Hallitus valmistelee uusia kelakorvauksia yksityilääkärissä käyntiin, kuka yllättyi
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/76c400ab-df88-4358-a133-81a9d6967…
Sinne yksityisille ja vuokratyöfirmoille menee veroeurot. Voi saatana tämö oaskaa hallitusta.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun julkisella puolella on päätetty, että lääkäriin ei pääse, kerrot sairaanhoitajalle oireet (saa olla vain yksi sairaus, ei enempää, sote-alueilla ei ole ymmärrystä siihen, että jalkojen ja sydämen oireet voivat liittyä toisiinsa) ja saat Burana-reseptin sekä ohjeet siitä, että pitää nukkua riittävästi. Yksityisellä pääset samantien verikokeisiin ja saat diagnoosin sekä täsmälääkityksen, jota julkisella puolella ei koskaan tarjottaisi. Yksityinen on paljon tehokkaampi kuin julkinen.
Pääset yksityisellä verikokeisiin, kunhan olet valmis maksamaan niistä.
Joillekin on terveys tärkeämpi kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun julkisella puolella on päätetty, että lääkäriin ei pääse, kerrot sairaanhoitajalle oireet (saa olla vain yksi sairaus, ei enempää, sote-alueilla ei ole ymmärrystä siihen, että jalkojen ja sydämen oireet voivat liittyä toisiinsa) ja saat Burana-reseptin sekä ohjeet siitä, että pitää nukkua riittävästi. Yksityisellä pääset samantien verikokeisiin ja saat diagnoosin sekä täsmälääkityksen, jota julkisella puolella ei koskaan tarjottaisi. Yksityinen on paljon tehokkaampi kuin julkinen.
Parempi saada edes rahalla verikokeet ja lääkitys kuin kitua hitaasti kuoliaaksi julkisen puolen avun varassa.
Pääsee sinne nytkin ja on aina ennenkin päässyt yksityiselle, ei ole tarvinnut kitua hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi saada edes rahalla verikokeet ja lääkitys kuin kitua hitaasti kuoliaaksi julkisen puolen avun varassa.
No eihän siinä mitään ongelmaa sitten ole, jos olet valmis itse maksamaan sen yksityisen palvelun. Miksi siihen pitäisi saada tukea yhteiskunnalta, kun sinulla selvästi on rahaa maksaa itsekin? Minusta yhteiskunnan ei pitäisi tukea yksityistä hoitoa ollenkaan vaan laittaa sama raha julkisen puolen kehittämiseen. Tämä hallitus haluaa velkaantumisenkin uhalla lappaa rahaa yksityisille firmoille.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa vaatekaupoista loppuu. Kukaan ei osta mitään.
Kuka yllättyi.
Kunnon pohjoismainen kapitalisti pitäisi huolta ostovoimastakin, mutta eihän nää meidän kokoomuslaiset ole muuta kuin korruptoituneita hyviä veljiä. Niitä oikeita mafiosoja.
Vierailija kirjoitti:
Olen 1,5 vuotta sitten pyytänyt aikaa hammastarkastukseen. Ei näy eikä kuulu aikaa. Mitä ap ehdottaisi, että Marinin loistokkaan sote-uudistuksen tulisi tehdä?
Orpon suositus on että mene yksityiselle, saat 30 euron kelakorvauksen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee sinne nytkin ja on aina ennenki
Juuri näin. Minä olen maksanut terveysvakuutukset ja käyttänyt yksityistäkin, silloin kun haluan. Mutta selvää on että julkinen puoli tarvitsee julkista rahaa, ei yksityinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt ei kelpaa kun on mahdollisuus saada nopeasti hoitoa?
Eihän noille kelpaa mikään mitä hallitus tekee.Itse olen pienituloinen enkä ole kertaakaan käynyt julkisella hammashoidossa ja jos tulee joku sairaus niin taatusti menen yksityiselle.Marin kehtasi poistaa yksityisen korvaukset mutta onneksi nykyhallituksessa on järkevää porukkaa.
Marin oli siinä oikeassa, että rahat kannattaa laittaa julkisen puolen kehittämiseen. Yksityistä voi toki kuka tahansa käyttää, mutta maksaa laskun itse. Yksityistä käyttävät pääasiassa varakkaat, joilla on muutenkin varaa maksaa laskunsa tai on vakuutus. Köyhällä ei ole tuesta huolimatta varaa maksaa yksityisestä lääkäristä. Orpo ajaa varakkaiden asiaa veronkevennyksin ja nyt kelakorvauksin.
Kun kelakorvaus vastaanotoista nousee, niin sitten taatusti hilataan taas palvelu tai poliklinikka tai millä nimellä ikinä onkaan toimistomaksua ylöspäin, eli potilaalle jää maksettavaa kuitenkin lähes yhtä paljon. Noihin palvelumaksuihin pitäisi myös saada joku katto, koska ovat aika kohtuuton kulu lääkärikäynnin päälle. Siihen toki vielä kanta ja reseptimaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin on terveys tärkeämpi kuin raha.
Olisi terveyden kannalta aikas positiivista jos ei tarvitsisi koko ajan huolehtia riittääkö rahaa lääkärissä käyntiin.
Vasta nytkö tajuatte, että "demokraattinen hallitus" ja Kokoomus tekee juuri sitä mitä lobbarit ja EK on heille kertonut? ts. äänestäjillä ei ole mitään väliä mitä he ehkä äänestivät tai ajattelivat äänestävänsä. Tällä hallituskaudella nämä esitykset menevät kaikki läpi ja esitykset, jotka aiheuttavat mm. lisää velanottoa ja jolloin voidaan taas perustella lisäleikkausten tarvetta. Olen kirjoittanut palstalle tästä oikeiston luomasta noidankehästä tänne jo vuosikaudet. Ehkä seuraavan hallituskauden kokoomus taas huilailee ja räksyttää oppositiossa, mutta takuuvarmasti sama meno jatkuu taas kun ovat seuraavana hallitusvuorossa - veroja leikataan yläpäästä, köyhien etuisuuksia pienennetään sekä suuryrityksille verohelpotuksia ja vapautuksia kuten verojen siirtoa työntekijöille. Bonuksena myydään valtionomistuksia hyvävelikerholle alehintaan. Seurauksena valtio köyhtyy köyhtymistään. Onkohan Suomi maailmassa nyt ainoa valtio missä tätä tapahtuu, näin räikeästi ja kansa seuraa nöyränä vierestä, kun heitä viedään teuraalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi samaa panostusta ei voitu kohdentaa julkiseen puoleen?
No onhan siellä aina ollut kela-korvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän noille kelpaa mikään mitä hallitus tekee.Itse olen pienituloinen enkä ole kertaakaan käynyt julkisella hammashoidossa ja jos tulee joku sairaus niin taatusti menen yksityiselle.Marin kehtasi poistaa yksityisen korvaukset mutta onneksi nykyhallituksessa on järkevää porukkaa.
Marin oli siinä oikeassa, että rahat kannattaa laittaa julkisen puolen kehittämiseen. Yksityistä voi toki kuka tahansa käyttää, mutta maksaa laskun itse. Yksityistä käyttävät pääasiassa varakkaat, joilla on muutenkin varaa maksaa laskunsa tai on vakuutus. Köyhällä ei ole tuesta huolimatta varaa maksaa yksityisestä lääkäristä. Orpo ajaa varakkaiden asiaa veronkevennyksin ja nyt kelakorvauksin.
Yksityistä on monen pakko käyttää, jos hoitoa haluaa. Julkisellakin on hyvää hoitoa, mutta jonot on aika helvetin pitkät. Onpahan nekin yksityisen potilaat poissa sieltä julkisen jonoista. Ei se korvaus ole lähellekään sitä, mitä julkisessa maksaisi veronmaksajille,
Alalla kuin alalla hoidetaan enevässä määrin työvoiman tarve vuokratyövoimalla, miksi terveydenhoitoala olisi tässä asiassa poikkeus?
Vierailija kirjoitti:
Ja eipä ole kapitalisteillä mitään valittamista noista sos tuista elikkä kyllä veroeurot kelpaa kun ne tulee omaan hyvään.
Voitot on yksityisiä ja tappiot sosialisoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ostanut itselleni hoidon, mutta en nyt oikein ymmärrä että siihen on varaa tukkia velkarahaa mutta ei julkiseen hoitoon. Yksityistämistähän tämä hallitus haki koko ajan.
Eikä vain tämä hallitus vaan muistissa on Sipilän hallituksen tavoitteet. Heillä sote-uudistus kaatui osaltaan siihen valinnanvapausteemaan, jota kokoomus ajoi kuin käärmettä pyssyyn. Sosialismiahan se tämäkin on, kun valtion rahaa kaadetaan yksityisten (monikansallisten) firmojen kassaan.
Suomen julkinen terveydenhuolto on alas ajettu. Takaisin ei vastata kun sinne yrität soittaa. Lupaavat kyllä mutteisoittoa tule. Ja jos et jostain syystä mene vuorollasi sinne niin saat sakon.Saat vaikka olet yrittänyt perua aikas. Joskus vastasivat takas muttei näemmä ole semmoseen enää aikaa. Ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Meille työssäkäyville tuolla ei ole merkitystä, koska työterveyshuolto toimii hyvin.
Niillä työnantajilla jotka kunnon työterveyshuollon tarjoaa.
Kannattaa kaikkien tulevissa paikallisissa neuvotteluissa kiinnittää tähän huomiota. Hyvä työnantaja maksaa hoitosi ja vakuutuksesi myös vapaalla, tulevaisuudessa ei kannata yhtään vähempää suostua.
Kuka viitsii istuskella terkkarissa ja odottaa sitä ainoaa lääkäriä. Palvelu on hidasta. Vanhoja ihmisiä on niin paljon. Eikö yksityisten kelakorvauksen nosto ole hyvä asia. Voisivat nostaa enemmänkin.
Vierailija kirjoitti:
Kun kelakorvaus vastaanotoista nousee, niin sitten taatusti hilataan taas palvelu tai poliklinikka tai millä nimellä ikinä onkaan toimistomaksua ylöspäin, eli potilaalle jää maksettavaa kuitenkin lähes yhtä paljon. Noihin palvelumaksuihin pitäisi myös saada joku katto, koska ovat aika kohtuuton kulu lääkärikäynnin päälle. Siihen toki vielä kanta ja reseptimaksu.
Kyllä! Toimistomaksua hilataan koko ajan ylöspäin sitä mukaa, kun idioottihallitus työntää veronmaksajien rahaa sinne!!