Mies kärähti ratista aamulla, miten suhtautuisit asiaan?
Oli lähdössä hakemaan loiventavia aamulla klo 9 jälkeen. Ajoi ratsiaan ja 0,72 promillea oli veressä ja ajokieltoa tuli.
Miten suhtautuisit asiaan?
Kommentit (365)
Jos olisit rakastava vaimo tai nais/tyttöystävä niin kävisit hakemassa miehellesi ne loiventavat🥰
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?
Ei ole lapsia...
nyt joku miehen kaveri toi autolla ison satsin viinaksia ja kaljaa...
ap
Nyt miehelle ja kaverille pusu poskelle ja istut seuraksi
Ei todellakaan! Vielä kehtasivat naureskella tapahtuneelle!
ap
Jos sinulla on yhtään itsekunnioitusta jäljellä, niin nyt olisi hyvä hetki sinulle pistää korkki kiinni ja alkaa tehdä exit-suunnitelmaa. Toista et voi pelastaa tuosta tilanteesta, itsesi voit.
Katsotaan miten kehittyy... sovittiin miehen kanssa että ollaan koko ensi viikko ilman alkoholia... siitä se voi lähteä parempaan suuntaan!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kysellyt niin mies juo noin 12 olutta päivässä ja 0,5l kirkasta.
Mä en juo olutta tai kirkkaita mutta valkoviini litran päivässä.
ap
Ihan normaaleja määriä.
Aah, olet itsekin siis alkoholisti. No ei kai siinä sitten mitään hätää, yhdessä vaan jatkatte tenuttamista hautaan saakka.
Litra ei niin hirveesti oo kun sen jakaa pitkin päivää muutamaan lasiin. Yritän vielä vähentää entisestään ja mieskin saisi kyllä...
ap
Litra viikossakin olisi jo ihan järkyttävä määrä, millainen ihminen oikein juo joka päivä 🤢
Ai litra viikossa järkyttävä määrä :D sehän on yhteensä 8 annosta eli kohtuukäyttöä.
Käske miehesi lopettaa juominen kuin seinään, kuten Pirkka-Ukko
Litra valkoviiniä? Ei ole paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ei niin. Siinähän saa 4 lasillista.
Kärähti ratista sanoista tulee mielikuva että joku mies on ratissa jotenkin sähköiskun saaneen näköisenä tai vähän pintakärähtäneenä. Mistä lie syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisia lasillisia juot?
Vierailija kirjoitti:
Jos olisit rakastava vaimo tai nais/tyttöystävä niin kävisit hakemassa miehellesi ne loiventavat🥰
Tämä ei ole leikin asia. Kuvittele oma pieni 8-vuotias lapsesi jääneenä auton alle yhden epäkypsän alkoholiriippuvaisen ihmisen takia. Riippuvuudesta ei pidä tehdä muille ongelmaa/aiheuttaa kuolemantapausta, itse on kannettava vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä kokoisia lasillisia juot?
Laske. 1l / 4 = 0,25l
Nythän voisi olla hyvä aika lopettaa viinin tissuttelu kun lähimpään alkoon on 25km matkaa... mulla on vielä 1,5 litraa juomatta sitten laitan korkin kiinni...
ap
Miten suhtautuisin? No en mitenkään. Tapahtunut mikä tapahtunut, omapahan olisi ollut mokansa, aikuinen ihminen on ihan itse vastuussa teoistaan. Ajokiellon ajan voi järjestää kulkemisensa miten tykkää, fillarilla tai julkisilla, töihinkulkemiseen sopii kysellä työkaverilta kyytiä. Lapsen harrastuskuljetukset ja kaupassakäynnit hoitaisin ajokiellon ajan, ja hän korvaisi sen minulle niin, että hoitaisi ne kiellon päättymisen jälkeen kiellon pituisen ajan.
Aiotko nyt sitten olla naama norsunuitulla kokoillan? Käyny mikä käyny, sen kanssa eletään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kysellyt niin mies juo noin 12 olutta päivässä ja 0,5l kirkasta.
Mä en juo olutta tai kirkkaita mutta valkoviini litran päivässä.
ap
Ihan normaaleja määriä.
Aah, olet itsekin siis alkoholisti. No ei kai siinä sitten mitään hätää, yhdessä vaan jatkatte tenuttamista hautaan saakka.
Litra ei niin hirveesti oo kun sen jakaa pitkin päivää muutamaan lasiin. Yritän vielä vähentää entisestään ja mieskin saisi kyllä...
ap
Tässä ei nyt oo mistään määristä kyse, kukin juo miten tykkää, MUTTA AUTOLLA EI AJETA.
En lukenut kaikkia vastauksia, mutta eniten jäi mietityttämään saiko mies kuitenkin ne juomansa ja onko niitä nautittu millaisella fiiliksellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän voisi olla hyvä aika lopettaa viinin tissuttelu kun lähimpään alkoon on 25km matkaa... mulla on vielä 1,5 litraa juomatta sitten laitan korkin kiinni...
ap
Teet koko asiasta vitsin. Nuoriso lukee ja oppii vitsailemaan asialla. Vouhotus päällä kun alkoon on matkaa ja puoltoista litraa jäljellä.
Ei se ollut vitsi vaan ihan todellinen suunnitelma. Mikä tuossa olisi hauskaa?
ap
Oliko siis hakemassa niitä loiventavia teille molemmille? Jos kyllä, anteeksi antaisin.
Appiukko puhalsi muutama vuosi sitten 0.55 ja siitähän se riemu repesi kun kortti läksi ja työmatka kotiin päin kulkikin sen jälkeen useamman kapakan kautta sen muutaman kuukauden mitä kortti oli kuivumassa.
Litra viikossakin olisi jo ihan järkyttävä määrä, millainen ihminen oikein juo joka päivä 🤢