Mies kärähti ratista aamulla, miten suhtautuisit asiaan?
Oli lähdössä hakemaan loiventavia aamulla klo 9 jälkeen. Ajoi ratsiaan ja 0,72 promillea oli veressä ja ajokieltoa tuli.
Miten suhtautuisit asiaan?
Kommentit (365)
miettisin että ei sitten ole ottanut opikseen kun pari vuotta sitten humalassa ajoi kolarin.
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?
Ei lapsia oikeasti kukaan ottaisi tuontakia huostaan. Tilanne voisi olla eri jos jotenkin pystyisi todistamaan että lapset on toistuvasti olleet kyydissä autossa jonka kuljettaja ei ole ajokuntoinen ja huoltajat ei reagoi asiaan mitenkään.
Tämä on jännä maa, miten kriittisesti täällä suhtaudutaan pikku kaljoissa ajamiseen ja miten yleistä se tässä maassa on. Kiinni jääneitä on yhteiskunnan joka tasolla ja kaikissa ammateissa. Politiikan huipulta iskelmätähtiin ja merikapteeneihin. Suurin osahan ei vain jää kiinni, mutta tuo pienessä oluessa ajelu on sellainen kansanharrastus, että jokainen vähintään tuntee jonkun joka sitä toisinaan harrastaa. Kaupunkien keskustoissa ehkä vielä harvemmin, mutta annas olla jos mennään maaseudulle. Se joka ei siellä koskaan ole pienissä ajanut, on sitten jo harvinaisuus itsessään.
Ja joo eihän se fiksua ole varmaan kenenkään mielestä. Mutta sitä nyt vain tapahtuu ja lopulta on aika harvinaista että mitään kuitekaan sattuu. En mä osaisi puolison tai omaan vastaavaan tekoon nyt mitenkään paniikilla suhtautua. Ei se auton ajaminen korttia jatkossakaan edellytä ja sakot ne eniten siinä varmaan harmittaisi. Mutta jos puoliso käryäisi, niin itsehän saisi sakkonsakin maksaa.
Itse tunsin poliisin, joka ajeli vapaa-ajalla aina maistissa. Asui maalla, ja ajeli kauppaan ostamaan lisää kaljaa iltaisin.
Tässäkin on se, että sitä aamulla ei välttämättä tunne niitä pieniä promilleja jos vastaavaa yllätystä ei ole tapahtunut ennen ja tuntee itsensä ajokuntoiseksi.
Olisit tyytyväinen että lähti vain kortti,monessa tapauksessa lähtisi myös työpaikka tuommoisesta tempusta mutta luulen kyllä että menetettävää työpaikkaa ei edes tainnut olla....
Vierailija kirjoitti:
Olisit tyytyväinen että lähti vain kortti,monessa tapauksessa lähtisi myös työpaikka tuommoisesta tempusta mutta luulen kyllä että menetettävää työpaikkaa ei edes tainnut olla....
Siinä saisi aika hyvät korvaukset jos työsuhde purettaisiin vapaa-ajalla tapahtuneen rattijuopumuksen johdosta.
Hankkisin kotiin alkomittarin ja puhuttaisiin että sama ei saa toistua. Mutta kun promillet ovat olleet noin pienet eikä lähtenyt rattiin heti juotuaan vaan seuraavana aamuna, niin pitäisin aika inhimillisenä virheenä. Krapulassa olo voi tuntua selvältä, vaikka promilleita olisikin vielä vähän veressä (ellei herää edelleen jurrissa, mutta silloin alkomittari näyttäisi isompaa lukua).
Eli mokahan tuo on, mutta ei mielestäni kuitenkaan verrattavissa siihen että ensin ryyppää ja lähtee sitten nousukännissä ajelemaan saman illan aikana.
Heittäisin arvion, että suuri osa, ellei sitten suurin osa suomalaisista on joskus tehnyt tuon mokan että lähtenyt krapulassa ajamaan vaikka ei olisi vielä nollilla.
Hyvin harva vaan jää siitä kiinni.
Ootko itsekin juoppo vai miksi katselet juoppoa?
Toivottavasti teillä ei ole lapsia, tai jos on niin ne on huostaanotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä saisi aika hyvät korvaukset jos työsuhde purettaisiin vapaa-ajalla tapahtuneen rattijuopumuksen johdosta.
Ammattiautoilijalta lähtee työpaikka jos jää ratista kiinni, ihan sama onko vapaalla vai työssä.
TE-palvelut voisi laittaa työttömälle tuollaisesta karenssia, koska ajokielto voi heikentää työttömän mahdollisuuksia työllistyä.
Rattijuoppo vaarantaa perheen hyvinvoinnin, talous voi mennä kuralle jos joutuu maksamaan korvauksia esim. yliajon uhrille.
Siis onko oikeasti aikuisten ihmisten mielestä ok juoda viikoittain litra viiniä, saati sitten päivittäin 🤯 pliis sanokaa, että trollaatte, minkälainen ihminen oikeesti juo alkoholia joka viikko 😳
Eihän se nyt haittaa jos käypi hakemassa tasottavat. Sitten on hyvä levätä ja nousta uuteen huomiseen päivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?
Ei ole lapsia...
nyt joku miehen kaveri toi autolla ison satsin viinaksia ja kaljaa...
ap
Nyt miehelle ja kaverille pusu poskelle ja istut seuraksi
Ei todellakaan! Vielä kehtasivat naureskella tapahtuneelle!
ap
Jos sinulla on yhtään itsekunnioitusta jäljellä, niin nyt olisi hyvä hetki sinulle pistää korkki kiinni ja alkaa tehdä exit-suunnitelmaa. Toista et voi pelastaa tuosta tilanteesta, itsesi voit.
Katsotaan miten kehittyy... sovittiin miehen kanssa että ollaan koko ensi viikko ilman alkoholia... siitä se voi lähteä parempaan suuntaan!
ap
Noilla määrillä mitä ukkosi juo päivittäin, ei pysty olemaan päivääkään ilman viinaa! Typerää edes kuvitella muuta.
Vierailija kirjoitti:
Heittäisin arvion, että suuri osa, ellei sitten suurin osa suomalaisista on joskus tehnyt tuon mokan että lähtenyt krapulassa ajamaan vaikka ei olisi vielä nollilla.
Hyvin harva vaan jää siitä kiinni.
Ei todellakaan ole! Suurin osa suomalaisista ei ryyppää niin suuria määriä, että olisi vielä aamullakin promilleja. Sinun kuplassasi ehkä normaalia.
Mä soittaisin itse poliisille jos mun mies lähtisi maistissa auton rattiin. Tai no, kuka tahansa.
Viinaan menevä nainen. Tuleva juoppo. Mikäs siinä jos et halua nähdä ja kokea ja tuntea Kaikkea muuta mitä maailmassa, ja elämällä, on tarjota.