Ovatko avoimet suhteet oikeasti manipulaatiota ja vallankäyttöä?
Kommentit (103)
Täällähän on täydellisten ihmisten kokoontumisajot menossa! Jatkakaa ihmeessä, kun muut elävät haluamallaan tavalla.
Itse viihdyn avoimessa suhteessa. Seksi ja rakkaus eivät ole sama asia ja yhden ihmisen kanssa seksi muuttuu aina lopulta pitkästyttäväksi. Olen lämmin ja rakastava ihminen, satun vain pitämään seksistä.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän on täydellisten ihmisten kokoontumisajot menossa! Jatkakaa ihmeessä, kun muut elävät haluamallaan tavalla.
Itse viihdyn avoimessa suhteessa. Seksi ja rakkaus eivät ole sama asia ja yhden ihmisen kanssa seksi muuttuu aina lopulta pitkästyttäväksi. Olen lämmin ja rakastava ihminen, satun vain pitämään seksistä.
Niin. S*ksi taitaa olla vain sinulle keino paeta. Umpisurkeaa itsetuntoasi ja haurasta minäkuvaasi jota pyrit sillä buustaamaan. Mites sun lapsuus? Oliko turvallinen vai koitko turvattomuutta?
Avoimet suhteet ovat välinpitämättömyyttä ja tunteettomuutta. Toinen on masturbaatioväline
Vierailija kirjoitti:
Avoimet suhteet ovat välinpitämättömyyttä ja tunteettomuutta. Toinen on masturbaatioväline
Silloinhan parisuhde on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On manipulaatiota ja vallankäyttöä. Sekä yleisesti inhottavaa toimintaa, jota peitellään keksityillä hyväksyttäviltä kuulostavilla syillä. Inhottavia tyyppejä ne jotka harrastaa tuota.
Joo, onneksi näitä ei esiinny "tavallisissa" parisuhteissa, joiden siunauksellisuudesta täälläkin on muutaman tuhat kommenttia ja ketjua. JSS ja niin edelleen.
Tampeerella joku bändi lauloi että taivaassa vasta vaan p*rseet tervataan. Tai joku Jyväskylän bändi lauloi runoilljasta joku kaikkien nurkkiin suruja kantaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sam Vaknin youtube pätkissään puhuu juuri siitä että narsistille s*ksi on mastubaatiota itsensä kanssa, vaikka se toinen olisikin siinä. Kuin vaikka Ikean pöytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sam Vaknin youtube pätkissään puhuu juuri siitä että narsistille s*ksi on mastubaatiota itsensä kanssa, vaikka se toinen olisikin siinä. Kuin vaikka Ikean pöytä
Onhan se ihanaa kun voi käyttää toista välineenä seksissä. Jos et ole koskaan kokeillut niin suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Eli tavanomainen hoivaava matami lapsuudesta kumpuavana äitihahmona jonka edessä alistutaan kynnysmaton rooliin ja sitten ne muut josta ei puhuta sukupuolesta riippumatta?
Vierailija kirjoitti:
Niin. Välinpitämättömyys on avoimen suhteilijan tavaramerkki. Ei osaa eikä pysty rakastamaan. Edes. Itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli tavanomainen hoivaava matami lapsuudesta kumpuavana äitihahmona jonka edessä alistutaan kynnysmaton rooliin ja sitten ne muut josta ei puhuta sukupuolesta riippumatta?
Madonna ja h*ora-syndrooma oman s*ksuaalisuuden ilmentämisessä on tyypillistä narskuille ja epävakaille/kaksisuuntaisille. Voi pysyä pitkään piilossa koska valheellisin perustein monogaamisessa parisuhteessa oleva ihminen on piilottanut ne toiselta hylkäämisen pelossaan. Pohjasakkaa oleva luuseri on silloin.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa missä viestissäsi olen eri mieltä on se, että seksi on muuttuu pitkästyttäväksi kumppanin kanssa, sillä rakastan seksiä hänen kanssaan ja tahdon sitä usein, mutta muutoin asiaa :) Outoa että ihmiset ottavat näin isot pultit siitä että jotkut pariskunnat rakastavat ja kunnioittavat toisiaan mutta harrastavat seksiä välillä myös muiden kanssa. Ei se ole kaikille niin iso juttu. Minä ja mieheni saavat molemmat suurinpiirtein yhtä paljon satunnaista seksiä, kerromme toisillemme kaiken tarvittavan tästä ja olemme sattuneet molemmat tätä haluamaan. Varmasti onnellisempi suhde kuin moni muu yksiavioinen suhde, vaikka siinäkään ei siis mitään väärää ole.
Onkohan ihmisillä se mielikuva että avoimeen suhteeseen ryhdytään silloin, kun toinen ei enää halua toista ja haluaa vain päästä nussimaan muita, ja asiasta sovitaan käytännössä yksipuolisesti. Tämä ei ole hyvä lähtökohta avoimelle suhteelle vaan tässä kohtaa kannattaa erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa missä viestissäsi olen eri mieltä on se, että seksi on muuttuu pitkästyttäväksi kumppanin kanssa, sillä rakastan seksiä hänen kanssaan ja tahdon sitä usein, mutta muutoin asiaa :) Outoa että ihmiset ottavat näin isot pultit siitä että jotkut pariskunnat rakastavat ja kunnioittavat toisiaan mutta harrastavat seksiä välillä myös muiden kanssa. Ei se ole kaikille niin iso juttu. Minä ja mieheni saavat molemmat suurinpiirtein yhtä paljon satunnaista seksiä, kerromme toisillemme kaiken tarvittavan tästä ja olemme sattuneet m
Tuo on juuri se mistä ei puhuta. Eli avoin suhde ei toimi käytännössä koskaan ellei siihen ole lähdetty alusta saakka. Hyvå nosto sinulta:
Vapautta, irtoseksiä ja asumiskulujen puolittamista. Himassa varmaa seksiä.
Täydellinen suhde miehelle!
Eivät ne edelleenkään ole, vaikka kuinka paljon jankuttaisitte.
Vierailija kirjoitti:
Eivät ne edelleenkään ole, vaikka kuinka paljon jankuttaisitte.
Kyllä ne silloin todella usein ovat kun niihin on monogaamisesta suhteesta siirrytty.
Avoin suhde ei sovi minulle. Minun exäni olisi halunnut meille sellaisen suhteen, jonka lisäksi voidaan tapailla muitakin kaiken kivan merkeissä. Minua ihmetytti, miksi minä haluaisin tapailla muita. Se on yhteisestä ajasta pois. Hänen perustelunsa silloin oli, että hän on ollut vain kahden naisen kanssa ja siksi avoimelle suhteelle tarvetta. Toisin sanoen taisi harmittaa, että minulla oli ollut useampia kumppaneita (hän oli viides). Hän koki, että jos annan luvan, se ei ole uskottomuutta. Minä sanoin, että lupaa en tule antamaan, mutta jos hän pettää, se on hänen häpeänsä. Mistä minä voin tietää, millainen tautihistoria niillä muilla kumppaneilla on, enkä ainakaan alkaisi juosta tautien varalta testeissä ja vieläpä tietäen, että toinen on voinut kantaa kotiin vaikka mitkä satiaiset.
Vierailija kirjoitti:
Avoin suhde ei sovi minulle. Minun exäni olisi halunnut meille sellaisen suhteen, jonka lisäksi voidaan tapailla muitakin kaiken kivan merkeissä. Minua ihmetytti, miksi minä haluaisin tapailla muita. Se on yhteisestä ajasta pois. Hänen perustelunsa silloin oli, että hän on ollut vain kahden naisen kanssa ja siksi avoimelle suhteelle tarvetta. Toisin sanoen taisi harmittaa, että minulla oli ollut useampia kumppaneita (hän oli viides). Hän koki, että jos annan luvan, se ei ole uskottomuutta. Minä sanoin, että lupaa en tule antamaan, mutta jos hän pettää, se on hänen häpeänsä. Mistä minä voin tietää, millainen tautihistoria niillä muilla kumppaneilla on, enkä ainakaan alkaisi juosta tautien varalta testeissä ja vieläpä tietäen, että toinen on voinut kantaa kotiin vaikka mitkä satiaiset.
Kertoo siitä että ex miehesi ei kunnioittanut ja arvostanut sinua. Hyvin tyypillinen tarina juuri tuosta vallankäytöstä ja manipuloinnista miehen toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Reaalimaailmassa näitä suhteita on kourallinen. Niitä on varmaan vähän senkin takia, että ei se niin mene, että miehelle helposti lohkeaa. Nainen sitten humputtelee menemään ja mies joutuu tyytymään tilanteeseen.
Tietysti rahamies voisi käydä vaikka päivittäin bordellissa. Itseasiassa olen joskus tuntenutkin tämmöisiä ikämiehiä.
Mummo on tavallaan hyväksynyt tilanteen, ja erota ei kannata enää.
Joo, onneksi näitä ei esiinny "tavallisissa" parisuhteissa, joiden siunauksellisuudesta täälläkin on muutaman tuhat kommenttia ja ketjua. JSS ja niin edelleen.