Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suomalaiset ei ymmärrä, että hyvätuloiset maksavat suomessa enemmän veroja kuin missään muualla maailmassa?

Vierailija
06.04.2024 |

Miksi herroilta ei leikata? Käsittämätöntä. Suomessa on yks maailma kovimmista veroprogressioista. Hyvätuloiset maksavat suurimman osan suomalaisten julkisista palveluista. KYLLÄ! Maksamalla veroja aivan älyttömästi. Se, että joku kouluttautuu ja menestyy. Siitä rangaistaan suomessa lähes maailman koviten. Ja vielä kehtaa kansalaiset itkeä, että miksi herroilta ei leikata. Toinen on poliitikot. Kuka lähtisi politiikkaan jos palkka olisi 5000e/kk. Ei kukaan täysi järkinen. Tehdäänkö siellä 8h päiviä? Ei tehdä. Hyvinvointialueiden johtajilla on paremmat palkat kuin ministereillä. Herätys. Tämä on niin kateellisten kansa. Kunhan itseltä ei leikata niin kaikki on hyvin. Pitäisi saada sama raha kouluttamattoman ja koulutetun. Ja miksihän näin? Sama raha teetkö 80h työviikkoja vai 30h työviikkoja. Itse en ole se huipputuloinen vaan keskituloinen, mutta ymmärrän että jos suomessa halutaan pitää koulutettuja ihmisiä ja halutaan että joku alkaa yrittäjäksi, on hyväksyttävä että riskin ottamalla saattaa vaikka tienata. Enemmän kuin naapurin Seppo tai Marja-Liisa! Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (276)

Vierailija
181/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän moni työläisperheen lapsi on saanut opiskella itselleen korkeakoulututkinnon paremmin menestyneiden perheiden verorahoilla.

Ymmärtäväthän nämä olla kiitollisia lahjan antajille?

Moni on saanut omaisuutta itselleen perintönä, joka on kulkenut suvussa. Ehkä aikoinaan omaisusu tullut sukuun lahjoituksena...... 

Voiko ihminen valita sitä, millaiseen perheeseen syntyy? Olethan sinäkin kiitollinen vaikka jollekin Ruotsin kuninkaalle, jos/kun sukunne on menestynyt...

Ottaapa koville.. Nouskaa ensin siihen keskiluokkaan ja ulvokaa vasta sen jälkeen.

Sinähän täällä ullvot...... korkeaa verotusta

Vierailija
182/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uusien veronmaksajien tekemistä helpottaisi edes se, että lapsettomuushoitoja saisi vähentää verotuksessa. Tässä on tullut yli 10 000e sinne laitettua ja vielä ehtisi yrittää kolmatta lasta, mutta kassa ei kertakaikkiaan anna enää myöden jos ei valtio jotenkin asiaa helpottaisi.

Niminerkki veroihin tulee hukattua joka pirun kuukausi 800e ja rapiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä rikas valittaa? Jos rikkaalta otetaan vähän enemmän veroja, hän vaihtaa viinipullonsa halvempaan. Jos köyhältä leikataan, hän ei syö enää puuroakaan, vaan kynsiään. Eivätkä Suomessa ole köyhiä vain työttömät, vaan myös pienellä palkalla kituuttavat, jotka taatusti tekevät yhtä paljon töitä kuin rikkaatkin.

Meillä juuri köyhimmät ovat ylipainoisempia, eli on kyllä pitänyt syödä paljon sitä puuroa.

On kyllä vähän erikoista , kun kuin meillä muka olisi suurin joukoin sellaisia, joilla ei ole rahaa ruokaan, ja sinne se lihavuus juuri eniten kertyy tutkimusten mukaan. Ja ihan itse valitaan kaupassa sen limsapullon ja sipsien ja juureshyllyn välltä ne sapuskat. Harvat ostaa molempia.

No juuri ne kaupan halvimmat ruoat ovat lihottavampia. 

Joo mun on ihan pakko syödä näitä sipsejä ja juoda pepsiä, kun nää on niin halpoja. Aivan pakko.

Vierailija
184/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös köyhät maksavat varakkaiden tai sellaiseksi päätyvien koulutuksen, köyhien lisäksi ja mm. yritystuet, joista ainakin osa on tehottomia.

Jos varakkaita ja yrittäjiä ei kiinnosta olla Suomessa, niin sitten pitää muuttaa muualle, jossa on parempi olla.

Nyt Suomessa on kuitenkin hallitus, joka tukee varakkaita. 

Idiootit ei ymmärrä, että köyhältä saadut rahat ei ikinä riitä kattamaan mitään tukia ja palveluita, vaikka veroprosentti olisi 100. Köyhiltä verotetut rahat ovat pieni murto-osa suomen verorahoista.

Jokainen maksaa omien kykyjensä mukaan.

Vierailija
185/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin voisi olla tasaveroprosentti. Virokin porskuttaa vuodesta toiseen. Otetaan mallia.

Vierailija
186/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan toki keventää verotusta. Vaatii vain sen että peruspalvelut tietyltä osin taataan vain perusturvassa ja kaikki muu jääkin sitten varakkaammille itse kustannettavaksi. Eli ilmaiset palvelut vain köyhille ja kaikille muille veloitus kustannusten mukaan. Näitä malleja löytyy. Jos sitten jätettään köyhät heitteille niin se vaatii perustuslain muutoksen eli kyllä sitä kaikkea voidaan.

Niinhän ne on jo nyt. Luuletko, että hyväosaiset käyvät terveyskeskuksissa tai heidän lastensa ovat kunnallisessa päivähoidossa? Silti maksetaan järjettömät verot. Hyväosaiset maksavat nyt palvelut kahdesti, muille ja itselleen erikseen.

Sitähän juuri ehdotin. Jätetään rikkailta vaikka verot kokonaan pois. Ei sillä ole mitään merkitystä minulle. Mutta perustuslakia on muutettava jos aiotaan viedä peruspalvelut köyhiltä. Tämä voidaan ulottaa myös kaikkeen muuhunkin yhteiskunnassa. Koulutus maksulliseksi muille kuin köyhille ja rikkaille sitten omat koulut joissa voivat maksua vastaan kouluttaa tenaviaan. Siis tietenkin minulle käy tällainen järjestely vallan mainiosta joten toivottavasti se käy rikkaille myös.

Vierailija
187/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät että pieni vähemmistö rikkaista on näitä luokkanousun tekijöitä. He eivät yleensä ulise veroista. 

Veroista vaikeroi ja itkee ne rikkaaksi syntyneet etuoikeutetut kultalusikka ihmiset. Heistä verotus on kauheaa, koska eivät osaa tuottaa edes verojen verran lisäarvoa elämänsä aikana. Niistä lähtökohdista pitäisi onnistua mutta kun ei, niin ei. 

Sitten itketään veroja. Tee työsi ja tuota hyvin, riittää rahaa verojenkin maksuun.

Onko moraalisesti oikein maksaa veroja? Ehkä ei. Vertaillen kärsimyksiä keskenään. Köyhän lapset skippaa aterian. Rikas saa 1,4% vähemmän vuosituottoa. On kyllä tosi kamalaa tämä rikkaan elämä. 

Pyyhi vellit pyllystäsi ja mene töihin. 

Tuossa ei mennyt yhtään kohtaa oikein. Saavutus sinänsä.

Vierailija
188/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäänhän moni työläisperheen lapsi on saanut opiskella itselleen korkeakoulututkinnon paremmin menestyneiden perheiden verorahoilla.

Moni on saanut omaisuutta itselleen perintönä, joka on kulkenut suvussa. Ehkä aikoinaan omaisusu tullut sukuun lahjoituksena...... 

Voiko ihminen valita sitä, millaiseen perheeseen syntyy? Olethan sinäkin kiitollinen vaikka jollekin Ruotsin kuninkaalle, jos/kun sukunne on menestynyt...

Ottaapa koville.. Nouskaa ensin siihen keskiluokkaan ja ulvokaa vasta sen jälkeen.

En ole verotuksesta kirjottanut halaistua sanaa.

Vierailija
189/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vitut maksaa. No ehkä työn verotus on kova, mutta pääomatulojen verotus on Suomessa naurettavan alhainen, alhaisempi kuin Euroopassa keskimäärin. Rikkaiden pitäisi maksaa paljon enemmän veroja, pääomatuloistaan. Vain siten voimme varmistaa hyvinvointivaltion säilymisen.

Jessus vilket skräp. Ta reda på saker och skriv först efter det. Inom EU finns det länder där bolagsskatten är 15 % och dividendskatten fattas helt. I Finland är dessa 20 % + 34 % så länge som max. 8 % av bolagets fria kapital lyfts ut. I alla andra fall är det 20 % + mottagarens marginalskatt, vilken vanligtvis är över 50 %.

Kan du alls klura ut varför allt flera bolag som har verksamhet i Finland ägs från andra EU-länder?

Vierailija
190/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voidaan toki keventää verotusta. Vaatii vain sen että peruspalvelut tietyltä osin taataan vain perusturvassa ja kaikki muu jääkin sitten varakkaammille itse kustannettavaksi. Eli ilmaiset palvelut vain köyhille ja kaikille muille veloitus kustannusten mukaan. Näitä malleja löytyy. Jos sitten jätettään köyhät heitteille niin se vaatii perustuslain muutoksen eli kyllä sitä kaikkea voidaan.

Niinhän ne on jo nyt. Luuletko, että hyväosaiset käyvät terveyskeskuksissa tai heidän lastensa ovat kunnallisessa päivähoidossa? Silti maksetaan järjettömät verot. Hyväosaiset maksavat nyt palvelut kahdesti, muille ja itselleen erikseen.

Yhden lapsen tarhahoito maksaa yli 1000 euroa kuukaudessa. Jos maksat 300 niin se on liian vähän.

Vierailija
191/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden lapsen tarhahoito maksaa yli 1000 euroa kuukaudessa. Jos maksat 300 niin se on liian vähän.

Kotihoidontuki on 400.

Vierailija
192/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole verotuksesta kirjottan

No ainakin ulvot, että ottaa koville..... tämäkin on ulvomista...

Vierailija
193/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä. Olen kuullut tämän selityksen ennenkin. Kaikilla on mahdollisuus hakea juuri sitä opiskelupaikkaa mitä haluaa. Itse olen kyllä omat yliopisto-opinnot maksanut veroina moneen kertaan. Pitääkö minun siis pyytää anteeksi, että minun koulutukseni on ollut kallis. Vastaan itse: ei pidä.

Vierailija
194/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihapuhe palstalla on kielletty, eikä se anna hyvää kuvaa kirjoittajasta, mutta vastaan silti. 

Suurituloisen korkeampi verotus esim. yksityisen lääkärin tuloista, on ihan perusteltua ja hän vain verotuksrssa palauttaa valtiolle takaisin tuloistaan sen, joka on mahdollistanut korkeammat tulot. 

Lääkäri on saanut kalliin koulutuksen ilmaiseksi ja toiseksi, hän ei voisi edes saada tuloja, ellei Kela maksaisi osan potilaiden terv.kuluja ja lääkäripalkkiota, samoin lääkkeiden Kela korvausta, mitä lääkärit määräävät potilaille. 

Jotta systeemi ja bisnes toimii, tarvitsemme toinen toisiamme, eikä yksikään meistä ei pärjää yksin tai mahdollista suuripalkkaista työtä, vaan siihen tarvitaan toinen toisiamme. 

Kerrotko millä tavalla yhteiskuntamme tarvitsee Pertti pitkäaikaistyötöntä tai Liisa narkkaria?

He luovat työpaikkoja.

Vierailija
195/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 lasta maksaa yli 3000 euroa kuukaudessa.

Kotihoito on siis halvempi.

Vierailija
196/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen kuullut tämän selityksen ennenkin. Kaikilla on mahdollisuus hakea juuri sitä opiskelupaikkaa mitä haluaa. Itse olen kyllä omat yliopisto-opinnot maksanut veroina moneen kertaan. Pitääkö minun siis pyytää anteeksi, että minun koulutukseni on ollut kallis. Vastaan itse: ei pidä.

Ei, rikkaat ja hyvätuloiset voivat muuttaa muualle, jos tämä on heistä väärin. 

Vierailija
197/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No lopetetaan se tarhahoito niin loppuu kitinä. Nythän siellä on oikeisto hallituksessa niin mitä viivyttelevät enää. Tehkää jotain älkääkä vain höpiskö?

Vierailija
198/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitähän juuri ehdotin. Jätetään rikkailta vaikka verot kokonaan pois. Ei sillä ole mitään merkitystä minulle. Mutta perustuslakia on muutettav

Käy tietysti, jos nollaverotus oli se ehdotus.

Vierailija
199/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhoitupas nyt, sinä työläisperheen armoitettu jälkeläinen.

Vierailija
200/276 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan kaikki kotona lapsia hoitamassa ja nostetaan työttömyystukia koko maa samaan aikaan. Eiku, sittenhän meillä ei ole tukien rahoittajia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan