Viikon reissu, kaupunkiloma. Näillä vaatteilla ja tavaroilla ajattelin pärjätä. Mitäs muuta tarvitsisi?
Sää on siellä lämmin, reilu parikymmentä. Hotellilla voi pestä pyykkiä jos tarvii. Normaalia lomailua eli nähtävyyksien katselua, shoppailua, kaupungilla käppäilyä suunnitteilla.
-mekko
-hame
-kevyet housut
-farkut
-4 puseroa
-alkkareita joka päivälle
-3 rintsikat
- 4 sukkaparia
-kevyt takki
-tennarit jalkaan
-aurinkolasit
-kosmetiikkaa se mitä käytän kotonakin matkapulloissa, hiustenlaittoon tarvittavat jutut
-varalle allergia/särky/vatsavaivalääkkeet + rakkolaastareita
-pienempi käsilaukku ja siellä mukana kestokassi.
Lennolle päälle neulemekko ja leggarit, olkalaukkuun neuleponcho ja villasukat + kertakäyttöaamutossut matkadokumenttien, puhelimen, vastamelukuulokkeiden ja tabletin lisäksi.
Kommentit (74)
Puolet vaatteista pois. Paljon on turhaa mukana yhdeksi viikoksi.
Vierailija kirjoitti:
Puolet vaatteista pois. Paljon on turhaa mukana yhdeksi viikoksi.
No puolia en jätä pois mutta varmaan toiset housut ja takki jää pois kun tarkemmin olen tätä miettinyt. Samoin sukkia vähennän. Vähän täytyy olla valinnanvaraa vaatteissa reissussakin, siksi esim neljä yläosaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ja muiden listat vaikuttavat tosi niukoilta. Itse lähdössä viikon lomalle kaupunkiin myös mutta tarkoitus tehdä pari patikointiretkeä. Lisäksi joka aamu tehdä kunnon aamulenkki normi kävelyiden lisäksi. Eli itselläni tulee urheiluvaatteita pari settiä ainakin (pitkää ja lyhyttä lahjetta). Tykkään myös pukeutua iltaisin vähän paremmin, joten mekkoja vähintään 3, ettei tarvitse mennä joka ilta samalla. Lisäksi housua, toppia, neuletakkia...
Et vissiin matkusta käsimatkatavaroilla? Mä matkusta aina vain niillä ja valitsen vaatteet niin, että kaikki sopii yhteen ja tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Kenkiä on yleensä kahdet, lenkkarit ja ballerinat, talvella nilkkurit ja kesällä sandaalit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n ja muiden listat vaikuttavat tosi niukoilta. Itse lähdössä viikon lomalle kaupunkiin myös mutta tarkoitus tehdä pari patikointiretkeä. Lisäksi joka aamu tehdä kunnon aamulenkki normi kävelyiden lisäksi. Eli itselläni tulee urheiluvaatteita pari settiä ainakin (pitkää ja lyhyttä lahjetta). Tykkään myös pukeutua iltaisin vähän paremmin, joten mekkoja vähintään 3, ettei tarvitse mennä joka ilta samalla. Lisäksi housua, toppia, neuletakkia...
Et vissiin matkusta käsimatkatavaroilla? Mä matkusta aina vain niillä ja valitsen vaatteet niin, että kaikki sopii yhteen ja tilaisuuteen kuin tilaisuuteen. Kenkiä on yleensä kahdet, lenkkarit ja ballerinat, talvella nilkkurit ja kesällä sandaalit.
Mun kamat mahtuisi käsimatkatavaroihin, mutta ruumalaukku on maksettu joten sinne menee. Lennolla mukana sitten se isompi käsiveska. Ja ei ole niin tarkkaa niiden nesteiden kanssa, vaikka laitankin matkapakkauksiin melkein kaikki, mulla on yksi hiustuote jota tykkään käyttää ja jota ei mun tietääkseni ole saatavilla 100ml tai alle pakkauksessa.
Kuka jaksaa lomalla pestä hikisiä rintsikoita ja pikkareita hotellin kylppärissä. 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kamat mahtuisi käsimatkatavaroihin, mutta ruumalaukku on maksettu joten sinne menee. Lennolla mukana sitten
Mä meen aina käsimatkatavaroilla, koska ei vaaraa että jää laukku matkasta tai rikkoutuu + aikaa säästyy huimasti, kun voi poistua ja saapua lentokentälle nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kuka jaksaa lomalla pestä hikisiä rintsikoita ja pikkareita hotellin kylppärissä. 😆
Minä ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kamat mahtuisi käsimatkatavaroihin, mutta ruumalaukku on
Mä meen aina käsimatkatavaroilla, koska ei vaaraa että jää laukku matkasta tai rikkoutuu + aikaa säästyy huimasti, kun voi poistua ja saapua lentokentälle nopeasti.
Usein on menty mekin mutta nyt näin.
Olin kolme viikkoa Madeiralla pelkillä käsimatkatavaroilla. Perillä ostin pienet rasvapurkit, dödön, hammasharjan- ja tahnan.
En ole enää vuosiin ottanut mukaan nk.iltavaatteita. Useimmiten söin iltaisin Vanhan kaupungin ravintoloiden terasseilla. Kaikilla oli jotain lämmintä päällä, paikallisilla toppatakit. Tai jos söin sisällä, niin mun farkku-paitapusero tyyli oli juuri sopiva. Ei kukaan tullut ravintolaan syömään korkkareissa ja kukkamekossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yhdet kengät? Jos on tarkoitus kävellä paljon (kaupunkilomilla kävelyä usein tulee) niin kannattaa ottaa toiset tukevammat kengät myös.
Joo, en tarvitse muita. Nuo mitkä lähtee on erittäin hyvät jalassa ja menee kaikkien vaatteiden kanssa.
Ja jos ainoat kastuu rankkasateessa, niillä märillä kengillä mennään sitten koko viikko??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain yhdet kengät? Jos on tarkoitus kävellä paljon (kaupunkilomilla kävelyä usein tulee) niin kannattaa ottaa toiset tukevammat kengät myös.
Joo, en tarvitse muita. Nuo mitkä lähtee on erittäin hyvät jalassa ja menee kaikkien vaatteiden kanssa.
Ja jos ainoat kastuu rankkasateessa, niillä märillä kengillä mennään sitten koko viikko??
Jos näin ikävästi käy niin kenkiä voi ostaa myös sieltä minne ollaan menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kamat mahtuisi käsimatkatavaroihin, mutta ruumalaukku on
Minun lomani ei ole kiinni puolen tunnin laukkujen odottelusta. Minne sinä rynnistät heti kentältä?
-eri
Vierailija kirjoitti:
Miksi noin monet housut mukana?
Ekaksi oli suunnitteilla kahdet, mutta mukaan lähtee varmaan yhdet kun viihdyn kumminkin hameessa/mekossa paremmin. Tykkään että on jotain valinnanvaraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pari lähileipomon ruisleipää.
Lauantaimakkaraa ja kultakatriinaa. jaloviinaa.
Ottaisin myös Suomiviinaa ja Lakrisalia, niin saa tehtyä lakupaukut.
Minä kyllä pärjään yksillä rintsikoilla viikon, jos on kaupunkiloma, missä ei juurikaan hiosta.
Vierailija kirjoitti:
3 rintsikat? Tietty jos hikoilee paljon, itsellä yleensä 1 koska en kaikkien vaatteiden kanssa tarvitse. Farkutkin on aika tarpeettomat ellei ole esim ns matkavaate kun palaa tänne kylmään.
Mun viikon vaatteet:
- 3 mekkoa
- kevyet housut ja hame
- 4 paitaa
- alushousut ja sukat joka päivälle
- 1 liivit
- neuletakki
Usein pukeudun niin että se asu mikä on illalla pari tuntia ravintolassa päällä on seuraavan päivän päivävaate. En hikoile enkä haise joten voin hyvin käyttää näin.
Lentolaukulla menee helposti 1-2 viikkoa
Pidät iltaravintolassa päivä vaatteita vaiko toisinpäin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole jalan terveydelle parasta pitää yksiä kenkiä joka päivä. Lämmin kohde niin voi pohtia sandaaleja tai siistejä ballerina kenkiä kevyesti mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helvetisti tavaraa.
Ai vielä lisäksi? Millaista tavaraa?
Sontikka. Jos se jää kotia sataa varmasti. Jos se on mukana, varmasti ei sada.
Hyvissä hotelleissa on sateenvarjoja saatavilla.
Ei tule toisia kenkiä. Jos tuntuu että tarviin niin ostan sieltä. Mukaan lähtee ohut hienoneuleponcho, menee isosta huivista.