Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko jotkut oikeasti sitä mieltä, että jos ei ole mieluista työtä, niin mitään ei tarvitse tehdä?

Vierailija
07.04.2024 |

Että silloin on perusteltua, että yhteiskunta elättää. Tällainen mielikuva minulla monen nykyajattelusta on. Pakko kysyä, että oletteko te oikeasti tyhmiä ja ette ymmärrä yhteiskunnan kaatuvan taloudellisesti tuolla ajatusmallilla? Miten te edes kuvittelette, että tuollainen kiiltokuva-yhteiskunta olisi realistinen?

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais työ, jossa

1) maksetaan palkkaa

2) ei hajota fyysistä tai henkistä terveyttä. 

Eipä ole tällaista työtä nyt, vaikka töissä olenkin. 

Kun työttömiä on enemmän kuin työpaikkoja, niin jotkut jää joka tapauksessa ilman työtä ja siten toimeentuloa. Mitä enemmän työttömiä on, sitä huonommilla ehdoilla työtä voidaan teettää, aina löytyy se joku tekemään jonka pää ja ruumis kestää vaikka mitä olosuhteita. Ne, joilla ei kestä, joutuvat tulottomiksi. 

Vierailija
42/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en nyt itse puhuisi niinkään työn epämielekkyydestä vaan siitä, että järjetöntä ottaa vastaan työtä, jolla ei elä. En ole ikinä ollut työtön, mutta minun mielestä työnantajat ovat nyt se taho, joka pitäisi pistää ruotuun. Ihmisten pitäisi nyky-Suomessa juosta kieli vyön alla matalapalkkatyöstä toiseen ja vielä löytää aikaa tukien hakemiseen, kun eihän niillä onnettomilla palkoilla saa edes pakollisia menoja katettua.

Töistähän ei ole pulaa, vaan asiallisista työoloista ja palkanmaksuhalukkuudesta. 

Sosiaaliturvakin on reikäinen ja arvaamaton, että kaikki aktiivisuus voi viedä tuet hamaan tulevaisuuteen. Pikkupalkoilla ei elä ja sitten jää ne tuetkin saamatta, kun selvitellään kelassa että onko muutaman satasen tienannut nyt töissä vai yrittäjä vai mikä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ihminen haluaa esimerkiksi ruokaa ja asunnon, niin toki häneltä halutaan vastineeksi jotakin. Ei ilmaisia lounaita.

Työtä Suomessa kyllä riittää. Jos ei halua itse luoda uutta, voi mennä johonkin niistä kuukausittain auki olevista 150 000 paikasta.

Työtä riittää, mutta ei palkanmaksuhaluja tai halua maksaa esim. paveluista. Työttömiä on 3 x avoimien työpaikkojen määrä ja noistakin avoimista osa nollatuntisoppareita ja provikkapalkkaista tai ropopalkkaista riistotyötä. 

Vierailija
44/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein paskaduunia paskapalkalla 30 vuotta ja sitte mulle vaan riitti. Otin loparit ja nyt työtön. Jatkossa tulen tekemään vaan kivoja duunia, palkasta ei niin väliä.

Vierailija
45/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että aina on lopulta maksettava mitä tässä elämässä velkaantuu. Jos elän toisten rahoilla, se on velkaantumista. Loisiminen sopii niille, jotka uskoo kaiken loppuvan kuolemaan, että se kuittaa velat, mutta minä uskon että velat seuraavat viimeiselle tuomiolle. Siten ahkeruus kannattaa.

Vierailija
46/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja haluaa palkata aina sen Parhaan. Miksi hän palkkaisi jonkun, joka haluaa työn vain siksi että kunhan nyt joku työ on? Motivaatiovaatimukset ovat aivan käsittämättömiä rupusiinkin töihin. Siivouksen pitää olla elämän täyttymys, blokkauksen myös. Hymy ei saa hyytyä vaikka aivosolut hyppäis harakirin korvasta ulos. Myytävä ois niin akuankkaa, kotiliettä kuin viemärin sukituksia dementikoille, vaikka pitäisi itse toimintaa vähintään moraalittomana.

Vierailija
47/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne p@skahommat mielestäsi ovat?

Vierailija
48/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että aina on lopulta maksettava mitä tässä elämässä velkaantuu. Jos elän toisten rahoilla, se on velkaantumista. Loisiminen sopii niille, jotka uskoo kaiken loppuvan kuolemaan, että se kuittaa velat, mutta minä uskon että velat seuraavat viimeiselle tuomiolle. Siten ahkeruus kannattaa.

Aivan kaunis ajatus uudenlaisesta näkökulmasta, jollaisesta tällaisena tahallisena "loisena" en ole aiemmin kuullutkaan. Koen ymmärtäväni pointtisi, näin kuoleman jälkeiseen jatkumiseen ja oikeuden tapahtumiseen uskovana. Pidän kirjoittamaasi näkemystä tärkeänä.

En oikeastaan näe rahaa toisten rahoina, vaan pankeilta otettuna velkana, jolla ei itsessään ole arvoa. Sen arvo tulee sen tuotoksena miten ihminen on tämän maailman järjestellyt. Tottakai se laillisesti ryöstetään ihmisiltä veroina, mutta sellaisten ihmissääntöjen mukaan meidän on rangaistuksen uhalla laitettu elämään.

Koko systeemi on niin epäeettinen etten halua olla omilla teoillani ylläpitämässä ja ruokkimassa sitä. Verojen maksunikin haluaisin pitää minimissä, sillä niiden käyttö sotimiseen, saastuttamiseen ja muihin mistä veronmaksaja ei voi edes tietää voi olla tulkittavissa vääräksi. Vaan lopuksipa se nähdään. 

Vierailija
49/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan kaunis ajatus uudenlaisesta näkökulmasta, jollaisesta tällaisena tahallisena "loisena" en ole aiemmin kuullutkaan. Koen ymmärtäväni pointtisi, näin kuoleman jälkeiseen jatkumiseen ja oikeuden tapahtumiseen uskovana. Pidän kirjoittamaasi näkemystä tärkeänä.

En oikeastaan näe rahaa toisten rahoina, vaan pankeilta otettuna velkana, jolla ei itsessään ole arvoa. Sen arvo tulee sen tuotoksena miten ihminen on tämän maailman järjestellyt. Tottakai se laillisesti ryöstetään ihmisiltä veroina, mutta sellaisten ihmissääntöjen mukaan meidän on rangaistuksen uhalla laitet

VEROJA EI KÄYTETÄ MIHINKÄÄN!

Vierailija
50/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja haluaa palkata aina sen Parhaan. Miksi hän palkkaisi jonkun, joka haluaa työn vain siksi että kunhan nyt joku työ on? Motivaatiovaatimukset ovat aivan käsittämättömiä rupusiinkin töihin. Siivouksen pitää olla elämän täyttymys, blokkauksen myös. Hymy ei saa hyytyä vaikka aivosolut hyppäis harakirin korvasta ulos. Myytävä ois niin akuankkaa, kotiliettä kuin viemärin sukituksia dementikoille, vaikka pitäisi itse toimintaa vähintään moraalittomana.

Totta kai motivaatio pitää olla kohdallaan, tai muutoin ei kyllä varmasti pärjää töissä. Itse tein neljä vuotta siivoustyötä ja pääsääntöjään lähinnä vihasin sitä. Silti piiskasin itseni tekemään työni niin hyvin kuin suinkin, vaikka se vıtutti. En saanut negatiivista palautetta juuri koskaan ja se on siivoustyössä harvinaista.

Kyllä noitakin töitä pystyy parhaansa mukaan tekemään, jos vain on henkistä selkärankaa sietää epämukavuusalueella olemista. Suurella osalla ei ole, sen näki siivoustöissäkin. Hommia tehtiin puoliteholla ja annettiin sille vitutukselle valta. Huutiahan siitä tuli.

Vierailija
51/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai motivaatio pitää olla kohdallaan, tai muutoin ei kyllä varmasti pärjää töissä. Itse tein neljä vuotta siivoustyötä ja pääsääntöjään lähinnä vihasin sitä. Silti piiskasin itseni tekemään työni niin hyvin kuin suinkin, vaikka se vıtutti. En saanut negatiivista palautetta juuri koskaan ja se on siivoustyössä harvinaista.

Kyllä noitakin töitä pystyy parhaansa mukaan tekemään, jos va

Ehkä kaikki eivät ole yhtä lahjakkaita itsensä piiskaajia kuin sinä.

Vierailija
52/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne p@skahommat mielestäsi ovat?

Minä olen tehnyt työtä, joka sai kyllä miettimään, että pitäisikö tällaista työtä edes olla olemassa. Työttömänä raha tuli toisilta veronmaksajilta, mutta siinä työssä raha tuli joltain hajamielisiltä mummeleilta, jotka unohtivat laittaa parkkikiekon kauppaan mennessään tai joltain autonomistajalta, joka oli pysäköinyt vuokraamalleen paikalle, mutta unohtanut laittaa pysäköintiluvan näkyviin. Kyllä alkuun ajattelin, että ehkä on parempi saada palkkansa niiltä, jotka eivät noudata pysäköintisääntöjä. Mutta jatkuvasti sai kuulla haukkuja ja sellaista huutelua, että 'mene töihin!' vaikka olin jo töissä!

Isoimmat rahat se firma taisi kuitenkin saada niistä jatkuvista oikeudenkäynneistä. Yhden kerran pääsin todistajaksi ja sain siitä 250 euron palkkion. Mikä järki tuossakin kuormittaa oikeuslaitosta, ihan kuin niillä ei olisi asiallisiakin oikeudenkäyntejä hoidettavana!

Vierailija
53/119 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun laki sen sallii niin se on täysin hyväksyttävää. Itse laitan ainakin oman mielenterveyteni tarpeet yhteiskunnan tarpeiden edelle. 

Vierailija
54/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienyrittäjiä tämä eniten koskee. 

Yritin tarjota WC remonttia parilla satasella. Halusi yli kymppitonnien ja kieltäytyi työstä. Yritin vedota ettei yhteiskunta selviä jos lorvii. Ei auttanut. 

Vierailija
55/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritin tarjota WC remonttia parilla satasella. Halusi yli kymppitonnien ja kieltäytyi työstä. Yritin vedota ettei yhteiskunta selviä jos lorvii. Ei auttanut. 

On se ny jumalauta ku ei työ kelpaa. Ei luulis llevan varaa ronkeloida raksa/remppahommissa tällä hetkellä

Vierailija
56/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni paras ystävä on varakkaasta perheestä. Mutta niin he tutustuivat mäkissä. Tekivät yhdessä töitä koko lukion ajan. Ystävä sai lahjaksi hyvästä todistuksesta esim mummon Chanelin laukun, mutta samalla joutui itse maksamaan energiajuomansa. Kun mun tytär halusi saman laukun, tästä on n 10 v aikaa, ystävän äiti sanoi Pariisin hinnat ovat halvemmat ja hakivat laukut Pariisista. Johon tehtiin paljon, tosi paljon, töitä.

Tänä päivänä kumpikin on opiskelemassa. Kenties toisen urasuunnitelmista tuli kummankin toiveammatti. Opiskelut menee hyvin, harjoitteluista selvittiin jne.

Mäkin pohjalla voi saavuttaa mitä vaan

Vierailija
57/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeiden avulla jaksaa sellaistakin, joka muutoin ahdistaisi liikaa.

Vierailija
58/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se ny jumalauta ku ei työ kelpaa. Ei luulis llevan varaa ronkeloida raksa/remppahommissa tällä hetkellä

Tätä yritin sanoa. Pitivät hulluna. Selitti ettei kannata. 

Ei töitä tehdä sen tähden että se kanttaisi, vaan koska muuten yhteiskunta romahtaa. 

Vierailija
59/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet että näitä aloituksia on tullut tänne pilvin pimein? Taitaa olla asialla muutama trolli tuolta idästä päin. Ilmiannoin tämän.

Taitaa olla ihan vaan ylläpidon aikaansaannoksia, suurin osa näistäkin aloituksista.

Vierailija
60/119 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. 

Mitä tulee "hurr durr pummi"-kommentteihin: olen kotoisin perheestä, jossa maksettiin valtavasti veroja + ostettiin lähes kaikki palvelut yksityiseltä. Molemmat vanhemmat haudassa ennen eläkeikäänsä, eli yhteiskunta jäi reilusti plussan puolelle.