Mies kärähti ratista aamulla, miten suhtautuisit asiaan?
Oli lähdössä hakemaan loiventavia aamulla klo 9 jälkeen. Ajoi ratsiaan ja 0,72 promillea oli veressä ja ajokieltoa tuli.
Miten suhtautuisit asiaan?
Kommentit (365)
Lähdin kerran baari illan jälkeen torilta poliisiauton vierestä ajamaan. Tajusin etteivät ne mitenkään sitä tajua, että rattijuoppo lähtis vierestä ajamaan. Ja rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin kerran baari illan jälkeen torilta poliisiauton vierestä ajamaan. Tajusin etteivät ne mitenkään sitä tajua, että rattijuoppo lähtis vierestä ajamaan. Ja rauhallisesti.
Jäitkö kiinni?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäitkö kiinni?
En. Ei ne tietenkään ymmärtänyt, että olin kännissä. Kuka muu hullu noin pokkana lähtis siitä.
miten työmatkat joudutko suostutko kuskiksi??
Näkisin punaista. Tiesitkö että miehesi lähti hakemaan loiventavia? Jo se tieto meillä olisi saanut hälytyskellot soimaan. Olisi pitänyt tapahtua jotain todella tavatonta tyyliin kolmas maailmansota, että miehen pitäisi hakea loiventavia. Saatika ratista käryäminen.
Toivottavasti miehesi saa apua alkoholismiinsa. Jollei, lähde.
Vierailija kirjoitti:
0.72 promillea on kuitenkin tosi pieni määrä! Jotain osia miljoonista.
0.5 promillea on yksiselitteisesti rattijuopumuksen raja.
Ennen sai olla Alkoa enemmän veressä . Alkoholi haihtuu aika nopeasti lopulta. Ehkä saisi olla 1 ainakin. Loiventaminen tarkoittaa krapulan oireiden hidastamista ettei ole niin Äkkijyrkkää. Verensokeri nousee juodessa ja laskee kun ei juo. Kun juo hiukan mietoa hitaasti niin krapula ei tunnu niin rajulta. Lasten sokerihumala samoin hyvä lieventää pienellä makealla kuin kerrasta lopettaa. No nyt pitää vain auttaa ja olla kuskina. Meillä tuttava menetti kortin ylinopeudesta selvin päin. Unohti seurata mittaria. Hänellä on se ettei uskalla irrottaa katsettaan liikenteestä ajon aikana joten ei voi tutkia mittareita.
Loiventavia pitää varata valmiiksi kotiin ja voitilata niitä ! Joku tuo tai kuten tässä olisi selvinpäin ollut voinut hakea.
Älä nyt sitten ainakaan ajokiellon aikana kuskaa ja paapo sitä miestä, vaan anna hänen pärjätä omillaan, jotta ymmärtää teon vakavuuden. Nythän on jo hyvät pyöräilykelitkin. Muistuta myös siitä rahasummasta, jonka sakko tekee perheen talouteen ja kysy, miten hän aikoo hyvittää sen. Ankara pitää olla. Jos lähdetään aamulla hakemaan loiventavia, tilanne on hyvin huolestuttava.
Olet itsekin tehnyt elämässä virheitä, joten anna anteeksi.
Onpa todella järkyttäviä kommentteja täällä. Rattijuoppoutta vähätellään.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni aamulla saa 8.30-9.45 käydä kaupassa vaikka olisi hieman alkoo veressä.
Saa käydä kaupassa mutta ei voi ajaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Loiventavia pitää varata valmiiksi kotiin ja voitilata niitä ! Joku tuo tai kuten tässä olisi selvinpäin ollut voinut hakea.
Niinpä. Ap on outo vaimo. Laittaa miehen asialle kun olisi voinut mennä itse.
Minun mies Henrik 43v. Tilaa taksin jolla hän käy ostamassa loiventaviaan.
Tv. Mia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäitkö kiinni?
En. Ei ne tietenkään ymmärtänyt, että olin kännissä. Kuka muu hullu noin pokkana lähtis siitä.
Arvostan.
Jos otat et aja, jos ajat et ota. Rattijuopot voisi lähettää pelkällä menolipulla Venäjälle. Takaisin ei tarvitse tulla.
Sama kävi mun miehelle