Lähde suomesta jos muualta tarjotaan töitä, joihin sinulla on osaaminen
Nuorena sain tarjouksia saksata ja norjasta, suomalaisena kotihiirenä kieltäydyin. Nyt on työkyky mennyt ja harmittaa kun en lähtenyt. Tänne voi aina palata kaamokseen ja paskaan? Jos osaa jotain nuorena, kannattaa lähteä ja katsoa mihin siivet kantaa. Jos on oikeasti hyvä jossain, ei kannata jäädä suomeen? Suomi on niin lyttäävä persehikä, jossa parhainkin alkaa uskoa olevansa surkea. Oma neuvo nuorille olisi, käykää katsomassa ja tänne hikijälle voi aina palata?
Too late for me
Kommentit (37)
Olen ollut viidessä eri euroopan maassa töissä ja kohta lähden taas, luultavasti pysyvästi.
Norjassahan ei ole kaamosta eikä loskaa.
Olemme lähteneet, sitten palasimme. Yksi aivan mahtava juttu Suomessa on muuten vuodenajat.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viidessä eri euroopan maassa töissä ja kohta lähden taas, luultavasti pysyvästi.
Minä neljässä. Lapset asuvat muuall ja tuskin takaisin tulevat, joten itsekin pohdin muuttoa.
Irlantia olen vähän katsonut, eiköhän sinnekin yliopistosairaalan kokemuksella pääsisi...
Vierailija kirjoitti:
Norjassahan ei ole kaamosta eikä loskaa.
Eikö ole, no sitten sinne. Palkat vain on tuplaten norjassa ja arvostus kymmenen kertaa parempi. Osaamattomien ei varmaan kannata hakeutua minnekkään?
Vierailija kirjoitti:
Olemme lähteneet, sitten palasimme. Yksi aivan mahtava juttu Suomessa on muuten vuodenajat.
Suomen luonto ja vuodenajat on mahtavia. Suomen kansa vain on persuja ja täynnä ihmisiä jotka haukkuu muita alaspäin. Kaamos on todella hieno ja osa luonnon kiertoa, kukaan ei vain halua viettää pimeintä aikaa kossuääliöiden kanssa?
Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.
Vierailija kirjoitti:
Irlantia olen vähän katsonut, eiköhän sinnekin yliopistosairaalan kokemuksella pääsisi...
Ap. Lähde jos on mahdollisuus. Itsellä on luonnonvara alan opiskeluja ja haaveilen jos pääsisi vanhana pieruna skotlantiin töihin. Tuskin pääsen, mutta kiva haaveilla. Älä jätä lähtemistä muutoksen pelossa. Kuten sanoin, tänne pääsee aina takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Moni tulee takaisin viimeistään siinä vaiheessa kun lasten pitäisi aloittaa koulunkäynti. Eli jokin täällä kumminkin on paremmin kuin muualla.
Ja useampi jättää tulematta, ihan tilastoja.
Vierailija kirjoitti:
Suomi tarvitsee tekijänsä itse.
Suomi tarvitsee järkevät päättäjät ja ei rasistisen hallituksen? Tekijät tulee sen jälkeen itsestään?
Ennätin myös sairastua ennen kuin pääsin lähtemään, mutta aion kyllä vielä tehdä kaikkeni kuntoutuakseni ja jos vain tilaisuus tulee, toden totta tartun siihen!
Vierailija kirjoitti:
Epäilen että viimeaikaiset tapahtumat saavat monet ajattelamaan koulunkäyntiä jossain muussa maassa.
Miksi te valitatte? Lähtekää ja pysykää pois.
Vierailija kirjoitti:
En halua olla ma mu
Olisin mielusti "ma mu" jossain muussa maassa? Oma suku on 200-300 vuotta vanha suomessa ja tunnen itseni ulkopuoliseksi. Minun suomi ei ole rasistinen tai äärioikealla ja minun molemmat vaarit taisteli viisi vuotta tästä maasta. Suomi ei ole enään minun maani. Minun suomi edustaa tasa arvoa, rakkautta ja se on kaikille tulijoille avoin, jotka haluavat samaa maailmassa. Persut tai kokoomus ei edusta mitenkään minua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te valitatte? Lähtekää ja pysykää pois.
Enemmistö valittaa sinun kaltaisia ihmisiä suomessa ja miksi te lisäännytte.
"Ei missään niin voi riemuita kuin Suomessa vain voipi"
Itse tein näin. Eikä tarvitse edes lähteä kauas. Itse olen asunut ja tehnyt töitä ensin Norjassa ja nyt Tanskassa.