Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muodin mukaan nimeäminen on tosi väsynyttä

Vierailija
08.04.2024 |

Siis muotinimen antaminen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan kyllä ymmärrän. Lapsen nimeäminen ei ole aina helppoa. Me emme olleet miehen kanssa samaa mieltä mistään ja lapsi meinasi jäädä ilman nimeä. Jos se lopulta löytynyt kompromissinimi olisi ollut muotinimi, niin en olisi jaksanut välittää. 

Vierailija
22/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hauskaa, kun nuo muotinimet menivät ainakin ennen usein myös niin, että samat nimet ovat sisaruksilla. Olin päiväkodeissa töissä 2008-2013 ja tapasin useammat sisarukset, joilla oli nimenä Pinja ja Venla, Lumia ja Minea, Noel ja Luka, Peetu ja Veeti sekä Matias ja Elias. Jossain vaiheessa samassa pihassa asui kaksi perhettä, joissa oli melkein saman ikäiset Noel ja Luka. Nykyisin en ehkä ole niin paljon tähän törmännyt, mutta otos lapsista on aika paljon pienempi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Pirkko ja Raija ovat muodissa?

Vierailija
24/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ikäluokassa hittinimet oli Mikko, Ville, Hanna ja Sari... Ja nyt töissä on mm. 5 Mikkoa samassa tiimissä, kaikki lähenee kohta keksi-ikää:)

Yhtään alle 30 vuotiasta tuon nimistä en tunne, joten tuossapa nimiä teille harkintaan...Tai sitten klassikoita kuten Pekka, Pertti yms....

Vierailija
25/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sellaisesta suvusta, jossa kaikki aina pyrkivät olemaan mahdollisimman uniikkeja. Huokaillaan muotinimien antajille ja sellaisille, jotka kalustavat kotinsa tylsillä suoraan sisustusliikkeestä ostetuilla kalusteilla, kaikki pitäisi olla jotakin harvinaista ja yksilöllistä, joko jonkin tuntemattoman ulkomaisen puusepänverstaan tuotos tai ainutlaatuinen vintage-helmi, jollaista ei ihan varmasti löydy toista samanlaista koko Suomesta.

Ihan kiehtovaa ja antoisaakin seurata jonkin verran ja itse olen oppinut joissakin asioissa vähän samanlaiseksi, mutta samalla olen hieman väsynyt ja ärsyttää se, miksi on niin paha asia tehdä joskus jotain "massan mukana". Olenkin päättänyt, että annan mahdollisille lapsilleni sellaiset nimet joista aidosti tykkään ja haluan jollaiset haluan heille antaa, olivat sitten muotinimiä sillä hetkellä tai eivät.

Niitä kummallisia uutuusnimiä kyllä joskus tulee itsekin päiviteltyä. 

Vierailija
26/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli lukiossa samalla luokalla kolme Maijaa (oma nimi), usea Tuula, Raija, Pirkko, Eeva, Kaija, Raija. Arvaatte varmaan vuosikymmenen.

Vierailija
27/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat muotinimet?

Sillä hetkellä yleiset ristimänimet.

Eli Abdun tai Mohammud, ollut varmaan 25 tuhatta vuotta muodissa, että vaikea näin äkkiseltään muutella.

Vierailija
28/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla luokalla 3 Islaa tai Adaa...

Yhtä hyvin voisi tatuoida otsaan "vait räs".

Aina kun joku on koulussa jossain ongelmissa tai kiusannut jotain tai muuta, niin se on just joku tällänen Aada tai Isla tai vastaava, ei koskaan mikään Johanna tai Jussi.

Vierailija
29/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä oli lukiossa samalla luokalla kolme Maijaa (oma nimi), usea Tuula, Raija, Pirkko, Eeva, Kaija, Raija. Arvaatte varmaan vuosikymmenen.

Arvaan myös, että mitään vakavaa kiusaamista ei ollut, eikä rehtori tarvinnut paikalle vartijaa, jos vanhempien kanssa keskusteletiin, jne....osuinko oikeaan?

Vierailija
30/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010341986.html

Vain nainen vaihtaa nimeä, tuloksena kaikille tulossa sama sukunimi tulevaisuudessa ja monissa maissa sama juttu. Tulevaisuudessa kaikki ovat Euroopassa joko Smithejä tai Ahmedeita. Kiitos kun syrjitte naisten sukunimiä!

Kas kun sukunimiin ei tule mitään muutosta, jatkatte vain naisten nimien syrjintää ja annatte miesten iloita surmatuille naisille. Heteroelämää!

Pientä on kolme Islaa samalla luokalla, kun kokonaiset maat tulevat olemaan samansukunimisiä, kiitos heteroiden naisten syrjinnän!

Vierailija
31/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset kyllä sekosi näissä nimi asioissa jo 90-luvulla, kun rupesi tulemaan näitä Ridge Virtasia ja Brooke Jokisia ja muita.

Nimen tulisi vähän sopia sukunimen kanssa ja kyllähän tuollaisesta tulee lapselle jatkossa aikamoinen painajainen.

Nyt nämä 90-luvulla alkaneet sekoilut ovat jo 2010 paikkella alkaneet näkymään: kiusaamista tulee enemmän, nimiä vaihdetaan, sukupuoltavaihdetaan, mielenterveydet on seonneet, ja vaikka mitä.

Vanhemmilta voisi kysyä "miten meni noin niinku omasta mielestä"?

Vierailija
32/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ovat muotinimet?

Sillä hetkellä yleiset ristimänimet.

Niin? Esimerkkejä?

Olivia. Leo. Oliver, Eino, Väinö. Isla...

Vierailija
33/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikamuodissa olevat nimet eivät kestä aikaa ja niistä tulee usein nopeastikin sellaisia, joita saa hävetä.

Tulee vaikuttamaan mielenterveyteen ja kiusaamiseen ja nythän kaikista tilastoista (joita woket salailee) näkee, että lähes aina kiusaajilla on näitä sen hetken muotinimiä.

Vierailija
34/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset kyllä sekosi näissä nimi asioissa jo 90-luvulla, kun rupesi tulemaan näitä Ridge Virtasia ja Brooke Jokisia ja muita.

Nimen tulisi vähän sopia sukunimen kanssa ja kyllähän tuollaisesta tulee lapselle jatkossa aikamoinen painajainen.

Nyt nämä 90-luvulla alkaneet sekoilut ovat jo 2010 paikkella alkaneet näkymään: kiusaamista tulee enemmän, nimiä vaihdetaan, sukupuoltavaihdetaan, mielenterveydet on seonneet, ja vaikka mitä.

Nimeni on tyyliä Evelyn, Grace tai Florence, sukunimi tyyliä Virtanen. Minkä minä sille voin että isovanhemmat muutti aikoinaan Suomesta? Olen syntynyt ja käynyt koulut maassa jossa puhutaan englantia. Olisi ollut paljon hankalampaa olla joku Kristiina tai Karoliina.

Vierailija
35/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimeni on tyyliä Evelyn, Grace tai Florence, sukunimi tyyliä Virtanen. Minkä minä sille voin että isovanhemmat muutti aikoinaan Suomesta? Olen syntynyt ja käynyt koulut maassa jossa puhutaan englantia. Olisi ollut paljon hankalampaa olla joku Kristiina tai Karoliina.

Olen Karoliina eikä minulla ole ollut ulkomailla mitään ongelmia. Asuimme englanninkielisessä maassa ja siellä kirjoitettiin muutenkin ns. samoja nimiä monella eri tavalla, joten ei ollut ongelmaa. Tyttären nimi on Alana. Sitäkin kirjoitettiin tavoilla Alaina, Alana, Alanna ja Alannah noin esimerkiksi. 

Vierailija
36/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä mukaan tai siis miten ne lapset sitten pitäisi nimetä?

Vierailija
37/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen Karoliina eikä minulla ole ollut ulkomailla mitään ongelmia. Asuimme englanninkielisessä maassa ja siellä kirjoitettiin muutenkin ns. samoja nimiä monella eri tavalla, joten ei ollut ongelmaa. Tyttären nimi on Alana. Sitäkin kirjoitettiin tavoilla Alaina, Alana, Alanna ja Alannah noin esimerkiksi.

Kivat sulle.

Vierailija
38/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä mukaan tai siis miten ne lapset sitten pitäisi nimetä?

Suvun nimillä, millä on oikeasti merkitystä toisin kuin muotinimillä.

Vierailija
39/39 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollarin alussa en tiennyt ketään Daniel-vauvaa ja luultiin antavamme harvinainen nimi lapselle. Lopulta koulussa luokalla oli ala-asteella parhaimmillaan kolme tuolla nimellä. Joku kollektiivinen alitajunta tuottaa nää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi