Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia mittoja teille hoikilla tai muuten pienikokoisilla on?

Vierailija
09.04.2024 |

En nyt tarkoita pelkkää painoa ja pituutta vaan kehon ympärysmittoja (lantio, hartiat jne). Vaikea hahmottaa minkä kokoinen itse olen, joten kaipaan vertailukohtia.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

a-kuppi

Vierailija
2/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä noita oikein voi (tai kannata) vertailla, kun kropan malli on ihmisillä niin erilainen. 

Mä olen pitkä harava, eli leveät hartiat, siitä alaspäin hyvin tasapaksua ja kapeaa, pitkät hämähäkkiraajat. Ei mikään "nätti ja naisellinen" kroppa ja jalat on liikunnallisuudesta huolimatta melkoiset kanankoivet, kun satun olemaan ektomorfi (jos nyt somatotyyppiä ajatellaan) johon ei helposti kehity lihasmassaa tai tartu rasvaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lantio 84 cm, vyötärö 62. 

Vierailija
4/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä noita oikein voi (tai kannata) vertailla, kun kropan malli on ihmisillä niin erilainen. 

Mä olen pitkä harava, eli leveät hartiat, siitä alaspäin hyvin tasapaksua ja kapeaa, pitkät hämähäkkiraajat. Ei mikään "nätti ja naisellinen" kroppa ja jalat on liikunnallisuudesta huolimatta melkoiset kanankoivet, kun satun olemaan ektomorfi (jos nyt somatotyyppiä ajatellaan) johon ei helposti kehity lihasmassaa tai tartu rasvaa. 

Paremmin ne ympärysmitat kertoo kuin pelkkä pituus ja paino.

Ap

Vierailija
5/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 167 cm, 50 kg, mutta silti on isot tissit ja perse joten ympärysmitat ei ole järin pienet: 90-67-93.

Vierailija
6/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en laita. proanaile osastolla

Vierailija
7/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Stanleyn 5m rullamitta, joku ikean paperinen metrin mittanauha ja kouluajoilta 20cm punainen muoviviitotin.

Vierailija
8/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

a-kuppi

Kuppikokoa nyt on ihan turha pitää minään mittarina yhtään millekään. Joku käyttää a-kuppia tismalleen samoissa mitoissa kuin toinen d-kuppia. 

Vierailija
9/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vyötärö jotain 63, lantio 88. Liivien koko 65F. Muuten 164/52. Ja päänympärys 55, varmaan tärkeä tieto sekin. :D 

Vierailija
10/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen petite. 

Vierailija
11/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en laita. proanaile osastolla

Tämän tarkoitus on kyllä ihan päinvastainen. En halua olla laiha ja muodoton riuku, vaan ihailen Xenan tyyppisiä naisia. Näen vaan itseni edelleen tuollaisena vaikka olen saanut jonkun verran painoakin.

Ap

Vierailija
12/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ihmetelly, et miten näin kapeet mitat ilmottaneet ihmiset mittaa lantion? Mistä kohtaa? Eikö se yleensä mitata leveimmästä kohdasta? Mun 13v on lantioltaan ton 84cm, mitattiin kun ostettiin kuukautispöksyjä, joista siis aikuisten xs kokokin on liian suuri. 

Joten mistä noin kapea nainen saa housuja itselleen? Lasten osastolta? 

Kun kattoo esim koko taulukoita niin 38-40 on koko M. 32 koon lantio on 88cm ja noi pienenee 4cm välein, eli tällä periaatteella 84cm vastais kokoa 30.

Vierailija
13/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkä oot?

Vierailija
14/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus siinä 18,28cm tipitarkka, ympärysmitta siinäsen ~16,78cm.

Vierailija
15/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pätkä päärynä. Mitat siis 83-68-92. Tyytyväinen olen silti :)

Vierailija
16/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina ihmetelly, et miten näin kapeet mitat ilmottaneet ihmiset mittaa lantion? Mistä kohtaa? Eikö se yleensä mitata leveimmästä kohdasta? Mun 13v on lantioltaan ton 84cm, mitattiin kun ostettiin kuukautispöksyjä, joista siis aikuisten xs kokokin on liian suuri. 

Kun kattoo esim koko taulukoita niin 38-40 on koko M. 32 koon lantio on 88cm ja noi pienenee 4cm välein, eli tällä periaatteella 84cm vastais kokoa 30.

Aika monet mittaa liian ylhäältä, niin ettei peppuosa tule takapuolelta mukaan, tai jos on sen mallinen kroppa että lantion levein kohta on vasta reisien yläosassa, niin harva siitä mittaa kuitenkaan. 

Vierailija
17/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon kotihoidossa töissä ja mulle ei työuran aikana meidän kakektisilla todella pienikokoisilla asiakkaillakaan oo tullut alle 88cm lantiomittaa vastaan, joten nää jotku mitat täällä tuntuu todella hurjilta, mut varmaan kyseessä sitten ihan super pienikokoisia ihmisiä muutenkin? 

Vierailija
18/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monet mittaa liian ylhäältä, niin ettei peppuosa tule takapuolelta mukaan, tai jos on sen mallinen kroppa että lantion levein kohta on vasta reisien yläosassa, niin harva siitä mittaa kuitenkaan. 

Nyt en ymmärrä. Eikö levein kohta aikalailla kuulukin olla reisien yläosassa?

"Seiso jalat yhdessä ja ota mittanauhalla ympärysmitta lantion leveimmästä kohdasta, reisiluun pallomaisen pään kohdalta."

Vierailija
19/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus 164cm

Paino 53kg

Päänympärys 53cm

Vyötärö 63cm

Lantio 101cm

Jalan koko 36

Kuppikoko 70B

Mitä vielä?

Vierailija
20/48 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ly mitattu 88 cm, tämä mitta siis silloin kun olen mittatilauksena teettänyt housupukua itselleni. Ry 82 (en käytä liivejä kuin urheillessa, niissä koko XS, joten kuppikokoa en osaa sanoa) ja vy noin 70, eli olen tosiaan auttamatta tasapaksu. Käytän farkkukokoa 26/34, jota on kylläkin hiton vaikea löytää, lahjepituus tuossa loppuu yleensä kokoon 32 ja se taas jää lyhyeksi. Vaatekoko on i38/i40 (eli vastaako se nyt lähinnä kokoa 34 noissa EU-kokotaulukoissa). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi