Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon reissu, kaupunkiloma. Näillä vaatteilla ja tavaroilla ajattelin pärjätä. Mitäs muuta tarvitsisi?

Vierailija
10.04.2024 |

Sää on siellä lämmin, reilu parikymmentä. Hotellilla voi pestä pyykkiä jos tarvii. Normaalia lomailua eli nähtävyyksien katselua, shoppailua, kaupungilla käppäilyä suunnitteilla. 

-mekko 

-hame

-kevyet housut

-farkut

-4 puseroa

-alkkareita joka päivälle

-3 rintsikat

- 4 sukkaparia

-kevyt takki

-tennarit jalkaan

-aurinkolasit

-kosmetiikkaa se mitä käytän kotonakin matkapulloissa, hiustenlaittoon tarvittavat jutut

-varalle allergia/särky/vatsavaivalääkkeet + rakkolaastareita

-pienempi käsilaukku ja siellä mukana kestokassi. 

Lennolle päälle neulemekko ja leggarit, olkalaukkuun neuleponcho ja villasukat + kertakäyttöaamutossut matkadokumenttien, puhelimen, vastamelukuulokkeiden ja tabletin lisäksi.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime kesänä viikon italian matkalla lentolaukussa:

mekko, shortsit, kevyet housut x 2. 3 t-paitaa, 3 toppia, 3 rintsikat, 7 alkkarit, yöpuku, uimapuku, 7 sukat ja sandaalit sekä aurinkohattu. Plus kosmetiikat. Jäi hienosti tilaa ostoksillekin. 

Lentokoneeseen laitoin leggarit, lenkkarit, t-paidan ja bleiserin.

Vierailija
22/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää yhtään siitä, että pitäisi lomalla miettiä jotain pyykinpesua. Joten puhtaat rintsikat, alushousut ja sukat sekä t-paita/toppi, jokaiselle päivälle. Siihen sitten pitkähihaista ja alaosaa sillä tavalla, että kaikki sopii yhteen keskenään ja on puhdasta päälle, jos likaantuu. Yksi käsilaukku, joka sopii kaiken kanssa. Lenkkarit ja sandaalit. Hattu. Aurinkolasit. Usein mukana on myös sellainen kertakäyttö sadetakki, joka menee käsilaukussa mukana.  

En kotonakaan vaihda liivejä joka päivä. Ja sukkia en todennäköisesti tule käyttämään kuin tullessa ja pois lähtiessä. Kaikki vaatteet on kyllä keskenään yhteensopivia. Lennolla on isompi laukku johon mahtuu noi mitä tuossa luettelin, kaupungilla en viitsi niin isoa kanniskella joten mukaan pieni käsilaukku johon mahtuu arskat, puhelin ja se kestokassi.&n

Siis esim. jos käyt suihkussa pitkän päivän jälkeen ja sitten suuntaat vielä illalliselle, pistät vaan ne hikiset ja nuhjuiset rintsikat takaisin päälle suihkun jälkeen?

Jos noin teen niin sitten puen sieltä laukusta ne puhtaat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhdet kengät? Jos on tarkoitus kävellä paljon (kaupunkilomilla kävelyä usein tulee) niin kannattaa ottaa toiset tukevammat kengät myös.

Vierailija
24/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rintaliivit pestään käsin. Illalla kun hiet huhtaisee/pesee liivit suihkussa niin on aamulla puhtaat ja kuivat 

Vierailija
25/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain yhdet kengät? Jos on tarkoitus kävellä paljon (kaupunkilomilla kävelyä usein tulee) niin kannattaa ottaa toiset tukevammat kengät myös.

Joo, en tarvitse muita. Nuo mitkä lähtee on erittäin hyvät jalassa ja menee kaikkien vaatteiden kanssa. 

Vierailija
26/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 rintsikat? Tietty jos hikoilee paljon, itsellä yleensä 1 koska en kaikkien vaatteiden kanssa tarvitse. Farkutkin on aika tarpeettomat ellei ole esim ns matkavaate kun palaa tänne kylmään.

Mun viikon vaatteet:

- 3 mekkoa

- kevyet housut ja hame

- 4 paitaa

- alushousut  ja sukat joka päivälle

- 1 liivit

- neuletakki

Usein pukeudun niin että se asu mikä on illalla pari tuntia ravintolassa päällä on seuraavan päivän päivävaate. En hikoile enkä haise joten voin hyvin käyttää näin.

Lentolaukulla menee helposti 1-2 viikkoa

Siis yksillä rintsikoilla viikko. Yöks. Vaikka ei joka päivä käyttäisi niin todella oksettavaa. Ne on ALUSvaate siinä missä alushousut ja pitää vaihtaa päivittäin. 

Minä pesaisen ne illalla.-eri

Vierailija
27/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyet housut, caprit, tunika x 3, 2 liivit, 3 alkkarit (pesen iltaisin), paituli, uikkarit, sandaalit, 1 sukat varalle (en käytä kesällä sukkia), lääkkeet, kosteusvoide. Meikkejä en käytä ja shampoota on hotellissa. Matkalle housut, pusero, neuletakki+lenkkarit. Tabletti+laturi.

Vierailija
28/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kevyet housut, caprit, tunika x 3, 2 liivit, 3 alkkarit (pesen iltaisin), paituli, uikkarit, sandaalit, 1 sukat varalle (en käytä kesällä sukkia), lääkkeet, kosteusvoide. Meikkejä en käytä ja shampoota on hotellissa. Matkalle housut, pusero, neuletakki+lenkkarit. Tabletti+laturi.

Mä olen mekko- ja hameihminen. Varmaan ehkä karsin tuosta listaltani vielä ne kevyet housut pois ja kaksi sukkaparia taitaa riittää. Ehkä se kevyt takkikin jää kotiin ja pärjään sillä neuleponcholla jos lisälämmikettä tarvitsee kaupungilla. 

Vierailija
29/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti Juhla Mokkaa. Tumma paahto

Vierailija
30/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetisti tavaraa.

Minusta ihan sopivasti? Mitä tuossa on "helvetisti" liikaa? 

Vierailija
31/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintaliivit pestään käsin. Illalla kun hiet huhtaisee/pesee liivit suihkussa niin on aamulla puhtaat ja kuivat 

Päiväkäyttöön parit kevyet tai urheilurintsikat, kun tulee kuljeskeltua ja yleensä lomailen lämpimässä, noi voi sitten aina iltapäivällä huuhtaista. Iltamenoihin sit siistimmät kaarituelliset jotka voi myös pesaista jos tuntuu että tarvitsee. 

Vierailija
32/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihmettelen tennareita. Minulla väsyvät jalat, jos peippailen niillä koko päivän. Onko mahdotonta ottaa toisia keniä reissuun?

Vierailija
33/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ja muiden listat vaikuttavat tosi niukoilta. Itse lähdössä viikon lomalle kaupunkiin myös mutta tarkoitus tehdä pari patikointiretkeä. Lisäksi joka aamu tehdä kunnon aamulenkki normi kävelyiden lisäksi. Eli itselläni tulee urheiluvaatteita pari settiä ainakin (pitkää ja lyhyttä lahjetta). Tykkään myös pukeutua iltaisin vähän paremmin, joten mekkoja vähintään 3, ettei tarvitse mennä joka ilta samalla. Lisäksi housua, toppia, neuletakkia...

Vierailija
34/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelen tennareita. Minulla väsyvät jalat, jos peippailen niillä koko päivän. Onko mahdotonta ottaa toisia keniä reissuun?

Ne on sketchersin memory foam-pohjalliset tennarit jotka on mun jalkaan huippuhyvät. En ota toisia kenkiä mukaan, voi olla että paikanpäältä ehkä ostan kengät ja vaikka kolmannetkin jos löytyy kivoja. 

Vierailija
35/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ja muiden listat vaikuttavat tosi niukoilta. Itse lähdössä viikon lomalle kaupunkiin myös mutta tarkoitus tehdä pari patikointiretkeä. Lisäksi joka aamu tehdä kunnon aamulenkki normi kävelyiden lisäksi. Eli itselläni tulee urheiluvaatteita pari settiä ainakin (pitkää ja lyhyttä lahjetta). Tykkään myös pukeutua iltaisin vähän paremmin, joten mekkoja vähintään 3, ettei tarvitse mennä joka ilta samalla. Lisäksi housua, toppia, neuletakkia...

Tällä kertaa kyseessä kaupunkiloma jossa emme aio patikoida, uida tms. Itseäni ei haittaa sama asu useampana iltana, ja onpahan laukussa enemmän tilaa tuoda takaisin jos löytää paikanpäältä kivaa vaatetta tai muuta tuliaista. 

Vierailija
36/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari lähileipomon ruisleipää. 

Lauantaimakkaraa ja kultakatriinaa. jaloviinaa. 

Vierailija
37/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, en tarvitse muita. Nuo mitkä lähtee on erittäin hyvät jalassa ja menee kaikkien vaatteiden kanssa. 

Illallisella lenkkari, no joo meneehän ne jossakin Mäkkärillä. 

Vierailija
38/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Illallisella lenkkari, no joo meneehän ne jossakin Mäkkärillä. 

Hyvin menee missä vaan. Ihan olen michelin-tason ravintolassakin syönyt noi kengät jalassa😄

Vierailija
39/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisi noista osan pois, mutta ottaisin myös toiset kengät ja ison huivin. Vai oliko niin, että jalassa oli toiset kengät? 

Vierailija
40/74 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaat sukat joka päivälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan