Mies kärähti ratista aamulla, miten suhtautuisit asiaan?
Oli lähdössä hakemaan loiventavia aamulla klo 9 jälkeen. Ajoi ratsiaan ja 0,72 promillea oli veressä ja ajokieltoa tuli.
Miten suhtautuisit asiaan?
Kommentit (365)
Alkoholisti? jos vielä noin paljon promilleja aamulla edellisillan juomisista ja lisää pitää hakea heti aamusta... syyllistyen rattijuopumukseen. Kannattaa kehoittaa hakemaan apua. Luulisi tuon olevan herätys siihen ettei asiat ole kunnossa. olkoon kiitollinen ettei sattunut pahempaa ja jäi kiinni "vaan" ratsiassa
Vierailija kirjoitti:
Mies kertoi katuvansa tätä ja ottavan ajokiellon vastaan oikeudenmukaisena rangaistuksena.
ap
"Sanoi ottavansa rangaistuksen vastaan?"
Mitäs muutakaan se juoppo voi tehdä. Vai meinaatko, että olisi voinut kieltäytyä ottamasta rangaistusta vastaan?
Häntä ottaa ainoastaan päähän ajokielto, sakot ja nyt pitää kävellä kauppaan ja alkoon, hakemaan niitä viinoja ja loiventavia.
Jos aidosti katuu, niin ryyppääminen loppuu siihen paikkaan ja lähtee hakemaan apua.
Muuten ei oikeasti ja aidosti kadu.
Juoppo on juoppo, ja selityksiä löytyy siitä löyhästä ja veltosta varresta, ja kaikki on aina jonkun muun syy.
Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?
Naurettavan vähän. Itse puhalsin viime käryssä 3,3 promillea. Tv. loiventeleva m38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni täällä kysellyt niin mies juo noin 12 olutta päivässä ja 0,5l kirkasta.
Mä en juo olutta tai kirkkaita mutta valkoviini litran päivässä.
ap
Ihan normaaleja määriä.
Mulla menee tuon verran vuodessa.
Itse pidän outona jo sitä että pitää aamulla hakea loiventavia. Sen jotenkin vielä ymmärtäisin jos olisi ollut pakko lähteä esim. viemään puolisoa tai eläintä päivystykseen tai hakea sairaalle lapselle apteekista lääkettä. Mutta joku loiventavien haku ei ole mitenkään hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?
Ei ole lapsia...
nyt joku miehen kaveri toi autolla ison satsin viinaksia ja kaljaa...
ap
Mitä olisi voinut tehdä toisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia...
ap
Miksi joku haluaa elää noin?
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän outona jo sitä että pitää aamulla hakea loiventavia. Sen jotenkin vielä ymmärtäisin jos olisi ollut pakko lähteä esim. viemään puolisoa tai eläintä päivystykseen tai hakea sairaalle lapselle apteekista lääkettä. Mutta joku loiventavien haku ei ole mitenkään hyväksyttävää.
Samaa mieltä. En ole koskaan elämässäni ottanut aamulla loiventavaa.
M60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia...
ap
Nyt miehelle ja kaverille pusu poskelle ja istut seuraksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia...
ap
Ei todellakaan! Vielä kehtasivat naureskella tapahtuneelle!
ap
Jos
A. Tarvitsee loiventavia ja
B. Ajaa autoa, vaikkei ole ajokunnossa
Niin on päivänselvä alkoholisti. Ero tai hoitoon olisi minun vastaus.
Juominen ei kuulkaa ole helppoa. Vaatii kovaa ja pitkäjänteistä harjoittelua kehittyä hyväksi. Arvostan ihmistä, jolla on tavoitteellinen harrastus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan normaaleja määriä.
Aah, olet itsekin siis alkoholisti. No ei kai siinä sitten mitään hätää, yhdessä vaan jatkatte tenuttamista hautaan saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ihan normaaleja määriä.
Aah, olet itsekin siis alkoholisti. No ei kai siinä sitten mitään hätää, yhdessä vaan jatkatte tenuttamista hautaan saakka.
Litra ei niin hirveesti oo kun sen jakaa pitkin päivää muutamaan lasiin. Yritän vielä vähentää entisestään ja mieskin saisi kyllä...
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lapsia...
ap
Ei todellakaan! Vielä kehtasivat naureskella tapahtuneelle!
ap
Jos sinulla on yhtään itsekunnioitusta jäljellä, niin nyt olisi hyvä hetki sinulle pistää korkki kiinni ja alkaa tehdä exit-suunnitelmaa. Toista et voi pelastaa tuosta tilanteesta, itsesi voit.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän meille jokaiselle ole joskus tullut tarve hakea loiventavia aamulla. Kaikki eivät jää kiinni.
En ole ikinä juonut loiventavia. Nuoruudessa tuli kyllä oltua darrassa, mutta ei silloin kyllä tehnyt pätkääkään mieli lisää juomista.
Jos aikuinen ihminen ryyppää edes viikottain saati päivittäin niin on todella sairas päästään.
Sen jälkeen kun itse kasvoi aikuiseksi ja sai lapsia niin tulee alkoa juotua muutamia kertoja vuodessa ja pieniä määriä (kuten häät tms.)
Tää kyllä taitaa olla keksitty provo 😂