapäivän ja illan lapsenvahtina yhdelle tokaluokkalaiselle.

Äitinsä kasasi eteiseen valmiiksi ison vaatevuoren ulkoilua varten. Minä (lapseton...) rohkenin sanoa, että siellähän on tosi lämmintä... mutta sain siihen vähän närkästyneen kommentin, että maa on vielä ihan kylmä. Puettiin sitten ne kaikki, eli haalari (ei mitään paksua toppaa, mutta sellainen välikelin haalari) ja haalarin päälle kurahousut, villasukat, lapaset, kumisaappaat, kurarukkaset, pipo ja tuubi.

Oltiin parisen tuntia ulkona, takapihalla ja kävellen käytiin läheisessä puistossa. Itse tarkenin koko ajan ilman takkia eikä pipoa eikä käsineitä myöskään. Ihmettelin vaan, miten tyttö jaksoi touhuta paksuissa vaatteissaan. Ei se tosin valittanut, mutta on muutenkin sellainen kiltti, että ei pienestä varmaan valitakaan.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mää ole vielä vaihtanu talvivaatteista muuta kuin pipon lätsään. Ei kiinnosta palella.

Vierailija
62/73 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 2-luokkalaisella olisi ollut vastaava setti vielä viikko sitten, mutta nyt piha alkaa olla niin kuiva, että olen päästänyt pihalle ilman kuriksia. Ulkohousut riittäneet. Pipo, vk-rukkaset ja kumisaappaat on vielä kyllä ollut käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän viileältä tuntunu vaik asteita jo paljon. Villskangastakki ja vilkasukkikset edelleen.

Vierailija
64/73 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takatalvi. Toppapuvut takaisin!

Vierailija
65/73 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tänäänkin näkyi lapsia haalareissa ja pipoissa ja hanskoissa. Meidän kotimittari näyttää + 15 astetta.

Vierailija
66/73 |
12.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tää kauhistelu on? AP puhui välikelin haalarista eli keväthaalarista, ohut vuoriton tms.? Miksi se olisi liikaa? Saappaat, kurahousut ja kurahanskat aluslapasineen tietysti pitää olla, jos on märkää, eihän se lämpötilasta riipu.

Vierailija
67/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevätkaudella saattaa tehdä virhearvionkin, äiditkin on sentään vain ihmisiä. Joka toinen päivä on lämmintä joka toinen päivä kylmää. Lumet sulaa silmissä. Ehkä puistossa oli ollut vielä edellisellä käynnillä loskaista ja sen vuoksi äiti halusi nämä varusteet puettavan lapselle.

Vierailija
68/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevätkaudella saattaa tehdä virhearvionkin, äiditkin on sentään vain ihmisiä. Joka toinen päivä on lämmintä joka toinen päivä kylmää. Lumet sulaa silmissä. Ehkä puistossa oli ollut vielä edellisellä käynnillä loskaista ja sen vuoksi äiti halusi nämä varusteet puettavan lapselle.

Ei äidit tee virheitä, tietenkään, koskaan!

Vierailija
69/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä, täällä on viis astetta. Yhtään vähempää en pukisi

Vierailija
70/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myönnän olevani tällanen että ennemmin varmuuden vuoksi riittävästi kuin liian vähän. Jos muistelen, että metsässä tai puistossa saattaa olla märkää, lapset laittaa silloin kumpparit ja kurikset. Jos siellä onkin kuivaa, eihän niistä kuriksista silti mitään haittaa ole.

Vierailija
71/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset kokevat kylmyyden eri tavalla. Olen itse aina ollut palelija ja inhoankin kylmyyttä. Eilen (+12 astetta) minulla oli pipo, villakangastakki ja fleece alla, vaikka lapseni oli verkkareissa ja tuulitakissa. Käveltiin molemmat, joten liikkumist tuli suunnilleen saman verran.

Vierailija
72/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen, että vaatetta on helppo ottaa pois, mutta lisätä on hankalampi, jos mukana ei ole vaatetta. Siksi puen aika paljon ja otan kangaskassin/repun mukaan, johon tarvittaessa voi laittaa ylimääräisiä vaatteita. 

Vierailija
73/73 |
13.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmähän tuolla on pelkästään tuulenkin takia. Vielä tarvitsee huppua tai pipia eikä se lämpökään ole kuin 6-7 astetta. Normaalisti alkaa leskenlehdetkin kukkia, mutta maat on paljaat. Äidilläni on pohjoisempana kukkinut krokukset pihalla jo pari viikkoa.  Etelä rannikko on kylmä paikka olla.