Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähde suomesta jos muualta tarjotaan töitä, joihin sinulla on osaaminen

Vierailija
06.04.2024 |

Nuorena sain tarjouksia saksata ja norjasta, suomalaisena kotihiirenä kieltäydyin. Nyt on työkyky mennyt ja harmittaa kun en lähtenyt. Tänne voi aina palata kaamokseen ja paskaan? Jos osaa jotain nuorena, kannattaa lähteä ja katsoa mihin siivet kantaa. Jos on oikeasti hyvä jossain, ei kannata jäädä suomeen? Suomi on niin lyttäävä persehikä, jossa parhainkin alkaa uskoa olevansa surkea. Oma neuvo nuorille olisi, käykää katsomassa ja tänne hikijälle voi aina palata?

Too late for me

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.

Useimmissa Euroopan maissa on ihan hyvät koulut. Kannattaa ottaa selvää.

Vierailija
22/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin neljässä eri maassa mutta en tykkää olla maa han muuttaja siksi paluu suomeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lähteä vähän vanhempanakin. Kunhan terveenä on, niin mahdollisuuksia löytyy kyllä. Toki nuorempana enemmän.

Vierailija
24/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Irlantia olen vähän katsonut, eiköhän sinnekin yliopistosairaalan kokemuksella pääsisi...

Ap. Lähde jos on mahdollisuus. Itsellä on luonnonvara alan opiskeluja ja haaveilen jos pääsisi vanhana pieruna skotlantiin töihin. Tuskin pääsen, mutta kiva haaveilla. Älä jätä lähtemistä muutoksen pelossa. Kuten sanoin, tänne pääsee aina takaisin.

Ei todellakaan pääse. Kun on muutaman kuukaudenkin ulkomailla hakemassa töitä se näkyy CV:ssä ja mitään ajattelevaa työntekijää ei suomessa kaivata. Puolen vuoden ulkomailla oleskelu vaatii ainakin parin vuoden sopeutumisen ja koko elämän aloittamisen uudestaan alusta kuin joku olisi teini. Huomaa myös ikävät asiat suomessa ja voi olla sopeutumisvaikeuksia härmään.

Miehenä huomasin miten miehen itsetunto lytätään suomessa.

Jos lähtee kannattaa aika tosissaan lähteä, työpaikka on hyvä olla valmiina ja etenkin asunnon hankinta voi olla vaikeaa.

Vierailija
25/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama vika kuin aloittajalla, että terveys pragaa. Kävin aiemmin nuorena töissä ulkomailla ja elättelen silti vielä toivoa, että pääsen pois täältä Suomesta.

Vierailija
26/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lähteä vähän vanhempanakin. Kunhan terveenä on, niin mahdollisuuksia löytyy kyllä. Toki nuorempana enemmän.

Suomessa jo 40v nousee tie pystyyn ja työtä ei enää saa jos on työtön ikärasismin takia. Melkein pakko lähteä jos haluaa töitä.

Vierailija
27/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassahan ei ole kaamosta eikä loskaa.

Eikä varsinkaan pskaa palkkaa!

Vierailija
28/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.

Useimmissa Euroopan maissa on ihan hyvät koulut. Kannattaa ottaa selvää.

Itseasiassa monet koulut ovat parempia kuin Suomessa. 

Vierailija
29/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme lähteneet, sitten palasimme. Yksi aivan mahtava juttu Suomessa on muuten vuodenajat.

Suomen luonto ja vuodenajat on mahtavia. Suomen kansa vain on persuja ja täynnä ihmisiä jotka haukkuu muita alaspäin. Kaamos on todella hieno ja osa luonnon kiertoa, kukaan ei vain halua viettää pimeintä aikaa kossuääliöiden kanssa?

No tuollaisia kossuääliöitä suurin osa suomalaisista on. Kylmä ja nykyään köyhä maa, jossa lapset ja nuoret voivat pahoin. 

Vierailija
30/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarvitsee tekijänsä itse.

Eipä oikein siltä vaikuta. Työttömyys alkaa olla järkyttävässä lukemissa ja ne palkat mitä nyt täällä tarjotaan, alkaa olla kohta kehitysmaa tasoa. Karu fakta. Jos täällä oikeasti tarvittaisiin, niin tilanne ei olis tämä.

Vierailija
31/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä oikein siltä vaikuta. Työttömyys alkaa olla järkyttävässä lukemissa ja ne palkat mitä nyt täällä tarjotaan, alkaa olla kohta kehitysmaa tasoa. Karu fakta. Jos täällä oikeasti tarvittaisiin, niin tilanne ei olis tämä.

300 000 työtöntä, sakset kädessä heiluva köyhiltä leikkaava ministeri & kumppanit ja se että leffateatteriin missä luodit viuhuu hakee lipunmyyjän paikkaa 1000.

Vierailija
32/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ammattilaisten palkat ei enään vastaa ostovoimaa suomessa. Oikea ammattilainen voi tienata tuplasti muualla? Suomalainen korkea motivaatio työhön ja osaaminen, siitä oikeasti maksetaan muualla jopa kolmenkertaisesti.

Vierailija
33/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset aikuisia, yksi heistä muutti Ruotsiin opiskelemaan. Ajattelin hakea sinne töihin kunhan saan kämpän joko myytyä tai vuokrattua luotettavalle henkilölle. Osaan kielen ja olen sairaanhoitaja. Töitä varmaan löytyy. 

Vierailija
34/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viidessä eri euroopan maassa töissä ja kohta lähden taas, luultavasti pysyvästi.

Minä neljässä. Lapset asuvat muuall ja tuskin takaisin tulevat, joten itsekin pohdin muuttoa.

Samaa meillä lapset muuttivat työn perään ulkomaille. Eivät aio tänne palata vaikkakin suomen taloudellinen tilanne parantuisi. Itsekin jään kohta eläkkeelle ja se on sitten soronoi ulkomaille

Vierailija
35/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset aikuisia, yksi heistä muutti Ruotsiin opiskelemaan. Ajattelin hakea sinne töihin kunhan saan kämpän joko myytyä tai vuokrattua luotettavalle henkilölle. Osaan kielen ja olen sairaanhoitaja. Töitä varmaan löytyy. 

Ruotsista saat kyllä töitä. Kannattaa lähteä sinne. Suomi on niin pohjamudissa. Itse lähden kohta mutten ruotsiin

Vierailija
36/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tällä menolla tartte kun ihmisiä lähtee ulkomaille. Ottakoot ne jotka ovat jo tyrkyllä siellä rajan takana.Mutta eivät nekään halua suomeen jäädä.

Vierailija
37/37 |
09.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Itsellä on jo perhettä, joten ihan mikä tahansa irtiotto ei enää onnistu, mutta ainoa neuvoni nuorelle ihmiselle olisi että hanki koulutus jolla on vientiä ulkomailla ja lähde. Paras vaihtoehto on tietysti mennä tekemään se tutkintokin ulkomailla, jos vaan voi. Kyllä tähän paskamaahan pääsee sitten takaisin jos todella siltä tuntuu. Itselläni oli parikymppisenä jonkinlainen mahdollisuus jäädä Keski-Eurooppaan työharjoittelun päätteeksi, mutta olin nynny ja päätin tulla takaisin kotiin tekemään korkeakoulututkinnon loppuun. No, siihen tutkintoon voi näköjään tänä päivänä pyyhkiä takapuolensa, joten yhtä hyvin olisin voinut vaan jäädä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan