Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki oireet viittaavat nyt diabetes 2een

Vierailija
07.04.2024 |

Eli, mennäkö lääkäriin, vai yrittääkö taas kerran itse elämäntapamuutosta? 

Te, kenellä diagnoosi, miten vaikeaa oli diagnoosin myötä pakotettu elämäntapamuutos?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kiva, kun palstalla kuulee muiden kokemuksista. Oireet ovat hiipineet pikkuhiljaa, mutta nyt nuo jalkaoireet alkava olla sietämättömät, ja vasta kun luin diabeteksen jalkaoireista, se täsmäsi tarkalleen. Tiedän kuuluvani riskiryhmään. Pelkään vaan, etten onnistu elämäntapamuutoksessa.

Minkälaiset sun elintavat on nyt? Mitä esim. syöt?

Myönnän syöväni epäsäännöllisesti, kasviksia ja ruista hyvin, mutta liikaa makeaa, ja myös viiniä juon pieniä määriä esim 2 lasillista harva se ilta. Ulkoilen koiran kanssa 3 x päivässä.

No eipä paljon tarvitse miettiä mitä voisi seuraavaksi kokeilla...

Ei niin, ongelma vaan onkin se, mitä olen

Noin negatiivisella asenteella mikään muutos ei onnistukaan.  Ihan esnsiksi tarvitset asennemuutoksen.

Vierailija
42/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista verensokeri mittari ja katso mittaus ohjeet tarkasti.

Kirjoita ylös tulokset ja jos niissä on jotain, niin mene lääkäriin niiden tulosten kanssa ja vaadi sokerirasitus testi.

Järkevämpää ottaa yhteyttä terveyskeskukseen jossa mitataan paastosokeri. Jos on db2 niin nuo mittarit saa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta apteekista verensokeri mittari ja katso mittaus ohjeet tarkasti.

Kirjoita ylös tulokset ja jos niissä on jotain, niin mene lääkäriin niiden tulosten kanssa ja vaadi sokerirasitus testi.

Ei tarvinnut minun mitään mittalaitteita itse ostaa. Riittää kun sanoo asiasta sairaanhoitajalle niin laittavat lähetteen testiin, joten ei kannata täällä väärin neuvoa. Totta kai voi huvikseen mittailla verensokereita.

Vierailija
44/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti täällä ei kannata kuunnella muita ohjeita kuin tuo yhteyttä lääkäriin. Täällä on vaikka millaista selittelijää liikkeellä mutta lääkärin kautta diagnoosi ja hoitajan kanssa käymään läpi mitä elämäntapamuutos vaatii. Itse olen käynyt läpi nuo oireet ja saanut diagnoosin ja sitä kautta elämä on nyt tasapainossa ja samoin tauti. Tsemppiä!

Vierailija
45/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu verikokeista saatko edes vielä lääkkeitä vai yritetäänkö ensin elämäntapamuutoksia. Eikä se metformiini niin huono homma ole, se yleensä auttaa painonpudotuksessa. 

mulle tuli metformiini ja se about puoli vuotta oli yhtä helvettiä. Pakki kuralla kokoajan, ei sopimut mulle ollenkaan. Onneksi pääsin työterveyden kautta diabetekseen erikoistuneelle lääkärille ja löytyi sopiva lääke, kalliimpi mutta vatsa ystävällinen. 

Ei kannata kärsiä metformiinin vatsaoireista jos niitä tulee, muistakin lääkkeitä tautiin on olemassa, mutta tuolla lekurit aina aloittaa, on halvin lääke.

Vierailija
46/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän riippuu verikokeista saatko edes vielä lääkkeitä vai yritetäänkö ensin elämäntapamuutoksia. Eikä se metformiini niin huono homma ole, se yleensä auttaa painonpudotuksessa. 

mulle tuli metformiini ja se about puoli vuotta oli yhtä helvettiä. Pakki kuralla kokoajan, ei sopimut mulle ollenkaan. Onneksi pääsin työterveyden kautta diabetekseen erikoistuneelle lääkärille ja löytyi sopiva lääke, kalliimpi mutta vatsa ystävällinen. 

Ei kannata kärsiä metformiinin vatsaoireista jos niitä tulee, muistakin lääkkeitä tautiin on olemassa, mutta tuolla lekurit aina aloittaa, on halvin lääke.

Mitä lääkettä sait metformiinin tilalle? Jardiance?

Vierailija
47/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kiva, kun palstalla kuulee muiden kokemuksista. Oireet ovat hiipineet pikkuhiljaa, mutta nyt nuo jalkaoireet alkava olla sietämättömät, ja vasta kun luin diabeteksen jalkaoireista, se täsmäsi tarkalleen. Tiedän kuuluvani riskiryhmään. Pelkään vaan, etten onnistu elämäntapamuutoksessa.

Olet kyllä ihan sekaisin. Tajuatko että nuo oireet ja paljon pahemmatkin voivat jäädä pysyväksi vaikka diabetes sastaisiin kuriin! Ääreishermot voivat vaurioitua pysyvästi ja se voi olla sellaista helvettiä että moni on t appanut itsensä, kun mikään lääke ei auta.

Vierailija
48/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko Diabetes kakkosesta päästä jyvälle vaikka ei ole kokenut ykköstä? Vai pitäisikö se ottaa varmuuden vuoksi pohjalle?

Vierailija
49/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja mene siis sinne lääkäriin vähän hemmetin kiireellä. T. 47

Vierailija
50/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko Diabetes kakkosesta päästä jyvälle vaikka ei ole kokenut ykköstä? Vai pitäisikö se ottaa varmuuden vuoksi pohjalle?

Diabetes kakkosessa ei tule happamuutta vereen kuten ykkösessä tapahtuu.

Vierailija
51/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 1 diabetes johtuu haiman kyvyttömyydestä tuottaa insuliinia, kun taas tyypin 2 diabetes liittyy kehon solujen vastustuskykyyn insuliinille tai insuliinin vähentyneeseen tuotantoon.

Tyypin 1 diabetes yleensä ilmenee nuorena, kun taas tyypin 2 diabetes voi kehittyä missä iässä tahansa, yleisimmin aikuisiällä. Tyypin 1 diabeteksessa insuliinihoito on välttämätöntä, kun taas tyypin 2 diabeteksessa hoito voi alkaa ruokavalion ja liikunnan avulla, mutta saattaa edetä myös lääkitykseen tai insuliinihoitoon.

Vierailija
52/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypin 2 diabates on mahdollista saada remissioon eli ei tarvitse insuliinia jos vain onnistuu korjaamaan elämäntavat. Tyypin 1 diabetesta ei voi parantaa

Vierailija
53/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että tässä kirjassa on tulevaisuuden esidiabeteksen hoito-ohjeet.

Jessie Inchauspé Glukoosikumous Hallitse helposti verensokeriasi

Sain näillä ohjeilla janontunteen ja väsymyksen pois. Terveys on niin tärkeä, että seuraavan kerran, kun olen töistäni stressaantunut, otan sairauslomaa.

Vierailija
54/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voiolla db2:n ohella esim uniapnea tai tarve estrogeenilisälle, voit siis,saada lääkäriltä muutakin apua uneen

Vierailija
55/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä ihan sekaisin. Tajuatko että nuo oireet ja paljon pahemmatkin voivat jäädä pysyväksi vaikka diabetes sastaisiin kuriin! Ääreishermot voivat vaurioitua pysyvästi ja se voi olla sellaista helvettiä että moni on t appanut itsensä, kun mikään lääke ei auta.

Ok, kiitos herättelystä, en oikeasti ole tajunnut, että nuo oireet eivät välttämättä mene ohi, vaikka nyt saisin diagnoosin ja hoidon. Olen aina ollut niin terve, etei se tullut minulle mieleenkään.

Vierailija
56/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypin 2 diabates on mahdollista saada remissioon eli ei tarvitse insuliinia jos vain onnistuu korjaamaan elämäntavat. Tyypin 1 diabetesta ei voi parantaa

Riippuu mistä syystä ihmisellä on kakkostyypin diabetes. Yleensä kakkostyypin diabeetikko on ylipainoinen ja sisäelmet ovat rasvoittuneet. Silloin siihen auttaa laihdutus, terveellinen ruokavalio ja liikunnan lisääminen. Diabetes voi johtua myös unettomuutesta tai heikkolaatuisesta unesta vaikka sisäelimet ovat täydellisessä kunnossa. Silloin pitää korjata ne unettomuuden syyt, jotta diabetes paranee.

Vierailija
57/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mistä syystä ihmisellä on kakkostyypin diabetes. Yleensä kakkostyypin diabeetikko on ylipainoinen ja sisäelmet ovat rasvoittuneet. Silloin siihen auttaa laihdutus, terveellinen ruokavalio ja liikunnan lisääminen. Diabetes voi johtua myös unettomuutesta tai heikkolaatuisesta unesta vaikka sisäelimet ovat täydellisessä kunnossa. Silloin pitää korjata ne unettomuuden syyt, jotta diabetes paranee.

Se on sitten outo tauti. Esim en tiennyt tuon unettomuuden vaikutuksesta. En olisi varmaan osannut sitä mainita lääkärillekään.

Vierailija
58/58 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, kiitos herättelystä, en oikeasti ole tajunnut, että nuo oireet eivät välttämättä mene ohi, vaikka nyt saisin diagnoosin ja hoidon. Olen aina ollut niin terve, etei se tullut minulle mieleenkään.

Joo ei mitään ja sori kun olin tyly, mutta noin se on ja arvasin ettet ehkä ole tietoinen tuosta neuropatia-asiasta. Nopsaan lääkäriin, ja tsempit!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän