Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt vertaistukea: Rahat ovat täysin loppu!

Vierailija
08.04.2024 |

Kaikki ystäväni ovat varakkaita, itsekin olimme ennen, mutta nykytilanne on vienyt kaikki säästömme. Rahat eivät vaan riitä vaikka emme osta mitään ylimääräistä. Lasten harrastukset, asuminen ja bensa sekä tietysti ruoka, siinä mihin meidän rahat menevät. Molemmat olemme työssäkäyntiä, toisella vielä hyväkin palkka, luulisi että rahat riittäisi normaaliin elämiseen. En halua kuulla vittuilua, haluan kuulla että muilla sama homma. Itse ajattelen, että kun kerran töissä käy, pitäisi edes joskus mahdollisuus ostaa jotain kivaa tai syödä ulkona ym. Mutta ei enää meinaa olla mahdollista. 

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin juuri uuden auton vaikka olen työtön. Vanha auto toyota hajosi vaan ja ei kannata korjata se oli 10 vuotta vanha. Onneksi olen säästänyt aina rahaa joten nyt säätöjä tarvittiin.

Miksi kymmenen vuotta vanhaa autoa ei muka kannattaisi vielä (koittaa) korjata?

Vierailija
82/84 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta kannattaa puhua siitä, miten kireällä monen keskituloisen talous on tällä hetkellä. Samoin on itsellä ja monella tutullani. Pelkästään asumiskulut on monella nousseet 800-1000 € kuukaudessa, muut lisäkulut siihen päälle. Kyllä tässä vielä toimeen tullaan, mutta kaikki "luksus" on karsittava. Se tarkoittaa, että ravintoloita, hotelleja, kauneushoitoloita jne. menee konkurssiin, kun maksajia ei enää ole. Itse ainakin säästän nyt sukanvarteen kaikki mahdolliset roposet, jotta on vähän pelivaraa siltä varalta, että tilanne tästä vielä huononee. Kaikkeni teen, että lapsi saa jatkaa harrastuksessaan, mutta muuten kulutukseni on aika lailla nollissa. Suomen taloudessa ei ole hyviä aikoja näkyvissä ainakaan ennen kuin korot laskevat. Konkursseja ja työttömiä tulee lisää. Saattaa hyvin vaikuttaa myös syntyvyyteen tämä tilanne. Moni lasta harkinnut saattaa lykätä asiaa ja pian onkin liian myöhäistä. Ainakin meidän perheessä lapsen syntymä tähän tilanteeseen olisi taloudellinen katastrofi, joka saattaisi kaataa koko korttitalon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun ruokaan on varaa. Mulla tosin on velkaa ja osamaksuja niin se vaikuttaa. Ruokaan kuluu ihan älyttömästi rahaa. Sitten vielä sähkö ja sähkönsiirto,puhelin jne. Mitään ylimääräistä ei voi ostaa. En käy elokuvissa,matkoilla,kampaajalla,kaikki vaatteet alesta jne. Säästöönkin pitäisi yrittää laittaa.

N27

Vierailija
84/84 |
11.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä halvattua nää lasten harrastukset on pakollisia menoja? Käveleen, mettään, rannalle, se on siinä eikä maksa mitään. Ja sitte voihkitaan kun ei oo rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi