Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tytär opiskelee yliopistossa toisella paikkakunnalla. Kertoi lähestyvästä opiskelijavapusta. En halua tyttäreni osallistuvan sellaiseen.

Vierailija
06.04.2024 |

Kesällä 20 vuotta täyttävä tyttäreni opiskelee siis ensimmäistä vuottaan yliopistossa. Tänään juteltiin puhelimessa pitkään. Tytär kertoi lähestyvästä opiskelijavapusta ja kaikista siihen liittyvistä opiskelijatapahtumista. Voi luoja! Niitä on aivan helvetisti ja se opiskelijavappu alkaa jo yli viikon ennen oikeaa vappua!

En saanut tyttärelleni vielä kerrottua, mutten todellakaan halua, että tyttäreni osallistuu sellaiseen! Siellä ryypätään ja sekoillaan päivästä toiseen! Siellä itsekkäät, känniset miehet yrittävät varmasti iskeä herkkää tytärtäni! Minä haluan vastuullisena vanhempana suojella tytärtäni viimeiseen asti! Sanon kyllä vielä tyttärelleni, että haluan hänen tulevan vapuksi tänne luokseni. Tuollainen päivien ajan kestävä kännisekoilu ei todellakaan ole yhtään mistään kotoisin!

Onko aivan kamalaa, jos sanon tyttärelleni, että jos ei tule viettämään vappua luokseni, niin tulen ainakin väliaikaisesti vähentämään taloudellista tukeani hänelle?

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko itse tuollainen pelkäämäsi, kuvaamasi luonteinen?

Pelkäät ehkä turhaan. Tyttäresi saattaa osata  käyttäytyä ja elää fiksummin. Hänellä saattaa olla korkea moraali ja arvostelukyky.

Älä pelkää.

Tyttäresi varmasti käyttäytyy hyvin, pitää huolta itsestään. Tilannetajua joillakin löytyy jo nuorena.

Luotat häneen. Hänen elämä kyseessä.

Vierailija
62/84 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla huumoria tai provo.

Eihän kukaan voi oikeasti olla niin taukki, että haluaisi aikuista ihmistä tällä tavoin rajoittaa.

Ja jos ei ollut provo, ap ei ilmeisesti ole ennen tiennyt tämän olevan ihan normaalia opiskelijaelämää, ollut jo vuosisatoja, ja monien mielestä ihan parhaita juttuja koko akateemisessa opiskelussa.

Totta kai tää on provo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelijavaput oli just parasta 🤩 pakkohan ei ole ryypätä päätään pehmeäksi jos ei tahdo, vaikka bileissä ja tapahtumissa kävisikin. Mukava nyt aikuisena muistella ja päivitellä miten sitä nuorena jaksoikaan juhlia. Ja vieläpä samalla opiskella. Kannattaa nauttia siitä ajasta jos voi. Ap:n olisi syytä olla iloinen lapsensa puolesta, tällä on selvästi sosiaalista elämää, monet opiskelijatkin kokee nykyään yksinäisyyttä. 

Siinä 20-V iässä, just kotoa poismuuttaneena, vapauden huumassa monella tapaa, ei aina tee järkeviä tekoja. Mutta nyt aikuisena niitä voi tosiaan muistella ja kauhistella, miten ja mitä tulikaan tehtyä

Vierailija
64/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Keskustele tyttäresi kanssa alkoholin käytöstä .  Selväpäinen ymmärtää rajansa. 

Vierailija
65/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh noh Ap. Itsehän täällä todistat päiväkaudet, kuinka juurikin miehet ovat se kärsivä marttyyriosapuoli, joita ne opiskelijatytöt huijaavat kanssaan kaikenlaiseen sairaaseen irstailukulttuuriin.

Olethan kasvattanut tyttäresi nyt oikein, että osaa pitää pitkät punaiset kyntensä erossa viattomien abiturienttipoikien sukukalleuksista.

Vierailija
66/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh mitä juttuja. Onneks en opiskellut noissa paikoissa.

Vierailija
67/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Keskustele tyttäresi kanssa alkoholin käytöstä .  Selväpäinen ymmärtää rajansa. 

Mutta kaikkihan kännissä on vappuna. Monta päivää

Vierailija
68/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin joskus yliopistolla töissä useammankin vuoden. Voin sanoa, että teekkareille maistuu edelleenkin. Lähikauppa oli kyllä niin tyhjäksi ostettu oluista, lonkeroista ja siidereistä, kuin vain voi kuvitella.

Vierailija
69/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehee, et ole oikea huolestunut äiti. 

Vierailija
70/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin joskus yliopistolla töissä useammankin vuoden. Voin sanoa, että teekkareille maistuu edelleenkin. Lähikauppa oli kyllä niin tyhjäksi ostettu oluista, lonkeroista ja siidereistä, kuin vain voi kuvitella.

Joko Vapun vietto alkoi?

Vierailija
71/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hehee, et ole oikea huolestunut äiti. 

No ei tietenkään ole. Provo. Kuten varmasti suurin osa noista olevinaan tosijutuista.

Vierailija
72/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kuule se sun tytär on Vappu bileissä juotettu ympärikänniin ja on sitten helppo uhri näille bilehuumeita tyrkyttäville uussuomalaisille jotka sitte vie näille ns. Jatkoille..

Tälläistä on joutu sivusta seuraamaan ja tämä on valitettavan yleistä.

Vierailija
73/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko Vapun vietto alkoi?

Vapun viettoa alkaa perinteisesti heti pääsiäisen jälkeen

Vierailija
74/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

raha hana kiinni istuskelkoon omilla rahoillaan kaduilla.

Vierailija
75/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin herkkä kiltti tyttö ja muistan opiskeluajan vappuja yksinä elämän mukavimpina aikoina. En tavannut urpoja miehiä vaan yhden tosi mukavan, herkän ja kiltin. Nyt ollaan naimisissa ja 3 lasta. Älä estä tyttäresi mukavia kokemuksia. Yliopistoissa pojat on myös jo aika järkeviä. Tyttö myös on aikuinen, jos nyt koetat kieltää ja kiristää se huonontaa teidän välejä tai jopa katkaisee ne. 

Vierailija
76/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim vanja opistosa hämeenlinnassa aivopestiin teinit jo vuodessa 24 tuntinen aivopesu. erota teinisi näistä terrori pakko syötöstä

Vierailija
77/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vappu kesti viikon 30-vuottakin sitten. Mun tytär on saman ikäinen ja seurausta niistä 30 vuotta sitten pidetyistä vappujuhlista, joita sitten oli aika monta vuosien varrella.

Vierailija
78/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tyhmä ? Kyllä opiskelijoiden vappu alkaa pääsiäisenä ja täällä on ollut joka keskiviikko bileitä myös. Ja tiedoksi tyttäresi on aikuinen ja päättää itse tai pitäisi olla, mutta taitaa olla ainut joka äidilleen noita kertoo. 

Vierailija
79/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin herkkä kiltti tyttö ja muistan opiskeluajan vappuja yksinä elämän mukavimpina aikoina. En tavannut urpoja miehiä vaan yhden tosi mukavan, herkän ja kiltin. Nyt ollaan naimisissa ja 3 lasta. Älä estä tyttäresi mukavia kokemuksia. Yliopistoissa pojat on myös jo aika järkeviä. Tyttö myös on aikuinen, jos nyt koetat kieltää ja kiristää se huonontaa teidän välejä tai jopa katkaisee ne. 

Ja nimenomaan oli kyse teekkarivapuista. Alkoa tietysti monet käytti liikaakin, mutta ei sitä kukaan väkisin kenenkään kurkusta kaatanut alas. Oli grillailua ja musiikkia ja muuta kivaa. Sekasaunominen oli teekkarijuhlissa ihan perus, mutta juuri vappuna en muista saunoneeni. Joo ja siellä saunassa saunottii, juteltiin, juotiin ja laulettiin, mutta ei siellä kukaan seksiä harrastanut. Enkä ikinä nähnyt opiskeluaikoina kenenkään mitään julkiseksiä harrastavan, kyllä ne ihan omissa opiskelujabokseissa hoidettiin.

Vierailija
80/84 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vappu kesti viikon 30-vuottakin sitten. Mun tytär on saman ikäinen ja seurausta niistä 30 vuotta sitten pidetyistä vappujuhlista, joita sitten oli aika monta vuosien varrella.

Onkohan ketjun aloittajan tyttö kanssa saanut alkunsa vappubileissä, kun niin kovasti huolettaa