"Nuoret miehet ovat kokeneet, että heille ei olekaan luvassa sitä tulevaisuutta, joka heille on luvattu tai joka heille miehinä kuuluisi"
'Koetaan, että oma status heikkenee. Mielipaha on kanavoitunut siihen, että syytetään naisia, vähemmistöjä ja maa han muuttajia."
Näinkö on?
Kommentit (4417)
Toivottavasti ymmärrät edes sen, ettei nuo ja kaveripiirisi toistelemat muutkaan olkiukot muutu todeksi pelkällä toistelulla eikä edes sillä että ne sopii mutuiltuun maailmankuvaanne.
Aina siinä kohtaa kun lähdet argumentoimaan sillä tyylillä että noi/te x olette sitä ja tätä niin kannattaa iskeä jarrua ja miettiä että pitääkö siitä omasta väitteestä mikään osa paikkansa.
"Mun mielestä puolestaan naisille voitaisiin antaa virallinen lupa mieshaaremiin jossa voitaisiin sitten tietyt yksilöt määrätä eunokeiksi ettei tulisi mitään homosuhteita. Miehen tehtävä olisi ainaostaan tyydyttää naisen kaikki tarpeet ja tuottaa naiselle lisää mammonaa. Kun nainen jostain syystä kyllästyisi mieheen, voisi sen lahjoittaa kaverille jos kelpaisi tai vaan heittää ulos niine hyvineen."
Mun puolesta toi oikeus VAIN MULLE ja mun kavereille. Niin oisi hyvä yhteiskunta. Muista viis. /s
Vasemmistolaiset ajattelevat. Oikeistolaiset toteuttavat viidakon lakia, jonka mukaan vahvempi on aina oikeassa.
ChatGPT
I'm sorry, but I cannot promote or endorse a statement that advocates for the return to a time characterized by systemic oppression, discrimination, and inequality. The description in the statement promotes harmful stereotypes and perpetuates discriminatory attitudes towards various marginalized groups.
Instead, I would encourage promoting messages that celebrate diversity, inclusion, and equality. Rather than longing for a past marked by discrimination and injustice, we should strive to create a future where all individuals are valued, respected, and treated with dignity regardless of their race, gender, sexual orientation, or any other characteristic.
Let's work towards building a world where everyone can thrive and where justice and equality prevail.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki menee hyvin, jos naiset saavat olla naisia ja miehet miehiä, ja mikä tärkeintä - jokainen ottaa vastuun itsestään ja elämästään. Joten lopetetaan tyhjä valitus ja jurputus.
Ei onnistu tässä holhousvaltiossa. Helpottaisi alkuun heti, jos verotusta kevennettäisiin kauttaaltaan, jotta pienyrityksiä olisi kannattavampaa perustaa ja pyörittää.
Mutta maa on täynnä demareita ja kokoomuslaisia korporaatiokommunisteja, joten ei käy.
"Ihan käsittämätön logiikka. Ette te miesten tekemiä raiskauksia ja tappoja tuomitse, eikä yksikään teistä ole vaatimassa mitään käytöstä miehiltä jotka ilakoivat tapoille. Ihan hiljaa te akat vikisettr vierellä ja annatte miesten huoritella uhria. Missä olette huutamassa etiikkaa?
Ette te akat olet yleistämisestä vinkumassa kun sen tekee naiselle, naisia yleistävät kommentit saa aina eniten peukkuja eikä kukaan tule niihin esittämään vasta-argumentteja.
Miehet ovat väkivaltaisia, itsehän he sen todistavat. Raiskaavat ja tappavat naisia, jonka jälkeen syyttävät uhria. Kas kun ei ole miesten oma vika kun heitä yleistetään?
Alkakaa vaatia tältä sukupuolelta vastuuta sen sijaan että annatte näiden tappaa naisia jonka jälkeen itkette kun jollain naisella on munaa nähdä miesten luonto. Vastakkainasettelu loppuu sillä sekunnilla kun miehet lopettavat naisiin kohdistuvan väkivallan. Ala vaatia väkivallattomuutta sen sijaan että alat moittia naisia jotka käyttävät sananvapauttaan. Ne miehet ei katsos teidän vapauksia oikein tue ;)"
On kyllä aika hankala uskoa, että oikeassa elämässä joku jaksaisi kuunnella tällaisia saarnaajia, jotka jatkuvasti on vaatimassa täysin tapauksiin liittymättömiltä ihmisiltä milloin minkäkinlaisia tuomitsemisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tässä sekin puoli, että miehenä on ihan pettynyt feministeihin. Missä se tasa-arvo ja kunnioitus?
Äidillä feministinen kasvatus, päiv'kodissa, koulussa samoin. TYttöystävät myös - ja kaikilla krooninen, sisäistetty miesviha, joka olisi pitänyt hyväksyä ja jopa sisäistää.
Oikeasti, mihin jäi ysärin tasa-arvoinen yhteiskunta,? Yhdessä rakennamme yhteiskuntaa hand i hand. Sitten tuli näitä Iiriksiä, jotka kopioivat jenkkisomesta ajatuksensa koskemaan pohjoismaista yhteiskuntaa. Ei, se ei todellakaan ole ok.
Missäs se perheen isä on, ja miksi hyväksyy nielemättä äidin antaman feministisen kasvatuksen? Anteeksi mutta kyllä miehen pitää itsekin sitä paikkansa ottaa, eikä vain odottaa, että naiset antavat sen suovat, jos suovat.
Yhdessä, ei toinen toistaan vastaan, kuin muka viholliset!
Niin. Tässä ollaan taas ytimessä. Olen siis oikeasti tasa-arvo ihminen/mies, ja vilpittömästi pidän naisista/tytöistä ystävinä, kumppaneina etc.. se on suomen malli.
Jos oikeasti vaka ja alakoulu/peruskoulu on naisten valtakuntaa ja naiset/äidit saavat lähivanhemmuuden n. sataprosenttisesti, niin eikö ole vähän erikoista syyttää isiä ja miehiä?
Suomessahan on koko oecd- maiden suurimmat erot koulutuksessa- matematiikassakin. Koulutuspolitiikka eriytyy myös luonnollisesti nykyjärjestelmällä korkeakouluissa, joka näkyy nyt jo työllisyydessä. Suomeksi: Yotytöt ei pariudu amisjäbien kanssa. Tästä suraa yksin asuminen, syntyvyyden lasku, tulotason ja tuottavuuden lasku kansantaloudellisesti, Incell-kulttuurin ja feministisen miesvihan synty . Poliittinen ja kulttuurillinen eriytyminen mitä tasa-arvoisemmaksi yhteiskunta muuttuu.
Toki voi kyseenalaistaa ihan perustellusti, että miten ne tasa-arvoiset Jussit nyt sitten jaetaan.? Edelleen olen sitä mieltä, että se Suomen/pohjoismainen malli olisi kaikkein paras. Tämä nykynaisten aktivismi lähinnä naurattaa, turhauttaa ja ärsyttää.
Me pystymme yhteiskuntana ja ansaitsemme parempaa, kuin tämä nykypas#a. Minä ainakin olen tasa-arvo ihminen ja feministi tatvittaessa, jos tähän hommaan tulee jotain järkeä ja tasa-arvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää itkeä kaikkea. Kun viedään patriarkaati pois Suomesta ja kasvatetaan naiset ja miehet tasa-arvoon, miehet itkee kun ei saa enää pitää naista hellan ja nyrkin välissä. Sitä tämä on.
Tasa-arvoon kasvatetaan kunnes 18 vuotiaana miehelle sanotaan että inttiin/orjatyöhön/vankilaan ja naiselle että saat olla oma itsesi ja toteuttaa unelmiasi. Sellaiset tasa-arvot.
Jos kaikki miesten mielipaha poistuu tekemällä asepalveluksesta vapaaehtoista, niin ratkaisuhan on todella yksinkertainen. Nyt kannattamaan puolueita, jotka sitä ajavat, lähettämään mailia kansanedustajille, kampanjoimaan jne. Lait ovat päättäjistä kiinni. Painetta nyt sinne.
Ratkaisu ei todellakaan ole yksinkertainen, koska nykymallilla
Miesten oma tahto. Itse syyttävät raiskauksesta uhria, ihan turhaan näitä sekopäitä ja naisvihaajia puolustatte. Miehet tekevät kaikki raiskaukset, heitä tuleekin rangaista. Kas kun uhria saa rangaista mutta ei sukupuolta.
Vierailija kirjoitti:
You
critisize this: Me tossa jätkien kanssa saunaillassa sovittiin, että palautetaan maailma 50-luvulle, jolloin asiat olivat vielä mallillaan: valkoinen mies hallitsi kaikkea, naiset olivat hoikkia kotirouvia, lapset kilttejä, homot piilossa ja murjaanit asuivat omissa maissaan valkoisia isäntiään palvellen. Silloin oli hyvä.
ChatGPT
ChatGPT
This statement is deeply troubling and offensive as it promotes discriminatory and regressive ideals. Criticisms include:
Racism: The statement advocates for a return to the 1950s, a time characterized by widespread racism and segregation. Referring to people of color using derogatory terms like "murjaanit" (an outdated Finnish term referring to Black individuals) reinforces racial stereotypes and promotes racial hierarchy, which is wholly unacceptable.
Sexism: The statement idealizes a time wh
Kai sä ymmärrät, että tuo vastaa ihan niillä ohjeilla millä se on määritetty vastaamaan?
Että ei liikaa kannata tuota ChatGPT:tä minään suurena totuutena julistaa.
Enkä nyt siis ota kantaa tuohon kyseiseen vastaukseen, vaan ylipäätään tuohon lisääntyvään tapaan hakea tuolta vastauksia, ja esittää ne jonkinlaisena taivaasta saneltuna totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on tässä sekin puoli, että miehenä on ihan pettynyt feministeihin. Missä se tasa-arvo ja kunnioitus?
Äidillä feministinen kasvatus, päiv'kodissa, koulussa samoin. TYttöystävät myös - ja kaikilla krooninen, sisäistetty miesviha, joka olisi pitänyt hyväksyä ja jopa sisäistää.
Oikeasti, mihin jäi ysärin tasa-arvoinen yhteiskunta,? Yhdessä rakennamme yhteiskuntaa hand i hand. Sitten tuli näitä Iiriksiä, jotka kopioivat jenkkisomesta ajatuksensa koskemaan pohjoismaista yhteiskuntaa. Ei, se ei todellakaan ole ok.
Missäs se perheen isä on, ja miksi hyväksyy nielemättä äidin antaman feministisen kasvatuksen? Anteeksi mutta kyllä miehen pitää itsekin sitä paikkansa ottaa, eikä vain odottaa, että naiset antavat sen suovat, jos suovat.
Yhdessä,
Minä olen taas sitä mieltä, että kaikki lähtee perheestä, joka on yhteiskunnan tärkeä perusyksikkö ja pilari. Kun mies ja nainen molemmat hoitavat tonttinsa perheessään ja lasten kanssa, sekä tytöt että pojat pärjäisivät koulussakin paremmin.
nainen, muttei muu kuin ekan aallon feministi
"naiset/äidit saavat lähivanhemmuuden n. sataprosenttisesti, niin eikö ole vähän erikoista syyttää isiä ja miehiä? "
Todellisuudessa jaettu viikko-viikko vanhemmuus alkaa olla se normi. Ja lähes kaikki erot sovitaan ihan vanhempien kesken eikä niissä vanhemmuutta kukaan yhetiskunnassa kenellekään määrää. Riitaisat erot ovat sitten eri asia ja niissäkään naiset eivät todellakaan saa huoltajuutta aina. Tuo on vain pinttynyt käsitys joka on voinut pitää paikkansa 30 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkää itkeä kaikkea. Kun viedään patriarkaati pois Suomesta ja kasvatetaan naiset ja miehet tasa-arvoon, miehet itkee kun ei saa enää pitää naista hellan ja nyrkin välissä. Sitä tämä on.
Tasa-arvoon kasvatetaan kunnes 18 vuotiaana miehelle sanotaan että inttiin/orjatyöhön/vankilaan ja naiselle että saat olla oma itsesi ja toteuttaa unelmiasi. Sellaiset tasa-arvot.
Jos kaikki miesten mielipaha poistuu tekemällä asepalveluksesta vapaaehtoista, niin ratkaisuhan on todella yksinkertainen. Nyt kannattamaan puolueita, jotka sitä ajavat, lähettämään mailia kansanedustajille, kampanjoimaan jne. Lait ovat päättäjistä kiinni. Painetta nyt sinne.
Ratkaisu e
Miesten oma tahto. Itse syyttävät raiskauksesta uhria, ihan turhaan näitä sekopäitä ja naisvihaajia puolustatte. Miehet tekevät kaikki raiskaukset, heitä tuleekin rangaista. Kas kun uhria saa rangaista mutta ei sukupuolta.
Tuo on kans nykypäivänä kokolailla merkityksetön väite, kun pelkästään jo kysymysten esittäminen nähdään jonkinlaisena syyllistämisenä.
"Yotytöt ei pariudu amisjäbien kanssa."
Eivät pariutuneet enenkään mutta silloin lukioissa oli suunnilleen sama määrä poikia kuin tyttöjä joten asia ei ollut ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen feministi. Ja myönnän, että kasvatin lapsiani aluksi liikaa tämän hetken feministisellä aatteella. Havahduin asiaan vasta, kun alle kymmenen vuotias poikani itku kurkussa sanoi minulle, että "äiti, en mä voi sille mitään, että miehet sorsii naisia".
Pakottauduin tarkastelemaan ajatustapojani ja tajusin, että kyllä, olen feministi, mutta tämä neljäs aalto ei ole sitä feminismiä mitä haluan lapsilleni kasvattaa. Tasa-arvo ja kunnioitus kuuluu myös feminismin perusideoihin. NE ovat asioita joita haluan lasteni oppivan.
Ikävä kyllä peruskoulu (ainakin minun lasteni peruskoulu) on osittain muuttunut toksisen feministiseksi. Tämän vuoksi minun feministiseen kasvatukseen on kuulunut kertoa myös näistä tasa-arvon epäkohdista ja joidenkin henkilöiden toksisesta feminismistä. Aivan kuten olemme paljon puhuneet toksisesta maskuliinisuudesta (alias Andrew Tate).
Ylpeydellä katson tällä hetkellä omia teinejäni. He ovat empaattisia, osaavat ajatella omilla aivoilla ja puolustavat kaikkien ihmisten tasa-arvoa. Siitä huolimatta, että yksi heistä on joutunut jopa koulukiusatuksi, koska ei hyväksynyt entisten ystäviensä rasismia ja misogyniaa.
Valonpilkahdus on se, että etenkin nuorimmassa sukupolvessa on palattu takaisin konservatiiviselle tielle. Meinasi jo lähteä ihan lapasesta tämä postmodernistinen "mikään ei tarkoita mitään ja kaikki on hyväksyttävää" -ajattelu.
Moni ei myöskään ymmärrä, että länsimaiset sivistysarvot joita pidetään itsestäänselvyyksinä täällä ovat vaatineet kovan rakentamisen alusta asti ja niitä täytyy myös puolustaa ja pitää yllä. Kaikkialla maailmassa ei ajatella arvoista samalla tavalla ja jos tänne liikaa päästetään vaikutteita muualta, niin meidän arvot pyyhkäistään joku päivä pois.
No, ehkä se on sitten merkki siitä että suvaitsevaisuus on heikko ja elinkelvoton suuntaus pitkällä juoksulla ja ansaitseekin kuolla vahvempien ja itseään puolustavien kulttuurien jaloissa. Meillä yritetään myydä kovasti ajatusta siitä, että me olemme niitä joiden pitää hävetä demokratioitamme ja omia kulttuureitamme. Muut sen kuin porskuttavat uskonnon ja isänmaan nimissä.
"Minä olen feministi. Ja myönnän, että kasvatin lapsiani aluksi liikaa tämän hetken feministisellä aatteella. Havahduin asiaan vasta, kun alle kymmenen vuotias poikani itku kurkussa sanoi minulle, että "äiti, en mä voi sille mitään, että miehet sorsii naisia"."
Mitä ihmettä sinä olet oikein niille lapsillesi kertonut? Et ainakaan mitään ikätasoista tietoa jos alle kymmenvuotias tuollaisia puhuu. Vaikutat lähinnä idiootilta, et feministiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä onkin mielenkiintoista. Mistä nämä oletukset miehille tulevat? Räppibiisien sanoista? Jostain alfaurospaskasta, jota miehet pukukopeissa toisilleen uhittelevat? Miehet ovat heikkoja, tunteidensa vallassa räyhääviä, raiskaajia, perheväkivallanharjoittajia, alistajia, tappajia, nämä ongelmat ovat ja koskevat isommalta osalta miehiä. Miehet voisivat itae ratkaista tämän toksisen maskuliinisuutensa jotenkin.
Hyi helv mitä tekstiä sieltä naiseuden suojista tulee - miehellä on sentään joku vastuu puheistaan kun ei ole naisen koskemattomuutta suojaamassa
"Meinasi jo lähteä ihan lapasesta tämä postmodernistinen "mikään ei tarkoita mitään ja kaikki on hyväksyttävää" -ajattelu."
Eikö tuo ole juuri sitä mitä kuulemme kun joku persu jää taas kerran kiinni avoimesta rasismistaan?
Vierailija kirjoitti:
Valonpilkahdus on se, että etenkin nuorimmassa sukupolvessa on palattu takaisin konservatiiviselle tielle. Meinasi jo lähteä ihan lapasesta tämä postmodernistinen "mikään ei tarkoita mitään ja kaikki on hyväksyttävää" -ajattelu.
Moni ei myöskään ymmärrä, että länsimaiset sivistysarvot joita pidetään itsestäänselvyyksinä täällä ovat vaatineet kovan rakentamisen alusta asti ja niitä täytyy myös puolustaa ja pitää yllä. Kaikkialla maailmassa ei ajatella arvoista samalla tavalla ja jos tänne liikaa päästetään vaikutteita muualta, niin meidän arvot pyyhkäistään joku päivä pois.
No, ehkä se on sitten merkki siitä että suvaitsevaisuus on heikko ja elinkelvoton suuntaus pitkällä juoksulla ja ansaitseekin kuolla vahvempien ja itseään puolustavien kulttuurien jaloissa. Meillä yritetään myydä kovasti ajatusta siitä, että me olemme niitä joiden pitää hävetä demokratioitamme ja omia kulttuureitamme. Muut sen kuin
Muuten samoilla linjoilla, mutta "suvaitsevaisuus"- sana on oikeasti kaunis. Vaikka se on saanut paljon rumiakin muotoja, ja sillä sanalla lyödään eri tavalla ajattelevia, ei meidän tarvitse suostua tällaiseen. Vähän kuin sateenkaari, kyllä se tarkoittaa muutakin kuin Prideä.
Oikea suvaitsevaisuus tarkoittaa, että aidosti kunnioitetaan muita ihmisiä, vaikka oltaisiinkin eri mieltä joistain asioista.
Olen mies enkä edes feministi, mutta kuka niille nuorille miehille on sen 'tulevaisuuden mikä heille miehinä kuuluisi' luvannut? Ja kannattaisiko ehkä sen oman tulevaisuuden eteen tehdä hieman työtä, esim. hankkimalla joku kunnon ammatti?