Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa

Vierailija
09.04.2024 |

IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan? 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html

Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi. 

Kommentit (566)

Vierailija
281/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ostamalla temusta tuet temua ja samalla kaikkea negatiivista mitä se edustaa. Jos se on itselle ok, ei siihen voi vaikuttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus, että edes yksi ihminen muuttaa ajatteluaan ja jättää tilauksen tekemättä.

Siinäpä vasta elämäntehtävä. Nyt kävi kuitenkin juuri päinvastoin. En ollut aikonut tilata Temusta mitään, mutta ketjua luettuani on suorastaan pakko kokeilla minkä laatuisia tuotteita sieltä saa.  Kiitos vinkistä 

Pitäisiköhän munkin kokeilla?

Suosittelen 

Millä siellä kannattaa maksaa? Luotolla, PayPalilla?

Vierailija
282/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tilannut vaikka mitä ja nytkin tilaus tulossa. Monet kaupat myy tismalleen samoja tuotteita esim. H&M, New yorker, korunosia.fi, glitter

Miten monta kertaa teille tyhmille pitää yrittää vääntää rautalangasta se, ettei ne tuotteet ole samoja?? 

Mistä tiedät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, ostamalla temusta tuet temua ja samalla kaikkea negatiivista mitä se edustaa. Jos se on itselle ok, ei siihen voi vaikuttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus, että edes yksi ihminen muuttaa ajatteluaan ja jättää tilauksen tekemättä.

Siinäpä vasta elämäntehtävä. Nyt kävi kuitenkin juuri päinvastoin. En ollut aikonut tilata Temusta mitään, mutta ketjua luettuani on suorastaan pakko kokeilla minkä laatuisia tuotteita sieltä saa.  Kiitos vinkistä 

Pitäisiköhän munkin kokeilla?

Suosittelen 

Millä siellä kannattaa maksaa? Luotolla, PayPalilla?

Itse maksan paypalilla, mutta onnistuu se hyvin luottokortillakin.

Vierailija
284/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, koska kiinalainen. En ole kiinnostunut kiinakrääsästä, jota valmistetaan orjatyövoimalla. En halua tukea Kiinan kommunistista diktaattoripolitiikkaa ja hirmuvaltaa.

Ikäänkuin perus Prisman tuote ei olisi valmistettu Kiinassa. Suomalainen tuote maksaa vähintään viisinkertaisesti Kiinan vastaavaan, eli jos pusero maksaa alle 250 niin se on kiinalainen.

Vierailija
285/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, koska kiinalainen. En ole kiinnostunut kiinakrääsästä, jota valmistetaan orjatyövoimalla. En halua tukea Kiinan kommunistista diktaattoripolitiikkaa ja hirmuvaltaa.

Ikäänkuin perus Prisman tuote ei olisi valmistettu Kiinassa. Suomalainen tuote maksaa vähintään viisinkertaisesti Kiinan vastaavaan, eli jos pusero maksaa alle 250 niin se on kiinalainen.

Tai jostain Aasian maasta

Vierailija
286/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tilannut vaikka mitä ja nytkin tilaus tulossa. Monet kaupat myy tismalleen samoja tuotteita esim. H&M, New yorker, korunosia.fi, glitter

Miten monta kertaa teille tyhmille pitää yrittää vääntää rautalangasta se, ettei ne tuotteet ole samoja?? 

Mistä tiedät?

Ei mistään. Se mutuilee

Vierailija
287/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin cod mutta olenkin cebussa

Vierailija
288/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HUOH

Vierailija
289/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmät ostaa hulluna aitoja jäljitelmiä ja pitää niitä vielä halpoina. 

Vierailija
290/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomeen tulisi vaikkapa sota, olisin todella huolissani, kuinka moni ihminen kannattaisi, sekä rahoittaisi Kiinan valtion hallinnoimaa puljua ja sitä myötä Kiinan, että Venäjän sotataloutta näillä toimilla. Kunnon maanpetturit myisivät mummonsakin varmaan. 

Vierailija
291/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tilasin kerran kiinasta halpoja ledilamppuja. Maksoivat neljäsosan suomalaiseen laatumerkkiin verrattuna. Kuukaudessa niistä kiinalaisista oli yli puolet kärähtäneet. Ostin tilalle suomalaisen lastumerkin lamput. Niistä ei ole vieläkään yksikään kärähtänyt neljän vuoden jälkeen. Olen pitkässä juoksussa säästänyt satasia ostamalla kunnon lamput kiinan krääsään verrattuna.

Vierailija
292/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki tuotteet olleet loistavia. Oon tilannut mm. urheiluvaatteita, kenkiä, kynsikoristeita, led-kynttilöitä, meikkipensseleitä, kivihelmiä, maalauspensseleitä, kynsiporan (aivan loistava), kynsi-imurin, repun, laukkuja, kyniä, peruukkeja, tekokukkia juhliin, myyntitelineen, ponnaripidennyksiä. Meikkejä en tilaa mutta kaikkea muuta.

Ohoh, mihin noita tarvitaan? Siis kynsiporaa ja -imuria esim? 

Niillä tyydytetään ihmisen turhamaisuutta ja tuhotaan luontoa.

Vierailija
293/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin kerran kiinasta halpoja ledilamppuja. Maksoivat neljäsosan suomalaiseen laatumerkkiin verrattuna. Kuukaudessa niistä kiinalaisista oli yli puolet kärähtäneet. Ostin tilalle suomalaisen lastumerkin lamput. Niistä ei ole vieläkään yksikään kärähtänyt neljän vuoden jälkeen. Olen pitkässä juoksussa säästänyt satasia ostamalla kunnon lamput kiinan krääsään verrattuna.

Hauskaa, mulla on olleet kiinalaiset led-lamput jo monta vuotta ilman mitään ongelmia. Oliko muita keksittyjä juttuja?

Vierailija
294/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä vaatteessa on se lappu neulottuna kiinni mistä näkee missä tuote on valmistettu. Jos meinaan vaan osaat lukea..

Vierailija
295/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomeen tulisi vaikkapa sota, olisin todella huolissani, kuinka moni ihminen kannattaisi, sekä rahoittaisi Kiinan valtion hallinnoimaa puljua ja sitä myötä Kiinan, että Venäjän sotataloutta näillä toimilla. Kunnon maanpetturit myisivät mummonsakin varmaan. 

En omaani, mutta sun mummosta voisin kyllä luopua.

Vierailija
296/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa, mulla on olleet kiinalaiset led-lamput jo monta vuotta ilman mitään ongelmia. Oliko muita keksittyjä juttuja?

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Airamit maksoivat kaupassa 2.5e/kpl. Voi olla, että nekij on täynnä kiinaelektroniikkaa mutta tehtaan laatukontrolli, 3v vaihtotakuu ja kuluttajansuoja takaa, ettei Keravan tehdas myy mitä tahansa sutta ja paskaa hyväuskoisille kuluttajille, toisin kuin kiinalaiset nettikaupat Alibaba ja Temu.

Vierailija
297/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toden totta. En olisi uskonut, että hinta ero on tuota luokkaa. Kiitos hyvästä vinkistä. Ehdottomasti aion tilata Temusta.

Vierailija
298/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Airamit maksoivat kaupassa 2.5e/kpl. Voi olla, että nekij on täynnä kiinaelektroniikkaa mutta tehtaan laatukontrolli, 3v vaihtotakuu ja kuluttajansuoja takaa

Sulla on jo ihan perusteet hukassa. Sekä Temu että Aliexpress on kauppa-alustoja eikä ne myy itse siellä vaan asiakkaan olevat kaupat. 

Vierailija
299/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tilaus lähti äsken kun näin hinnat! Pitäkää tunkkinne suomi riistäjäy

Vierailija
300/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Airamit maksoivat kaupassa 2.5e/kpl. Voi olla, että nekij on täynnä kiinaelektroniikkaa mutta tehtaan laa

Sulla on itselläsi hukassa jo se, mitä kannattaa tilata mistä, ja mitä siitä kannattaa maksaa. Noi kiinalaiset kauppa-alustat myy ihan mitä tahansa jäljitelmä- ja kopiopaskaa mistä kuluttaja suostuu. Vanha sanonta -halvalla ei saa hyvää pätee edelleen, ja paskaa ostaa halvalla yleensä ne jotka ei vaadi tuotteelta mitään muuta kuin että se on halpa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä