Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähde suomesta jos muualta tarjotaan töitä, joihin sinulla on osaaminen

Vierailija
06.04.2024 |

Nuorena sain tarjouksia saksata ja norjasta, suomalaisena kotihiirenä kieltäydyin. Nyt on työkyky mennyt ja harmittaa kun en lähtenyt. Tänne voi aina palata kaamokseen ja paskaan? Jos osaa jotain nuorena, kannattaa lähteä ja katsoa mihin siivet kantaa. Jos on oikeasti hyvä jossain, ei kannata jäädä suomeen? Suomi on niin lyttäävä persehikä, jossa parhainkin alkaa uskoa olevansa surkea. Oma neuvo nuorille olisi, käykää katsomassa ja tänne hikijälle voi aina palata?

Too late for me

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein näin. Eikä tarvitse edes lähteä kauas. Itse olen asunut ja tehnyt töitä ensin Norjassa ja nyt Tanskassa. 

Vierailija
2/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut viidessä eri euroopan maassa töissä ja kohta lähden taas, luultavasti pysyvästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjassahan ei ole kaamosta eikä loskaa.

Vierailija
4/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lähteneet, sitten palasimme. Yksi aivan mahtava juttu Suomessa on muuten vuodenajat.

Vierailija
5/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarvitsee tekijänsä itse.

Vierailija
6/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut viidessä eri euroopan maassa töissä ja kohta lähden taas, luultavasti pysyvästi.

Minä neljässä. Lapset asuvat muuall ja tuskin takaisin tulevat, joten itsekin pohdin muuttoa.

Vierailija
7/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irlantia olen vähän katsonut, eiköhän sinnekin yliopistosairaalan kokemuksella pääsisi...

Vierailija
8/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjassahan ei ole kaamosta eikä loskaa.

Eikö ole, no sitten sinne. Palkat vain on tuplaten norjassa ja arvostus kymmenen kertaa parempi. Osaamattomien ei varmaan kannata hakeutua minnekkään?

Vierailija
9/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme lähteneet, sitten palasimme. Yksi aivan mahtava juttu Suomessa on muuten vuodenajat.

Suomen luonto ja vuodenajat on mahtavia. Suomen kansa vain on persuja ja täynnä ihmisiä jotka haukkuu muita alaspäin. Kaamos on todella hieno ja osa luonnon kiertoa, kukaan ei vain halua viettää pimeintä aikaa kossuääliöiden kanssa?

Vierailija
10/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.

Vierailija
11/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Irlantia olen vähän katsonut, eiköhän sinnekin yliopistosairaalan kokemuksella pääsisi...

Ap. Lähde jos on mahdollisuus. Itsellä on luonnonvara alan opiskeluja ja haaveilen jos pääsisi vanhana pieruna skotlantiin töihin. Tuskin pääsen, mutta kiva haaveilla. Älä jätä lähtemistä muutoksen pelossa. Kuten sanoin, tänne pääsee aina takaisin.

Vierailija
12/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.

Ja useampi jättää tulematta, ihan tilastoja.

Vierailija
13/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarvitsee tekijänsä itse.

Suomi tarvitsee järkevät päättäjät ja ei rasistisen hallituksen? Tekijät tulee sen jälkeen itsestään?

Vierailija
14/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätin myös sairastua ennen kuin pääsin lähtemään, mutta aion kyllä vielä tehdä kaikkeni kuntoutuakseni ja jos vain tilaisuus tulee, toden totta tartun siihen!

Vierailija
15/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla ma mu

Vierailija
16/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että viimeaikaiset tapahtumat saavat monet ajattelamaan koulunkäyntiä jossain muussa maassa.

Vierailija
17/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te valitatte? Lähtekää ja pysykää pois.

Vierailija
18/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua olla ma mu

Olisin mielusti "ma mu" jossain muussa maassa? Oma suku on 200-300 vuotta vanha suomessa ja tunnen itseni ulkopuoliseksi. Minun suomi ei ole rasistinen tai äärioikealla ja minun molemmat vaarit taisteli viisi vuotta tästä maasta. Suomi ei ole enään minun maani. Minun suomi edustaa tasa arvoa, rakkautta ja se on kaikille tulijoille avoin, jotka haluavat samaa maailmassa. Persut tai kokoomus ei edusta mitenkään minua.

Vierailija
19/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi te valitatte? Lähtekää ja pysykää pois.

Enemmistö valittaa sinun kaltaisia ihmisiä suomessa ja miksi te lisäännytte.

Vierailija
20/37 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei missään niin voi riemuita kuin Suomessa vain voipi"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan