Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloussanomat: Temu on Suomen suosituin verkkokauppa

Vierailija
09.04.2024 |

IS: Aggressiivisella markkinoinnilla kasvanut Temu on yhtäkkiä Suomen suosituin ulkomainen verkkokauppa. Mitä huippuhalvasta kiinalaistaustaisesta tavarataivaasta todella tiedetään, ja pitääkö kuluttajan olla turvallisuudesta huolissaan? 

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010334610.html

Täällä taivastellaan, että kuka oikein tilaa Temusta, mutta lukujen valossa näköjään valtaosa suomalaisista. Temu on räjähdysmäisen nopeasti kasvanut Suomen suosituimmaksi verkkokaupaksi. 

Kommentit (566)

Vierailija
301/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin kerran kiinasta halpoja ledilamppuja. Maksoivat neljäsosan suomalaiseen laatumerkkiin verrattuna. Kuukaudessa niistä kiinalaisista oli yli puolet kärähtäneet. Ostin tilalle suomalaisen lastumerkin lamput. Niistä ei ole vieläkään yksikään kärähtänyt neljän vuoden jälkeen. Olen pitkässä juoksussa säästänyt satasia ostamalla kunnon lamput kiinan krääsään verrattuna.

Hauskaa, mulla on olleet kiinalaiset led-lamput jo monta vuotta ilman mitään ongelmia. Oliko muita keksittyjä juttuja?

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Airamit maksoivat kaupassa 2.5e/kpl. Voi olla, että nek

Sovitaanko kuitenkin nyt niin, että MINÄ ITSE päätän mistä tilaan ja myös itse päätän oliko laatu hinnan arvoista, ET SINÄ! 

Vierailija
302/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin tilasin kerran kiinasta halpoja ledilamppuja. Maksoivat neljäsosan suomalaiseen laatumerkkiin verrattuna. Kuukaudessa niistä kiinalaisista oli yli puolet kärähtäneet. Ostin tilalle suomalaisen lastumerkin lamput. Niistä ei ole vieläkään yksikään kärähtänyt neljän vuoden jälkeen. Olen pitkässä juoksussa säästänyt satasia ostamalla kunnon lamput kiinan krääsään verrattuna.

Hauskaa, mulla on olleet kiinalaiset led-lamput jo monta vuotta ilman mitään ongelmia. Oliko muita keksittyjä juttuja?

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Aira

Tämä. Minäkin lupaan heti tulla heti kysymään hysteerisiltä mammoilta jos tarvitsen konsultointiapua jostain mistä ne on täysin pihalla. Siihen asti teen ostopäätökset ihan itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pari kertaa tilannut, mutta en juurikaan vaatteita huonon materiaalin takia, enkä lainkaan elektroniikkaa, koska pelkään tulipaloa. Eli semmoista keittiötuotetta, tossuja, naamiaistarvikkeita, sisustusjuttuja tms. En koe huonoa omaatuntoa noista tilauksista.

Vierailija
304/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä mitään hauskaa ollut. Ihan vaan kotimaiset Airamoi laitoin noiden paskojen kiinalaisten tilalle, eikä sen jälkeen ole tarvinnut vaihdella. Aira

Sinähän tässä aloit vänkäämään  oman mielipiteeni ja kokemuksieni päälle omine epäilyksinesi! Voit minun puolestani tilata kiinan nettialustoilta mitä tahansa paskaa, ei se ole minulta pois. Mutta älä itsekään sorru tyrkyttämään tuota kiinan rojun autuutta kaikille.

Vierailija
305/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varo halpoja jäljitelmiä kun ostat kiinasta ns. merkkituotteita. Suomessa merkkitietoinen vastaantulija tunnistaa juntin päällä olevat kiinajäljitelmät kaukaa! 😂

Vierailija
306/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Tyhmällä sen sijaan on. 

Vierailija
307/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hedelmäpeliaddiktit löytäneet Temusta uuden keinon tuhota nopeesti ja vastikkeettomasti toimeentulotukensa ja kansaneläkkeensä, lun Veikkaus laittoi peliautomaatteihin vahvat kirjautumiset?

Vierailija
308/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin Selänne perustaa kilpailevan yrityksen nimellä Teemu?

Vierailija
309/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa. Tyhmällä sen sijaan on. 

Vielä tyhmempää on luokitella kokonaisen maan kaikki tuotteet huonoiksi. Mutta kukin tyylillään

Vierailija
310/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas ja edelleen ne suomalaiset krääsäkauppiaat täällä kipuilee kun kauppa ei käy :D LOL 

Ja eikun lisää tilauksia Temulle .... :D LOL 

Vierailija
311/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo halpoja jäljitelmiä kun ostat kiinasta ns. merkkituotteita. Suomessa merkkitietoinen vastaantulija tunnistaa juntin päällä olevat kiinajäljitelmät kaukaa! 😂

Tilasin herätyskellon Aliexpressiltä eikä ole aikomusta kävellä ulkona sen kanssa

Vierailija
312/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Älä nyt pullaastukehdu jos joku esittää mielipiteen omanaan omaan kokemukseensa perustuen 😂😂😂

Vierailija
313/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin herätyskellon Aliexpressiltä eikä ole aikomusta kävellä ulkona sen kanssa

Oliko aito Rolex jäljitelmä? 😂

Vierailija
314/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon Temun applikaation ja verkkosivun vois kieltää Euroopassa. Sen jälkeen jos joku vielä onnistuu tilaamaan Temusta niin tavarat takavarikkoon ja sakko käpälään.

Nyt on globaalisaation aika. Eikö kelpaakaan?

Vierailija
315/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä tulee vaatteista lähtien. Lidliä suositaan myös. 

Kotimaista aletaan taas ostaa kun tuotteiden laatu vastaa hintaa. En todellakaan maksa rahkapurkista euroa vain merkin takia. 

Vierailija
316/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So? Mitä väliä?

Vierailija
317/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat menee suoraan Kiinan kautta Venäjälle

Vierailija
318/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pettynyt ihmisiin, että tilaavat näiltä. 

Vierailija
319/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin vähän tarjontaa. Samaa pskaa näyttää olevan myynnissä kuin esim. Wishissä. 

Vierailija
320/566 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen odotellaan niitä linkkejä, kun parikin vastaajaa tässä ketjussa on löytänyt täysin saman tuotteen Temusta kuin mitä Suomessa on myynnissä kalliimmalla. 

Aika hiljaista on.