Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako hankkia Raamattu

Vierailija
08.04.2024 |

Olen kuullut, että siinä olisi hyviä elämänohjeita.

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamattua kannattaa lukea, koska se kertoo Jumalan tahdon ihmisten suhteen. Se antaa esimerkkitapahtumien kautta tietoa siitä, kuinka tulisi toimia ja kuinka ei tulisi toimia. Ja mitä niistä seuraa.

Heh, se sepite ei anna tietoa. Se antaa uskomuksia. Ei siis kannata.

Vierailija
122/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se jos alkaa kuvitella olevansa vaikka profeetta Aharon tai Moshe itse .  Tai olevansa vaikka itse Jahve . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu AMOS ON KUOLLUT JO ENNEN JEESUSTA joku antaa lapsilleen kuolleiden nimiä. 

Vierailija
124/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne Mooses psalmit jäi kun Jeesus syntyi ihmeksi. Sana tuli lihaksi.  

Miten niin jäi? Jeesus itse sanoi, että "minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

Vierailija
125/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elias oli ennen Jeesusta ja Johannes . Se siitä sitten . Jos sä alat taas kääntyillä sinne aikaan Jeesuksen syntymää ja ristiä sä kadotut.    Pääset manalaan .   

Vierailija
126/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Star wars ajaa saman asian ja on viihdyttävämpi!!

Miten se Star wars silloin saman asian ajaa, jos se kerran viihdyttävämpi on kuin Raamattu?

Ja olet tehnyt ihan terävän havainnon, ettei Raamattu ole mitenkään viihdyttävä kirja. Ei Raamatun nimittäin kuulukaan olla viihdyttävä. Sen kuuluu säväyttää ihan eri tavalla ja tehdä lukijan olo tietyissä kohtaa jopa epämukavaksi.

Ei kannata lukea fiktiota joka tekee olon epämukavaksi. Raamattu on sepite kunnes toisin todistetaan. Ensimmäinen lausekin on luulevaisilta todistamatta.

Vierailija
127/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin jäi? Jeesus itse sanoi, että "minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".

Tyhmä kyllä olet jos et älyä että ne jopa ennusti Jeesuksen Ihmiseksi tulemisen.   Sulle ei siis Jeesus ole vielä ihmiseksi syntynytkään. Vai mitä vai mitä sä jankutat. 

Vierailija
128/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamattua kannattaa lukea, koska se kertoo Jumalan tahdon ihmisten suhteen. Se antaa esimerkkitapahtumien kautta tietoa siitä, kuinka tulisi toimia ja kuinka ei tulisi toimia. Ja mitä niistä seuraa.

Sinun päätettävissäsi on se asia, että uskotko vai etkö usko sitä, mitä Jumala on Raamatun kautta ilmoittanut. 

Jeesus sanoi: "Joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi... Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

Vierailija
129/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mooses kuoli SIINAILLA lait on rikottu et sä ole ainoa ihminen maan päällä .  JOS SÄ ET ÄLYÄ RISTIIN NAULITTUA KONKREETTISESTI  YLÖSNOUSSEENA . NIIN ANNA OLLA KAIVA SÄ KIRJAIMIA .  Te etsitte kirjoituksista.... Kuollut kirjain. Kirjain kuolettaa .   

Vierailija
130/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kyllä olet jos et älyä että ne jopa ennusti Jeesuksen Ihmiseksi tulemisen.   Sulle ei siis Jeesus ole vielä ihmiseksi syntynytkään. Vai mitä vai mitä sä jankutat. 

Sinähän se tyhmä kaalinpää tässä olet, joka et ymmärrä edes vastauksia.

Vierailija
131/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun päätettävissäsi on se asia, että uskotko vai etkö usko sitä, mitä Jumala on Raamatun kautta ilmoittanut. 

Jeesus sanoi: "Joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi... Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä."

Tässä se eksytys on .  Nyt ollaan edelleen ennen ristiä . Edelleen jumputtaa ajassa ennen ristiä. 

Vierailija
132/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENELLE JEESUS PUHUI SIELLÄ SILLOIN .  KEITÄ NE OLI .   

Vierailija
133/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Star wars ajaa saman asian ja on viihdyttävämpi!!

Miten se Star wars silloin saman asian ajaa, jos se kerran viihdyttävämpi on kuin Raamattu?

Ja olet tehnyt ihan terävän havainnon, ettei Raamattu ole mitenkään viihdyttävä kirja. Ei Raamatun nimittäin kuulukaan olla viihdyttävä. Sen kuuluu säväyttää ihan eri tavalla ja tehdä lukijan olo tietyissä kohtaa jopa epämukavaksi.

Ei kannata lukea fiktiota joka tekee olon epämukavaksi. Raamattu on sepite kunnes toisin todistetaan. Ensimmäinen lausekin on luulevaisilta todistamatta.

Ne on sinulle fiktiota, koska sinä uskot ihmisten sepityksiä, etkä Jumalan selityksiä.

Ja Jumala tuskin edes yrittää selittää sanaansa ihmiselle, joka on kiinnnostunut star warsista ja vielä niin lapsi, että uskoo mieluummin sellaisiin.

Vierailija
134/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus seisoi juutalaisten keskellä eikä rabbitfariseukset nähnyt sitä että hän on se luvattu Messias . 

Vierailija
135/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä se eksytys on .  Nyt ollaan edelleen ennen ristiä . Edelleen jumputtaa ajassa ennen ristiä. 

Sinä voisit lähteä sinne  seurakuntasi raamattukouluun ja lakata esittämästä opettajaa ja pastoria.

Vierailija
136/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siin se Jeesus puhuu juudaksille eikä ne älyä . 

Vierailija
137/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit lähteä sinne  seurakuntasi raamattukouluun ja lakata esittämästä opettajaa ja pastoria.

Kuule oikeasti sä voit esiintyä mooseksena mut ootkin  lainrikkoja.    Enkä ole kenenkään pastori sanoit taas väärää todistusta löhimmäisestäsi. 

Vierailija
138/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako hankkia Raamattu

Sitä voi lukea myös ilmaiseksi netin kautta. Tai lainata kirjastosta.

Vierailija
139/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIRTYISIT JO RISTILLE . SE ON TEHTY. 

Vierailija
140/190 |
24.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule oikeasti sä voit esiintyä mooseksena mut ootkin  lainrikkoja.    Enkä ole kenenkään pastori sanoit taas väärää todistusta löhimmäisestäsi. 

En kyllä semmoista väittänytkään. Sinä et ymmärrä lukemaasi. Joka kommentistasi paistaa se, ettet tajua edes keskustelupalstan vastauksia. Älä siis esiinny sellaisena niin kuin tajuaisit Raamattua.