Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies kärähti ratista aamulla, miten suhtautuisit asiaan?

Vierailija
06.04.2024 |

Oli lähdössä hakemaan loiventavia aamulla klo 9 jälkeen. Ajoi ratsiaan ja 0,72 promillea oli veressä ja ajokieltoa tuli.

Miten suhtautuisit asiaan?

Kommentit (365)

Vierailija
321/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin ihan hirveet raivarit ja ottaisin avioeron. Oikeasti. Alkoholistin lapsena en kestäisi mitään tuollaista. Yhtään.

Vierailija
322/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan luonnollista että sitä välillä ajelee kännissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ajokunnossa ollut ja riskeerasi typerällä toiminnallaan muiden hengen. Jos ei tajuaisi itse kunnolla hävetä niin sanoisin asiasta.

Miten se riskeerasi muiden hengen?

Alkoholin vaikutuksen alaisena havainnointi- ja reaktiokyky heikkenee. Riski ajaa kolari tai jonkun päälle kasvaa. Humalainen on ratissa vaaraksi itselleen ja muille. 

Ei sulla ole tullut mieleen, että kännissä ajaminen olisi kielletty ihan jostain syystä? 

Vierailija
324/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jäi kiinni! 

Exäni oli alkoholisti. Hän saattoi illalla vetäistä kännit ja lähteä seuraavana aamuna autolla töihin. Yhtenä aamuna hänen lähdettyään soitin 112 ja kerroin missä hän menee, auton merkin ja rekkarin. Saivat kiinni, kun oli melkein jo työpaikan pihassa. 

Tiesikö exäsi, että se olit sinä?

Vierailija
325/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että jäi kiinni! 

Exäni oli alkoholisti. Hän saattoi illalla vetäistä kännit ja lähteä seuraavana aamuna autolla töihin. Yhtenä aamuna hänen lähdettyään soitin 112 ja kerroin missä hän menee, auton merkin ja rekkarin. Saivat kiinni, kun oli melkein jo työpaikan pihassa. 

Mun serkku teki myös näin, mutta niin että soitti poliisit kun lähti töistä. Olivat samassa paikassa töissä. Tässä vaiheessa oli jo tehnyt eropäätöksen, mutta koki että tarvitsee lasten takia konkreettisen syyn erota. 

Vierailija
326/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis, ero. Välittömästi. Eropäätös tulisi jo siitä, että tarvitsee loiventavaa. En halua jakaa elämääni juopon kanssa.

Vierailija
327/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönyisin itselleni, että elän alkoholistin kanssa ja hankkisin hänelle apua. 

Alkoholistin pitää itse haluta apua, muuten ei onnistu.

Vierailija
328/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

0.72 promillea on kuitenkin tosi pieni määrä! Jotain osia miljoonista.

720 osaa miljoonasta .

Vierailija
329/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä kärysi ratista 60-luvulla muutaman kerran, ja sai sitten jotain 3 tai 4 kk "linnaa" eli joutui rakentamaan Seutulan lentokenttää.  Siihen tarvittiin halpaa työvoimaa, ilmeisesti.  

Isä tuumasi vapaaksi päästyään, että pitääkin ruveta ajamaan useammin kännissä.  Siellä oli niin kivaa.

Vierailija
330/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuo ajokunnossa ollut ja riskeerasi typerällä toiminnallaan muiden hengen. Jos ei tajuaisi itse kunnolla hävetä niin sanoisin asiasta.

Alkoholin vaikutuksen alaisena havainnointi- ja reaktiokyky heikkenee. Riski ajaa kolari tai jonkun päälle kasvaa. Humalainen on ratissa vaaraksi itselleen ja muille. 

Ei sulla ole tullut mieleen, että kännissä ajaminen olisi kielletty ihan jostain syystä? 

Todellisuudessa riippuu ihan henkilöstä, itse pystyn ajamaan kännissä ihan yhtä hyvin kuin selvin päin. Valitettavasti kaikki muut eivät.

Vierailija
331/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnollinen seuraus juoppoudesta, iloista alkoholinhuuruista jatkoa vaan teille molemmille!

Vierailija
332/365 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoli-ilmoitus ja lapset huostaan välittömästi. Kuka aikuinen kysyy että kuinka suhtautuisit? Ettekö osaa toimia nykyisin tai ajatella itse?

Ei ole lapsia...

nyt joku miehen kaveri toi autolla ison satsin viinaksia ja kaljaa...

ap

Nyt miehelle ja kaverille pusu poskelle ja istut seuraksi

Ei todellakaan! Vielä kehtasivat naureskella tapahtuneelle!

ap

No tuossa on ap:llä sentään jotain asennetta. 

Vierailija
333/365 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun tipaton tammikuu loppuu niin alkaa taas käryjä tulla. Viinaa vedetään kaksin käsin.

Vierailija
334/365 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellisuudessa riippuu ihan henkilöstä, itse pystyn ajamaan kännissä ihan yhtä hyvin kuin selvin päin. Valitettavasti kaikki muut eivät.

Ei pidä paikkaansa. Alkoholi sumentaa myös harkintakyvyn, mitä lausumallasi hyvin demonstroit. Olet vaarallinen kuski edes sitä itse tajuamatta. Siksi kielto on tarpeen.

Vierailija
335/365 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sianjättöajan merkkejä.

Vierailija
336/365 |
09.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö ap:n miehellä on kortti kuivumassa?

Vierailija
337/365 |
16.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loiventavien myynti pitäisi sallia jo aamukuudelta niin ei tarvitsisi lähteä yhdeksän jälkeen ajelemaan laskuhuuruissa.

Vierailija
338/365 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes vuosi kulunut, mikä on ap:n suhtautuminen asiaan nyt?

Vierailija
339/365 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas on tullut vappuaamuna kärähtäneitä miehiä.

Vierailija
340/365 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se olisi ihan yhtä paheksuttavaa, tapahtui se sitten aamulla, päivällä, illalla tai yöllä.

Enemmän olen huolissani miehen tyhmyydestä.

Jos on sellainen tyyppi, että aamuisin otetaan loiventavaa, ne ostetaan edellisenä päivänä.

Eli juotavaa ostetaan kunnon satsi, ettei aamulla tarvitse lähteä hankkimaan vaan saa korkin auki heti.

M42

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä