Viikon reissu, kaupunkiloma. Näillä vaatteilla ja tavaroilla ajattelin pärjätä. Mitäs muuta tarvitsisi?
Sää on siellä lämmin, reilu parikymmentä. Hotellilla voi pestä pyykkiä jos tarvii. Normaalia lomailua eli nähtävyyksien katselua, shoppailua, kaupungilla käppäilyä suunnitteilla.
-mekko
-hame
-kevyet housut
-farkut
-4 puseroa
-alkkareita joka päivälle
-3 rintsikat
- 4 sukkaparia
-kevyt takki
-tennarit jalkaan
-aurinkolasit
-kosmetiikkaa se mitä käytän kotonakin matkapulloissa, hiustenlaittoon tarvittavat jutut
-varalle allergia/särky/vatsavaivalääkkeet + rakkolaastareita
-pienempi käsilaukku ja siellä mukana kestokassi.
Lennolle päälle neulemekko ja leggarit, olkalaukkuun neuleponcho ja villasukat + kertakäyttöaamutossut matkadokumenttien, puhelimen, vastamelukuulokkeiden ja tabletin lisäksi.
Kommentit (74)
Viikon reissu Eurooppaan toukokuussa, nainen 67 v: 1 kansallispuisto + kaupunkikävelyä: museoita, kiipeilyä kukkuloilla. Mukaan: 1 farkut jalkaan, 1 sateenkestävä takki päälle; toiset farkut laukkuun; sortsit; uimapuku, sateenvarjo, yhdet tossut jalkaan ja toiset laukkuun, 4 alushousut, ei rintaliivejä lainkaan, 3 toppia, paita, fleecetakki, sateenvarjo, 3 sukat, yöpaita; pieni reppu, varasimälasitlasit, (kamera ja puhelin miehen laukussa); kosmetiikkaa: 1 aurinkovoide (50), 1 saippua, 1 kosteusvoide apteekista, (deodorantti ja hammastahna miehen laukkuun), hammasharja, 1 kampa, 1 hikinauha, laastareita, kipulääkettä 3 tablettia; UV-suojattu hellehattu, passikotelo ja rahakukkaro, 1 kuulakärkikynä ja hiukan paperia
Hyvä lista, mutta itse ottaisin lisäksi yöpuvun, aurinkovoiteet, uimapuvun ja toiset kengät esim. sandaalit.
Jättäisin osan pois, niin kuin taisi ap jo sanoa, ja tilalle kevyt oloasu/pyjama hotellihuoneessa oleilua varten.
Ilman vaihtokenkiä en lähtisi. Minusta on kummallinen ajatus, että reissussa ostaa uudet kengät jos mukana olevat ei riitä, jos kotona on kuitenkin kenkiä jo tarpeeksi. Eri asia jos on joka tapauksessa uusia kenkiä vailla. Ihan turhaa rahan ja luonnonvarojen tuhlausta.
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin osan pois, niin kuin taisi ap jo sanoa, ja tilalle kevyt oloasu/pyjama hotellihuoneessa oleilua varten.
Ilman vaihtokenkiä en lähtisi. Minusta on kummallinen ajatus, että reissussa ostaa uudet kengät jos mukana olevat ei riitä, jos kotona on kuitenkin kenkiä jo tarpeeksi. Eri asia jos on joka tapauksessa uusia kenkiä vailla. Ihan turhaa rahan ja luonnonvarojen tuhlausta.
Ja upouudet kengät saattaa hiertää jos enemmän meinaa kävellä.
Minäkään en ota mukaan rintaliivejä, koska en niitä käytä. Ahdistavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja upouudet kengät saattaa hiertää jos enemmän meinaa kävellä.
Siksipä otan aina mukaan rakkolaastareita ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yöasu puuttuu. Nukun kotona alasti, mutta hotellissa pidän aina paitulia ja jopa alkkareita. Paitulia voi pitää myös, kun lepäilee hotellihuoneessa ennen illallista. Itsellä usein mukana kevyet löysät verkkarit sisävaatteena.
Siellä on huoneessa aamutakit, niitä olen yleensä käyttänyt kun hengailen huoneessa. Nukun alasti myös hotellissa.
Miksi tämä kommentti saanut noin paljon alapeukkuja?
Ehdottomasti vasulliset karuskia mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tennareita. Minulla väsyvät jalat, jos peippailen niillä koko päivän. Onko mahdotonta ottaa toisia keniä reissuun?
Ne on sketchersin memory foam-pohjalliset tennarit jotka on mun jalkaan huippuhyvät. En ota toisia kenkiä mukaan, voi olla että paikanpäältä ehkä ostan kengät ja vaikka kolmannetkin jos löytyy kivoja.
Kiva kun kastuvat, koko loppupäivän, illan ja hyvällä tuurilla seuraavankin päivän kuljet samoissa kengissä. Joku kauhisteli, että toinen laittaa likaiset rintsikat päälleen suihkun jälkeen. Mä kauhistelen, että joku laitaa hikiset, koko päivän jalassa olleet tennarit jalkaan kuivattamatta niitä välissä. Muuten mun mielestä sulla on tavaraa vähintään tarpeeksi mukana, ja ne leggingsit on liikaa, niitä ei pitäis kenenkään käyttää yleisillä paikoilla.
Ihanko oikeasti joku vaihtaa/pesee rintaliivit joka päivä 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihmettelen tennareita. Minulla väsyvät jalat, jos peippailen niillä koko päivän. Onko mahdotonta ottaa toisia keniä reissuun?
Ne on sketchersin memory foam-pohjalliset tennarit jotka on mun jalkaan huippuhyvät. En ota toisia kenkiä mukaan, voi olla että paikanpäältä ehkä ostan kengät ja vaikka kolmannetkin jos löytyy kivoja.
Kiva kun kastuvat, koko loppupäivän, illan ja hyvällä tuurilla seuraavankin päivän kuljet samoissa kengissä. Joku kauhisteli, että toinen laittaa likaiset rintsikat päälleen suihkun jälkeen. Mä kauhistelen, että joku laitaa hikiset, koko päivän jalassa olleet tennarit jalkaan kuivattamatta niitä välissä. Muuten mun mielestä sulla on tavaraa vähintään tarpeeksi mukana, ja ne leggingsit on liikaa, niitä ei pitäis kenenkään käyttää yleisillä paikoilla.
No onko parempi mieli jos ne leggarit on oikeasti paksut sukkikset? En viitsinyt aloitukseen laittaa kun arvelin että tulee narinaa ja takerrutaan siihen että joku pukee lennolle päälle epämukavat sukkahousut😂 Nyt takerruttiin näköjään niihin kenkiin...
Minulla tahtonut muutaman kerran unohtua hiuskampa, vaikka se sulla on varmaan "hiusjutuissa". Myös käsirasva ja huulirasva ovat sellaisia, että saattavat unohtua. Toiset kengät ottaisin mukaan. Muuten hyvä lista👍🏻
Jos haluat jollekin tutulle laittaa postikortin reissultasi, ota yhteystiedot paperille ylös (tai puhelimeen).
Lisää lämpöisiä vaatteita. Villasukat, lämmin pyjama, villapaita. Luotat liikaa siiheen, että koko ajan on lämmin, illat ja yöt saattavat olla todella kylmiä jos päivälömpötila on 20 ja myös hotellissa saattaa olla kylmä. Uima-asu jos hotellissa spa-osasto tai jos löytyy joku kiva päiväkylpylä.
Mää vetelen nykysin käsimatkatavaroilla. Kaikkee yhdet paitsi sukat, kalsarit, rintsikat ja t-paita kahdet. Kaikkee voi pestä ja ostaa perillä rasvoja. Joten hyvin menee eikä maksa ylimääräistä.