Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia mittoja teille hoikilla tai muuten pienikokoisilla on?

Vierailija
09.04.2024 |

En nyt tarkoita pelkkää painoa ja pituutta vaan kehon ympärysmittoja (lantio, hartiat jne). Vaikea hahmottaa minkä kokoinen itse olen, joten kaipaan vertailukohtia.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kotihoidossa töissä ja mulle ei työuran aikana meidän kakektisilla todella pienikokoisilla asiakkaillakaan oo tullut alle 88cm lantiomittaa vastaan, joten nää jotku mitat täällä tuntuu todella hurjilta, mut varmaan kyseessä sitten ihan super pienikokoisia ihmisiä muutenkin? 

Jaa. No mä olen 167cm pitkä, 67kg ja lantion ympärysmitta on 97cm. Ja minussa on ylimääräistä ihan reilusti, joskus hoikempana noin 60-63kg lantionmitta oli 92cm enkä silloinkaan ollut mikään nälkäkurki todellakaan. 

Vierailija
22/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lantio 84 cm, vyötärö 62. 

Mä oon aina ihmetelly, et miten näin kapeet mitat ilmottaneet ihmiset mittaa lantion? Mistä kohtaa? Eikö se yleensä mitata leveimmästä kohdasta? Mun 13v on lantioltaan ton 84cm, mitattiin kun ostettiin kuukautispöksyjä, joista siis aikuisten xs kokokin on liian suuri. 

Joten mistä noin kapea nainen saa housuja itselleen? Lasten osastolta? 

Kun kattoo esim koko taulukoita niin 38-40 on koko M. 32 koon lantio on 88cm ja noi pienenee 4cm välein, eli tällä periaatteella 84cm vastais kokoa 30.

Mulla on ly mitattu 88 cm, tämä mitta siis silloin kun olen mittatilauksena teettänyt housupukua itselleni. Ry 82 (en käytä liivejä kuin urheillessa, niissä koko XS, joten kuppikokoa en osaa sanoa) ja vy noin 70, eli olen tosiaan auttamatta tasapaksu. Käytän far

Mun ennätys kun olin yläasteella hoikimmillani 42 kiloisena oli lantio silti 94cm. Pakaran puolivälissä levein kohta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ihmetelly, et miten näin kapeet mitat ilmottaneet ihmiset mittaa lantion? Mistä kohtaa? Eikö se yleensä mitata leveimmästä kohdasta? Mun 13v on lantioltaan ton 84cm, mitattiin kun ostettiin kuukautispöksyjä, joista siis aikuisten xs kokokin on liian suuri. 

Kun kattoo esim koko taulukoita niin 38-40 on koko M. 32 koon lantio on 88cm ja noi pienenee 4cm välein, eli tällä periaatteella 84cm vastais kokoa 30.

Aika monet mittaa liian ylhäältä, niin ettei peppuosa tule takapuolelta mukaan, tai jos on sen mallinen kroppa että lantion levein kohta on vasta reisien yläosassa, niin harva siitä mittaa kuitenkaan. 

<

En taas tiedä miten tää lainaus onnistuu, mut ei "kuulu" lantion leveimmän kohdan olla reisien yläösassa vaan siinä ylempänä pakaroiden korkeimmalla kohdalla. En kyllä tykkää tästä määritelmästä missä mikäkin leveä kohta kuuluu olla, koska jokainen kroppa on kaunis omalla tavallaan. 

Vierailija
24/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Nyt en ymmärrä. Eikö levein kohta aikalailla kuulukin olla reisien yläosassa?

"Seiso jalat yhdessä ja ota mittanauhalla ympärysmitta lantion leveimmästä kohdasta, reisiluun pallomaisen pään kohdalta."

Se reisiluun pallomainen pää on se häpyalueen yläpuolella oleva luu, jolla reisiluu kiinnittyy lantioon, ei reisiluun levein kohta vähän alempana. Mutta osan ihmisistä kroppa on sen muotoinen, että se mitattuna levein kohta onkin vasta siellä häpyalueen alaosassa, reilusti tuota reisiluun pallomaista päätä alempana. Sitten on sellaisia kuin minä, joilla levein kohta onkin lantioluiden yläosa melko pian vyötärön alapuolella, ja alemmas mennessä kapenee (joo, todella ruma kropanmalli tämä).

Vierailija
25/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus 164cm

Paino 53kg

Päänympärys 53cm

Vyötärö 63cm

Lantio 101cm

Jalan koko 36

Kuppikoko 70B

Mitä vielä?

Kengän kokoa kiinnostavampaa olisi jalkaterän mitta. Jalat kun voi ahtaa vaikka minkä kokoisiin kenkiin.

Vierailija
26/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"

Nyt en ymmärrä. Eikö levein kohta aikalailla kuulukin olla reisien yläosassa?

"Seiso jalat yhdessä ja ota mittanauhalla ympärysmitta lantion leveimmästä kohdasta, reisiluun pallomaisen pään kohdalta."

Se reisiluun pallomainen pää on se häpyalueen yläpuolella oleva luu, jolla reisiluu kiinnittyy lantioon, ei reisiluun levein kohta vähän alempana. Mutta osan ihmisistä kroppa on sen muotoinen, että se mitattuna levein kohta onkin vasta siellä häpyalueen alaosassa, reilusti tuota reisiluun pallomaista päätä alempana. Sitten on sellaisia kuin minä, joilla levein kohta onkin lantioluiden yläosa melko pian vyötärön alapuolella, ja alemmas mennessä kapenee (joo, todella ruma kropanmalli tämä).

Nyt tajuan vieläkin vähemmän.

Vierailija
27/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon kotihoidossa töissä ja mulle ei työuran aikana meidän kakektisilla todella pienikokoisilla asiakkaillakaan oo tullut alle 88cm lantiomittaa vastaan, joten nää jotku mitat täällä tuntuu todella hurjilta, mut varmaan kyseessä sitten ihan super pienikokoisia ihmisiä muutenkin? 

Oon alle 160 cm pitkä. Kiloja 58, mitat silti 67/88. Rinnanympärystä en mittailekaan, mutta johonkin noiden väliin.

Olen liikkuvainen pieniluinen pötkylä. Jos tästä lihon niin saan aina sentin lantioon ja kaksi vyötärölle. En vaan ole kovin kurvikas. 

Vierailija
28/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

168 cm/58 kg. Rinnanympärys 84 (A-kuppi), vyötärö 62, lantio 89.

Vierailija
29/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet mittaa liian ylhäältä, niin ettei peppuosa tule takapuolelta mukaan, tai jos on sen mallinen kroppa että lantion levein kohta on vasta reisien yläosass

En taas tiedä miten tää lainaus onnistuu, mut ei "kuulu" lantion leveimmän kohdan olla reisien yläösassa vaan siinä ylempänä pakaroiden korkeimmalla kohdalla. En kyllä tykkää tästä määritelmästä missä mikäkin leveä kohta kuuluu olla, koska jokainen kroppa on kaunis omalla tavallaan. 

Mikä on pakaroiden korkein kohta?

Vierailija
30/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en laita. proanaile osastolla

Tämän tarkoitus on kyllä ihan päinvastainen. En halua olla laiha ja muodoton riuku, vaan ihailen Xenan tyyppisiä naisia. Näen vaan itseni edelleen tuollaisena vaikka olen saanut jonkun verran painoakin.

Ap

"Laiha ja muodoton riuku".. Voi kiitos, tämä innostaakin meitä hoikkia laittamaan sinulle näitä pyytämäsi mittoja. Vai onko sinusta oikein puhua yhtä rumasti myös ylipainoisista ihmisistä? 

Vierailija
31/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 167 cm, 50 kg, mutta silti on isot tissit ja perse joten ympärysmitat ei ole järin pienet: 90-67-93.

Mulla suunnilleen samat mitat (tissit on vähän pienemmät), vyötärö ja lantio pari senttiä enemmän. Painan noin 58kg, pituus sama. Hartioiden ympärys suunnilleen sama kuin lantion n. 95cm

Vierailija
32/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin desimitta ja litran mitta.

Vierailija
33/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantion mitoista vielä, vastasin tuon kommentin 10, että on 88cm. No, levein kohta on nykyään 90, mutta tuosta ylempää se on 84. Ihan mielenkiinnosta mittasin. Ja näilläkin mitoilla on ylimääräistä juurikin lantiolla ja pepussa. En tiedä onko sitten kapea lantio, hyvin ainakin kaksi lasta olen synnyttänyt, 3,5kg molemmat. Mutta pieniluinen olen kyllä. 

Vierailija
34/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkä päärynä täällä taas. Joku kyseli jalkaterän pituutta. Minulla se on 22cm.

Vierailija
35/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en laita. proanaile osastolla

Tämän tarkoitus on kyllä ihan päinvastainen. En halua olla laiha ja muodoton riuku, vaan ihailen Xenan tyyppisiä naisia. Näen vaan itseni edelleen tuollaisena vaikka olen saanut jonkun verran painoakin.

Ap

"Laiha ja muodoton riuku".. Voi kiitos, tämä innostaakin meitä hoikkia laittamaan sinulle näitä pyytämäsi mittoja. Vai onko sinusta oikein puhua yhtä rumasti myös ylipainoisista ihmisistä? 

Laiha ja muodoton ei ainakaan ole rumia sanoja. Eikä kyllä riukukaan.

Ap

Vierailija
36/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. No mä olen 167cm pitkä, 67kg ja lantion ympärysmitta on 97cm. Ja minussa on ylimääräistä ihan reilusti, joskus hoikempana noin 60-63kg lantionmitta oli 92cm enkä silloinkaan ollut mikään nälkäkurki todellakaan. 

Vai että nälkäkurki.. Miettikää vähän mitä kirjoitatte!

Vierailija
37/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapealanteinen y-vartalotyyppinen pötkö

ry 86, vy 68, ly 95, bmi 19

Vierailija
38/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upppp

Vierailija
39/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräsuolenlaskeuman mitta.

Vierailija
40/48 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 186cm, paino 72kg sekä kaverilla pituus 14cm, samoin ympärysmitta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi