Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi"

Vierailija
08.04.2024 |

'Koetaan, että oma status heikkenee. Mielipaha on kanavoitunut siihen, että syytetään naisia, vähemmistöjä ja maa han muuttajia."

Näinkö on?

https://www.hs.fi/tiede/art-2000010294523.html

Kommentit (4417)

Vierailija
1561/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No  on tässä sekin puoli, että miehenä on ihan pettynyt feministeihin. Missä se tasa-arvo ja kunnioitus? 

Äidillä feministinen kasvatus, päiv'kodissa, koulussa samoin. TYttöystävät myös - ja kaikilla krooninen, sisäistetty miesviha, joka olisi pitänyt hyväksyä ja jopa sisäistää. 

Oikeasti, mihin jäi ysärin tasa-arvoinen yhteiskunta,?  Yhdessä rakennamme yhteiskuntaa hand i hand. Sitten tuli näitä Iiriksiä, jotka kopioivat jenkkisomesta ajatuksensa koskemaan pohjoismaista yhteiskuntaa. Ei, se ei todellakaan ole ok. 

Minä olen feministi. Ja myönnän, että kasvatin lapsiani aluksi liikaa tämän hetken feministisellä aatteella. Havahduin asiaan vasta, kun alle kymmenen vuotias poikani itku kurkussa sanoi minulle, että "äiti, en mä voi sille mitään, että miehet sorsii naisia".

Pakottauduin tarkastelemaan a

BS

Vierailija
1562/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"naiset/äidit saavat lähivanhemmuuden n. sataprosenttisesti, niin eikö ole vähän erikoista syyttää isiä ja miehiä? "

Todellisuudessa jaettu viikko-viikko vanhemmuus alkaa olla se normi. Ja lähes kaikki erot sovitaan ihan vanhempien kesken eikä niissä vanhemmuutta kukaan yhetiskunnassa kenellekään määrää. Riitaisat erot ovat sitten eri asia ja niissäkään naiset eivät todellakaan saa huoltajuutta aina. Tuo on vain pinttynyt käsitys joka on voinut pitää paikkansa 30 vuotta sitten.

Ilman muuta. Mites ne lapsilisät, elatusmaksut ja juridiset oikeudet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"naiset/äidit saavat lähivanhemmuuden n. sataprosenttisesti, niin eikö ole vähän erikoista syyttää isiä ja miehiä? "

Todellisuudessa jaettu viikko-viikko vanhemmuus alkaa olla se normi. Ja lähes kaikki erot sovitaan ihan vanhempien kesken eikä niissä vanhemmuutta kukaan yhetiskunnassa kenellekään määrää. Riitaisat erot ovat sitten eri asia ja niissäkään naiset eivät todellakaan saa huoltajuutta aina. Tuo on vain pinttynyt käsitys joka on voinut pitää paikkansa 30 vuotta sitten.

Ilman muuta. Mites ne lapsilisät, elatusmaksut ja juridiset oikeudet?

Eipä niitäkään mikään paha feministinen yhteiskunta naisille automaattisesti määrää. Nämäkin asiat sovitaan ihan sovussa suurimmassa osassa eroja. Ja kuten sanoin, nykyään jo useimmiten hyvin tasapuolisesti.

Vierailija
1564/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aihetta liippaavaa, varsinkin lopussa.

https://www.permanto.fi/embed/video/229401409/287977651 

Siihen on syynsä, miksi konservatiivisiin srk:tiin (ei liberalisoitunut kansankirkko) etsiytyy paljon nuoria miehiä. Välillä se lähtee vihaisesta nuoresta miehestä, ja jatkuu armon omalle kohdalle saaneeseen, kaikkia ihmisiä rakastamaan pyrkivään henkisesti kasvaneeseen isänmaan toivoon. 

Jeesus on ratkaisu tähänkin viha-ongelmaan, ainakin yksilötasolla, jos ei yhteiskunnallisesti.

Vierailija
1565/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1566/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1567/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat rintamalle. Tällaista maata ei ole tolkkua lähteä puolustamaan.

Vierailija
1568/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vika yritys, sorry!

https://www.permanto.fi/serie/details/229401409/287977651 

Ei noita linkitettyjä videoita kukaan katso.

Vierailija
1569/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan turhaa heikkojen kukkakeppipoikien ulinaa, kunnon mies hoitaa itse hommansa kuntoon eikä syytä muita.

t. 50v setä

Niitä kutsutaan nykyään kai soijapojiksi. Kun siemailevat soijalattea pikkurilli pystyssä.

Päinvastoin maidonlutkuttajia. Äitinsä tissillä vielä aikuisenakin, kun eivät osaa tehdä ruokaa, eivät siivota huonettaan, eivät edes sitoa kengännauhoja kun äiti palvelijana. Heikko mies on sellainen joka ei pärjäisi yksin.

Enemmänhän miehet osaa kun naiset, koska miehet käy armeijan ja naiset ei.

Onko tosiaan näin? Myönnät siis, että miesten kyvyttömyys on valikoivaa osaamattomuutta eli weaponized incompetence. 

Vierailija
1570/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No  on tässä sekin puoli, että miehenä on ihan pettynyt feministeihin. Missä se tasa-arvo ja kunnioitus? 

Äidillä feministinen kasvatus, päiv'kodissa, koulussa samoin. TYttöystävät myös - ja kaikilla krooninen, sisäistetty miesviha, joka olisi pitänyt hyväksyä ja jopa sisäistää. 

Oikeasti, mihin jäi ysärin tasa-arvoinen yhteiskunta,?  Yhdessä rakennamme yhteiskuntaa hand i hand. Sitten tuli näitä Iiriksiä, jotka kopioivat jenkkisomesta ajatuksensa koskemaan pohjoismaista yhteiskuntaa. Ei, se ei todellakaan ole ok. 

Ei ysäri mitenkään täydellistä ollut. Silloinhan r aiskaus avioliitossa kriminalisoitiin vasta, osan ysäriä sai avioliitossa r aiskata. Kyllä tasa-arvo on niistä ajoista kehittynyt. 

Naisten osalta on kehittynyt mutta ei miesten. Asevelvollisuus on ja pysyy ja varusmiesten päivärahojakaan ei ole korotettu sen jälkeen kun tuli rusinat pullasta malli naisille 1995.

Vierailija
1571/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen feministi. Ja myönnän, että kasvatin lapsiani aluksi liikaa tämän hetken feministisellä aatteella. Havahduin asiaan vasta, kun alle kymmenen vuotias poikani itku kurkussa sanoi minulle, että "äiti, en mä voi sille mitään, että miehet sorsii naisia".

Pakottauduin tarkastelemaan a

Mun mielestä tässä on juurikin naisten sokea piste kasvattaessaan poikiaan. En tylytä, en kritisoi, en neuvo. Niin - missä se isä on? Annetaanko hänelle mahdollisuutta?

Olenko vanhanaikainen vai älykäs, jos näen huomattavia ongelmia femini###ssä ja suku##sa kavatuksessa? Miksi ei voi kasvattaa normaalisti? 

Olen itse vegaani ja ateisti-mies, mutta yritän tehdä sekaruokaa ja olla kasvattamatta  ja olematta helikopterifaija. Tottakai pitää ja sa käydä kirkossa - olisi hullua ajatella toisin: Simbergiä ja ikoneja, alttaritauluja.  Yritän Donina vedellä naruista taustalla muiden vanhempien kanssa, että lapsille jäisi illuusio vappasta valinnasta.  Kasvattamattomuudella tarkoitan, että en työnnä omaa arvomaailmaani muuten, kuin välillisesti. 

Vierailija
1572/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko-viikko vanhemmuuskin syrjii silti miehiä kun äiti saa lapsilisät ja isä joutuu maksamaan elarit eikä esim. Isän asumistuessa huomioida lapsen kuluja ja nyt työytömyysturvastakin vietiin lapsikorotukset samalla kun elatusmaksut nousi. Näin toimii Orpon feministinen hallitus. Jatkaa Marinin politiikkaa.

Vierailija
1573/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki menee hyvin, jos naiset saavat olla naisia ja miehet miehiä, ja mikä tärkeintä - jokainen ottaa vastuun itsestään ja elämästään. Joten lopetetaan tyhjä valitus ja jurputus.

Ja samalla samat oikeudet ja velvollisuudet. Valtiokin lopettaa miesten itsemääräämisoikeuden polkemisen siirtymällä ammattiarmeijaan.

Vierailija
1574/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jotenkin surullisen huvittavaa, että nämä samat miesasiamiehet, jotka huutavat yhtenään sitä kuinka ylivoimaisia (valkoiset)miehet ovat, ovat samalla heitä joille tasa-arvo on suurin ongelma. Eli he samaan aikaan vakuuttavat miesten ylivoimaisuutta ja sitten uhriutuvat siitä, jos muut ryhmät saavat startin samalta viivalta.

Heidän logiikkaansa mukaan miehet ovat siis ylivoimaisia, vain silloin kun muille ei anneta samoja mahdollisuuksia.

Uskoisin ettei monelle miehelle ole tasa-arvo ongelmana, vaan naisasialiike, joka runttaa kaiken katsomaan kapeasta, naisten näkökulmasta. Se on se ongelma. 

Niin, näitä tämmöisiä aina huudellaan, mutta koskaan ei kyetä konkretisoimaan sitä miten miehiä oikeasti on pakotettu tekemään jotain tasa-arvon kannalta ongelmallista. Naisia ja vall

Vierailija
1575/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen feministi. Ja myönnän, että kasvatin lapsiani aluksi liikaa tämän hetken feministisellä aatteella. Havahduin asiaan vasta, kun alle kymmenen vuotias poikani itku kurkussa sanoi minulle, että "äiti, en mä voi sille mitään, että miehet sor

Pakko todeta tähän, että jotkut isät eivät yksinkertaisesti vaivaudu kasvattamaan, vaikka läsnä olisivat.  

Vierailija
1576/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"luvattu" ja "kuuluu"? En naisena ole koskaan kokenut, että minulle olisi yhteiskunnan taholta luvattu mitään tai että mikään erityinen asia kuuluisi  minulle. Itsehän pitää oma elämä luoda ja haluamansa asiat ansaita ja saavuttaa. 

Vierailija
1577/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs se perheen isä on, ja miksi hyväksyy nielemättä äidin antaman feministisen kasvatuksen? Anteeksi mutta kyllä miehen pitää itsekin sitä paikkansa ottaa, eikä vain odottaa, että naiset antavat sen suovat, jos suovat. 

Yhdessä,

Älä puhu miesvihasta kun kukaan ei tee mitään raiskauksen uhreihin kohdistuvalle vihapuheelle. Tekopyhää ininää valittaa paljon pienemmästä, täysin yksittäisestä mieheen kohdistuvasta puheesta samalla kun kukaan ei tee mitään miesten vihapuheelle, jota on TUTKITUSTI.

Voisiko joku selittää miksi miehet ihailevat Andrew Tatea? Missä tuomitsette vihan? Ei naiset seuraa miljoonittain miehiä väkivallalla uhkailevaa naista, miehenne sen sijaan ihailevat joukolla naisvihaa. Missä miesten vastuu? Miksette vaadi? Missä etiikka?

Vauvapalstan yksi "miehet on sikoja" -kommentti saa heteroakankin nyyhkyttämään radikaalivihaa ja kertomaan miten on sama asia kutsua miehiä sioiksi kuin nauraa tapon ja raiskauksen uhreille. Mitä jos heterot keräisitte itsenne?

Vierailija
1578/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
1579/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"luvattu" ja "kuuluu"? En naisena ole koskaan kokenut, että minulle olisi yhteiskunnan taholta luvattu mitään tai että mikään erityinen asia kuuluisi  minulle. Itsehän pitää oma elämä luoda ja haluamansa asiat ansaita ja saavuttaa. 

Ei kukaan mieskään näin luule. Tuo otsikko on feministin kirjoittama ja keksimä.

Vierailija
1580/4417 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs se perheen isä on, ja miksi hyväksyy nielemättä äidin antaman feministisen kasvatuksen? Anteeksi mutta kyllä miehen pitää itsekin sitä paikkansa ottaa, eikä vain odottaa, että naiset antava

Oletpas täynnä pride tarmoa.