Miksei adoptiostani ole olemassa mitään todistusta?
Minut on adoptoitu kun olin lapsi, mutta tästä ei ole olemassa mitään todistusta. Eikö pitäisi kuitenkin olla?
Kommentit (32)
Adoptiovanhempasi ovat ehkä hävittäneet ne.
Siksi, kun joku valehtelee sinulle.
Ei kai täällä vauvalla sitä voida tietää. Entäs, jos kysyisit adoptiovanhemmiltasi?
Kysy Pelastakaa Lapset ry.n toimistosta.
Et ole oikeasti adoptoitu, sulle on vain väitetty niin.
Sinut on varastettu tai siirretty salaa perheestä toiseen heti syntymän jälkeen.
Mulla on adoptiostani kaikki mahdolliset paperit itselläni tallessa, käräjäoikeuden pöytäkirjoja ja päätöstä myöten.
Adoptiovanhempasi eivät halua, että etsit biologiset vanhempasi ja luot suhteen heihin.
Et ole adoptoitu vaikka niin haluaisit. Olet vaan perheen musta lammas.
Saatat olla vain toisen vanhempasi lapsi.
Siksi on puolisalaa 'adoptoitu' perheeseen.
Tai jos sinulla on esim 14 vuotta vanhempi isosisko, niin sieltä saattaa löytyä vastaus....
PItäisi olla. Virallisesta adoptiosta tehdään aina paperit. Jos vanhempasi ei asiasta kerro, niin kysele sosiaaliviranomaisilta tai jos kuulut kirkkoon kysele sieltä. Jokaisella on oikeus tietää alkuperänsä.
Pelastakaa Lapset ry hoitaa kotimaan adoptiot. Kysy papereita sieltä.
Sä olet oikeasti vanhempiesi biologinen lapsi ja ne on vaan kiusanneet sua sanomalla, että sä olet adoptoitu. Jotkut voi myös sanoa, että ostettu mustalaisilta 😂
Adoptio voi olla sellainen, että olet esim äidin lapsi ja kun hän on uudelleen avioitunut, niin uusi puoliso on halunnut adoptoida sinut.
Riippuu siitä, kuinka kauan adoptiosta on kulunut. Minkälainen adoptio systeemi on ollut. Kaikki asiat mitkä täällä on jo sanottu. Eli vahemmat ei ole kertoneet totuutta tai osittain totta. Olen kuullut adoptioista -40 luvulla ja silloin touhu on ollut hyvin erilaista.
Tässä pitäisi nyt tietää jotain muutakin kummallisesta perheestäsi.
Onko jommalla kummalla vanhemmistasi huomattavan nuorta sisarusta, joka olisi voitu pelastaa häpeältä sillä, että sinut olisi epävirallisesti lain ohi "adoptoitu"?
Tai isovanhemmat siinä ehkä olisi siltä häpeältä pelastettu.
Kannattaa mainita vanhemmillesi, että heidän synkkiä salaisuuksiaan pengotaan nyt puolen suomen voimin vauvapalstalla. Olisi hyvä hetki alkaa kertoa totuutta.
Oletko saman värinen kuin vanhempasi?
Kyseessä on kotimaan adoptio.
Ap