Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko avoimet suhteet oikeasti manipulaatiota ja vallankäyttöä?

Vierailija
09.04.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On manipulaatiota ja vallankäyttöä. Sekä yleisesti inhottavaa toimintaa, jota peitellään keksityillä hyväksyttäviltä kuulostavilla syillä. Inhottavia tyyppejä ne jotka harrastaa tuota.

Kuka siinä manipuloi ja käyttää valtaa ja ketä kohtaan?

Vierailija
22/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On manipulaatiota ja vallankäyttöä. Sekä yleisesti inhottavaa toimintaa, jota peitellään keksityillä hyväksyttäviltä kuulostavilla syillä. Inhottavia tyyppejä ne jotka harrastaa tuota.

Kuka siinä manipuloi ja käyttää valtaa ja ketä kohtaan?

Sinä, muita kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaalimaailmassa näitä suhteita on kourallinen. Niitä on varmaan vähän senkin takia, että ei se niin mene, että miehelle helposti lohkeaa. Nainen sitten humputtelee menemään ja mies joutuu tyytymään tilanteeseen. 

Taidat olla mies, kun kuvittelet, että tää kuvio menisi aina noin päin. 

Vierailija
24/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, jotka täällä avoimista suhteista keskustelee, on yleensä sellaisia, joilla ei todellisuudessa ole mitään omaa kokemusta aiheeseen liittyen, vaan kaikki perustuu ennakkoluuloihin ja stereotypioihin. Itse olen ollut polyamorisessa suhteessa 7 vuotta, joista suurin osa on käytännössä ollut monogamista, sillä muita kumppaneita ei kummallakaan ole ollut ennen kuin vasta vähän aikaa sitten. Avoin suhde ei siis tarkoita, että pitäisi olla joku pakonomainen halu saada lisää ja lisää suhteita Suurin osa polyamorisista ihmisistä joita tunnen ovat hyvin tunneälykkäitä ja huomioonottavia ihmisiä, ei lainkaan sellaisia mitä tällä palstalla puhutaan.

Toki tiedän myös ihmisiä, joille pääasiallinen motiivi tuntuu olevan haalia jonkinlainen haaremi kasaan, mutta itse en osaa samaistua tällaiseen suhdetyyliin ollenkaan. Mutta minkäänlaista manipulaatiota en ole itse kokenut tai sitä itse harrastanut ja tiedän paljon ihmisiä, joilla on hyvin pitkäaikaisia ja syvällisiä polyamorisia suhteita.

Vierailija
25/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka täällä avoimista suhteista keskustelee, on yleensä sellaisia, joilla ei todellisuudessa ole mitään omaa kokemusta aiheeseen liittyen, vaan kaikki perustuu ennakkoluuloihin ja stereotypioihin. Itse olen ollut polyamorisessa suhteessa 7 vuotta, joista suurin osa on käytännössä ollut monogamista, sillä muita kumppaneita ei kummallakaan ole ollut ennen kuin vasta vähän aikaa sitten. Avoin suhde ei siis tarkoita, että pitäisi olla joku pakonomainen halu saada lisää ja lisää suhteita Suurin osa polyamorisista ihmisistä joita tunnen ovat hyvin tunneälykkäitä ja huomioonottavia ihmisiä, ei lainkaan sellaisia mitä tällä palstalla puhutaan.

Toki tiedän myös ihmisiä, joille pääasiallinen motiivi tuntuu olevan haalia jonkinlainen haaremi kasaan, mutta itse en osaa samaistua tällaiseen suhdetyyliin ollenkaan. Mutta minkäänlaista manipulaatiota en ole itse kokenut tai sitä itse harrastanut ja tiedän paljon ihmisiä, joilla on hyvin pit

Olen eri mieltä tunneälystä. Tunnekylmiä olette.

Vierailija
26/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avoimeen suhteeseen pyrkivä esittää usein suhteen alussa hakevansa parisuhdetta, mutta pitää silti tinderit auki ja etsii Instagramista seuraa.

Voi mennä pitkäänkin, enne kuin paljastuu ettei henkilö sitoudu, vaan hänellä on samanaikaisesti useita, eri tasolla/ vaiheessa olevia suhdeviritelmiä.

Ei tuo ole avoin suhde vaan jotain ihan muuta.

Ehdotus avoimeen suhteeseen siirtymisestä tulee sen jälkeen kun em toiminnasta on jääty kiinni. Ei haluta luopua elintasosta, paritalonpuolikkaasta, ym statusjutuista. Omaisuus ei kerry, jos jatkuvasti vaihdat pareja.

Vierailija
27/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän myös ihmisiä, joille pääasiallinen motiivi tuntuu olevan haalia jonkinlainen haaremi kasaan, mutta itse en osaa samaistua tällaiseen suhdetyyliin ollenkaan. Mutta minkäänlaista manipulaatiota en ole itse kokenut tai sitä itse harrastanut ja tiedän paljon ihmisiä, joilla on hyvin pit

Niin eli se perinteinen, monen vuoden jälkeen oma kumppani kyllästyttää ja pitää saada kokea sinkkuelämän vapaus ja jännittävyys, pieni egobuustikin on kiva

Vierailija
28/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miten se, että toinen menee ja pettää ihan sovitusti ja luvan kanssa, automaattisesti sulkisi pois sitä, että toiseen sattuu ja lujaa? Tai jotakuta siitä porukasta?  Eikö tuossa ole vaara, että menee ihan hajalle? Peliä ihmismielillä, sanoisin. 

Pettää luvan kanssa😂😂😂😂😂 idiootti🤦🏼

Vierailija
29/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentista 24: "tiedän paljon ihmisiä, joilla on hyvin pitkäaikaisia ja syvällisiä polyamorisia suhteita."

"ovat hyvin tunneälykkäitä ja huomioonottavia ihmisiä"

😂 Uskoo ken tahtoo.

Vierailija
30/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naimisissa ja tapasin sattumalta somessa tapailukumppanin 15 vuoden takaa. Hän tykkäili kuvistani, kommentoi niitä ja vähitellen aloimme kirjoitella enemmän. Mies kertoi olevansa sinkku, eronnut 2 kertaa. Tapasimme ja homma eteni seksisuhteeksi. Kävi ilmi, että miehellä oli samanaikaisesti menossa useita tapailu- yms. suhteita sekä tinder- ym -profiileja. Yhden naisen kanssa teki ulkomaanmatkojakin. Yritin irtautua suhteesta, jolloin mies ehdotti että ehdottaisin aviomiehelleni avointa suhdetta, että voisin jatkaa suhdetta tämän kakkosmiehen kanssa..

Päätin suhteen, kun meni turhan hankalaksi. Kakkosmieshän ei tätä oikein sulattanut, vaan aloitti massiivisen viha-kosto kampanjan. 

Että kyllä jotain kokemusta aiheesta on. Kypsymättömiä ovat. Ei ikinä enää.

Vierailija
31/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen naimisissa ja tapasin sattumalta somessa tapailukumppanin 15 vuoden takaa. Hän tykkäili kuvistani, kommentoi niitä ja vähitellen aloimme kirjoitella enemmän. Mies kertoi olevansa sinkku, eronnut 2 kertaa. Tapasimme ja homma eteni seksisuhteeksi. Kävi ilmi, että miehellä oli samanaikaisesti menossa useita tapailu- yms. suhteita sekä tinder- ym -profiileja. Yhden naisen kanssa teki ulkomaanmatkojakin. Yritin irtautua suhteesta, jolloin mies ehdotti että ehdottaisin aviomiehelleni avointa suhdetta, että voisin jatkaa suhdetta tämän kakkosmiehen kanssa..

Päätin suhteen, kun meni turhan hankalaksi. Kakkosmieshän ei tätä oikein sulattanut, vaan aloitti massiivisen viha-kosto kampanjan. 

Että kyllä jotain kokemusta aiheesta on. Kypsymättömiä ovat. Ei ikinä enää."

Miten sun aviomies suhtautui, kun kuuli elävänsä avoimessa suhteessa?

Vierailija
32/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reaalimaailmassa näitä suhteita on kourallinen. Niitä on varmaan vähän senkin takia, että ei se niin mene, että miehelle helposti lohkeaa. Nainen sitten humputtelee menemään ja mies joutuu tyytymään tilanteeseen. 

No eräs tapaus muistui jotenkin temppareista mieleen. Äijä nieli kaiken mitä puoliso teki tai halusi..

Vierailija
33/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tajua, miten se, että toinen menee ja pettää ihan sovitusti ja luvan kanssa, automaattisesti sulkisi pois sitä, että toiseen sattuu ja lujaa? Tai jotakuta siitä porukasta?  Eikö tuossa ole vaara, että menee ihan hajalle? Peliä ihmismielillä, sanoisin. 

Niin ja empatiakyvyn puutetta: ei uhraa ajatusta sille, miltä toisesta tuntuu. Tai sitten tajuavat, mutteivät välitä pätkääkään. Kolmas vaihtoehto on, että saavat sadistista nautintoa siitä, kun tietävät että jotakuta sattuu.

Jos avoin suhde tuntuu pahalle niin kuka siihen pakottaa? Jos avoin suhde ei olalla kohda toimi ei pidä tai voi ajatella että se ei kenenkään kohdalla toimi. Hiukan empatiaa toivoisi myös niitä kohtaan joille se on toimivin malli parisuhteessa.

Vierailija
34/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen naimisissa ja tapasin sattumalta somessa tapailukumppanin 15 vuoden takaa. Hän tykkäili kuvistani, kommentoi niitä ja vähitellen aloimme kirjoitella enemmän. Mies kertoi olevansa sinkku, eronnut 2 kertaa. Tapasimme ja homma eteni seksisuhteeksi. Kävi ilmi, että miehellä oli samanaikaisesti menossa useita tapailu- yms. suhteita sekä tinder- ym -profiileja. Yhden naisen kanssa teki ulkomaanmatkojakin. Yritin irtautua suhteesta, jolloin mies ehdotti että ehdottaisin aviomiehelleni avointa suhdetta, että voisin jatkaa suhdetta tämän kakkosmiehen kanssa..

Kerroin hänelle vasta dumpattuani tämän kakkosmiehen. Asia on käsitelty ja elämme edelleen suljetussa suhteessa.

Vierailija
35/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki tiedän myös ihmisiä, joille pääasiallinen motiivi tuntuu olevan haalia jonkinlainen haaremi kasaan, mutta itse en osaa samaistua tällaiseen suhdetyyliin ollenkaan. Mutta minkäänlaista manipulaatiota en ole itse kokenut tai sitä itse harrast

Ei, vaan ihan alusta lähtien sopimus on ollut polyamorinen. Kumpikaan meistä ei ole herkästi ihastuvaa sorttia, joten aika harvoin tulee kohdalle ihmistä, johon olisi kiinnostunut.

Vierailija
36/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuo aiemman kommentin kuvaama tilanne on aika kaukana eettisestä polyamoriasta. Siinä kun on ideana, että heti alusta lähtien tehdään selväksi, millaiseen suhteeseen ollaan menossa. Ei se niin mene, että samaan aikaan pyöritetään monia suhteita, mutta uudelle suhteelle tämä käy ilmi vasta joskus myöhemmin. Kyse on molemminpuolisesta suostumuksesta tällaiseen suhteeseen.

Vierailija
37/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuiset ihmiset saa keskenään tehdä mitä haluavat. Kahden kesken, kolmistaan tai miten tahansa. Ei ole mun päänsärkyni.

Entä jos sinä tai joku läheisesi joutuu ongelmiin tuollaisen järjestelyn takia? Tai kaveriporukan ilmapiiri menee pilalle?

Vierailija
38/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ovat. Kuka nyt tuollaista tahtoisi? 

Seksielämältään kuollut avioliitto jossa halutaan pysyä muusta syystä. Asutaan yhtessä ja ollaan perhe. Romantiikkaa ja säpinää haetaan sitten muualta täyttämään sen tarpeen.

Miksei hoideta parisuhdetta tai erota? Tuo on epäreilua sivusuhteelle

Vierailija
39/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä olen sitten ongelmissa polyamoristen takia?

Vierailija
40/103 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta aikuiset ihmiset saa keskenään tehdä mitä haluavat. Kahden kesken, kolmistaan tai miten tahansa. Ei ole mun päänsärkyni.

Entä jos sinä tai joku läheisesi joutuu ongelmiin tuollaisen järjestelyn takia? Tai kaveriporukan ilmapiiri menee pilalle?

Miksi olla kaveriporukassa joka ilmapiiri ei miellytä? Mihin ongelmiin? Joutuu eroamaan ko suhteesta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä