Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa
IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html
Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi.
Kommentit (566)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tilannut vaikka mitä ja nytkin tilaus tulossa. Monet kaupat myy tismalleen samoja tuotteita esim. H&M, New yorker, korunosia.fi, glitter
Miten monta kertaa teille tyhmille pitää yrittää vääntää rautalangasta se, ettei ne tuotteet ole samoja??
Kaikki tuotteet olleet loistavia. Oon tilannut mm. urheiluvaatteita, kenkiä, kynsikoristeita, led-kynttilöitä, meikkipensseleitä, kivihelmiä, maalauspensseleitä, kynsiporan (aivan loistava), kynsi-imurin, repun, laukkuja, kyniä, peruukkeja, tekokukkia juhliin, myyntitelineen, ponnaripidennyksiä. Meikkejä en tilaa mutta kaikkea muuta.
TikTok:ssa on osunut näkyviin muutaman "kouvolatukka"- naisen ostosten esittely. Ihan karmeeta p....skaa tilaavat temusta ja samalla kehuvat, että tämä maksoi 70 c yms. Mahtaa noilla naisilla löytyä roinaa kotoa ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon tilannut vaikka mitä ja nytkin tilaus tulossa. Monet kaupat myy tismalleen samoja tuotteita esim. H&M, New yorker, korunosia.fi, glitter
Miten monta kertaa teille tyhmille pitää yrittää vääntää rautalangasta se, ettei ne tuotteet ole samoja??
Kyllä vaan ovat, jostain alibabasta samoilta kauppiailta. Kalliimpien mestojen tuotteet usein jäljiteltyjä mutta nuo ovat Sheinin&Temun kivijalkakauppoja. Tuotteet jotka ovat päässeet tullista läpi eli eivät sisällä yli rajoitusten vaarallisia aineita, sinänsä siis turvallisempaa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuotteet olleet loistavia. Oon tilannut mm. urheiluvaatteita, kenkiä, kynsikoristeita, led-kynttilöitä, meikkipensseleitä, kivihelmiä, maalauspensseleitä, kynsiporan (aivan loistava), kynsi-imurin, repun, laukkuja, kyniä, peruukkeja, tekokukkia juhliin, myyntitelineen, ponnaripidennyksiä. Meikkejä en tilaa mutta kaikkea muuta.
Ohoh, mihin noita tarvitaan? Siis kynsiporaa ja -imuria esim?
Vierailija kirjoitti:
Mitään noista ei yksikään ihminen tarvitse. Tai saa ihan Suomestakin.
Vierailija kirjoitti:
TikTok:ssa on osunut näkyviin muutaman "kouvolatukka"- naisen ostosten esittely. Ihan karmeeta p....skaa tilaavat temusta ja samalla kehuvat, että tämä maksoi 70 c yms. Mahtaa noilla naisilla löytyä roinaa kotoa ja paljon.
Heräävät sitten keski-iässä kun työkyky menee että "miten mulla ei ole yhtään säästöjä, miten pärjään, millä elän, äiti auta".
Partahöylän+ teriä 50 kpl 6.99,ai mistä suomessa saa samaan hintaan,ei vatunkaan väliä mistä tai orjat tehneet kunhan toimivat ja kyllähän muuten hyvin toimiikin
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan... valtaosa tilatuista tuotteita on naisten rytkyjä. Nykyään kierrätyskeskukset täynnä kerran käytettyjä temu/wish rytkyjä mitkä ovat hajomassa vaikka ei ole edes pesty kertaakaan. Naisilla joku hirveä vimma ostaa vaatteita. Omalla äidilläkin 10 talvitakkia ja kesätakkeja vähintään 20 ja lisää hamuaa kun ei ole muka vaatteita.
Herranjestas. 30 takkia?! Ovatko edes laadukkaita?
Itsellä on 1 välikausitakki, 3 talvitakkia (untuva, villakangas ja urheiluun sopiva), yksi biker-takki kesälle/keväälle/syksylle sekä yksi rönttä- ja yksi urheilutakki välikaudelle. Joka tekee 7 joka tuntuu jo valtavalta määrältä.
Mutta herrajestas
Vierailija kirjoitti:
Karseeta paskaa. Kävin kattomassa ja paskaa oli. Silkkaa paskaa.
Sanoo köyhä kauppias,buhahhaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ostamalla temusta tuet temua ja samalla kaikkea negatiivista mitä se edustaa. Jos se on itselle ok, ei siihen voi vaikuttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus, että edes yksi ihminen muuttaa ajatteluaan ja jättää tilauksen tekemättä.
Siinäpä vasta elämäntehtävä. Nyt kävi kuitenkin juuri päinvastoin. En ollut aikonut tilata Temusta mitään, mutta ketjua luettuani on suorastaan pakko kokeilla minkä laatuisia tuotteita sieltä saa. Kiitos vinkistä
Pitäisiköhän munkin kokeilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, ostamalla temusta tuet temua ja samalla kaikkea negatiivista mitä se edustaa. Jos se on itselle ok, ei siihen voi vaikuttaa. Aina on kuitenkin mahdollisuus, että edes yksi ihminen muuttaa ajatteluaan ja jättää tilauksen tekemättä.
Siinäpä vasta elämäntehtävä. Nyt kävi kuitenkin juuri päinvastoin. En ollut aikonut tilata Temusta mitään, mutta ketjua luettuani on suorastaan pakko kokeilla minkä laatuisia tuotteita sieltä saa. Kiitos vinkistä
Suosittelen
Vierailija kirjoitti:
Temusta kiva tilata tavaroita halvalla, mitä muutenkin on ostamassa. Turha krääsä erikseen. Ei itseä vois vähempää kiinnostaa miten ne tuotteet valmistetaan, vaikka orjia käyttäs. Samanlaisia on temun tuotteet ollut tähän mennessä, kun vaikka verkkokauppacomissa. Erona vaan hinta🤔
....Ja tuoteturvallisuus, eettisyys.........
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen
Olen vähän arponut tilauksen kanssa, mutta säästö on sen verran suuri, että pakko se on kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Temusta kiva tilata tavaroita halvalla, mitä muutenkin on ostamassa. Turha krääsä erikseen. Ei itseä vois vähempää kiinnostaa miten ne tuotteet valmistetaan, vaikka orjia käyttäs. Samanlaisia on temun tuotteet ollut tähän mennessä, kun vaikka verkkokauppacomissa. Erona vaan hinta🤔
....Ja tuoteturvallisuus, eettisyys.........
Höpöhöpö
En ollut edes kuullut Temusta, ennen kuin siitä alettiin puhua mediassa. No siinähän se menee AliExpressin, Wishin ja muiden roskakauppojen mukana niille, jotka pitävät roskasta.