Millaisella säännöllisesti tilille tulevalla summalla voisit elää mukavaa elämää?
Ilman työntekoa?
Silmiini osui juuri lehtijuttu jossa ihmiset elää pörssi-yhtiöistä tulevilla osingoilla.
Millaiseen summaan sinä olisit tyytyväinen? Nyt annetaan ajatusten ja haaveiden lentää.
Minulle riittäisi ehkä 7000e nettona. Kävisin kai silti huvikseni töissä tapaamassa työkavereita mutta mitään raskasta en viitsisi tehdä.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
2000 eurolla eläisin jo ihan mukavasti.
Itselle se olisi liian pieni. Olen kai tottunut elämään liian leveästi. ap
600 e kuukaudessa nettona riittää Luxus elämään minulla. Jos vaan ei tarvitse tehdä töitä sen eteen. Vapaa aika ja vapaus on luxusta!
Vierailija kirjoitti:
600 e kuukaudessa nettona riittää Luxus elämään minulla. Jos vaan ei tarvitse tehdä töitä sen eteen. Vapaa aika ja vapaus on luxusta!
Onko perhettä ja miten asut?
5000 €/kk olisi sopiva. Hieman nykyisiä nettotuloja pienempi, mutta erotuksen säästäisi jo ruoassa, kun einekset ja puolivalmisteet jäisivät pois.
2000 euroa kuussa riittäisi mainiosti. Mihin sitä ihminen enempää tarvitseekaan? 1000 e asumiseen, 500 e normaaliin elämiseen ja sitten vielä 500 euroa autoon.
Nyt saan töistä 2600. Sanoisin että 4000e nettona että saisi kodin jossa viihtyy ja toimivan auton.
Nykyisellä nettopalkalla turha haaveilla kodista missä viihtyisi.
Minulla on nettopalkka noin 2000 e. Ihan mukavaa elämää tällä pystyy elämään. Ei tietenkään mitään luksusautoja osteta, eikä kalliita ulkomaanmatkoja tehdä, mutta enpä ole niitä koskaan kaivannutkaan.
2000 riittäisi, mutta eläkeläisenä saan 1200 euroa, josta maksan kaiken asumista myöten ja pakolliset lääkkeetkin..
Vierailija kirjoitti:
Samma här, jos tuohon tulee asiallinen inflaatiotarkistus vuosittain.
Minulle riittäisi hyvin noin 1500€, 2000 eurolla eläisin jo todella hulppeasti.
Tonni kuussa, pärjäisin ok, jos asumiskulut eivät enää nouse.
Jos ja jos
Pari tonnia olis ihan superluksusta. Kun työtä tekemällä ei jää käteen lähellekään samaa, vaikka tekee rankkaa superstressaavaa työtä ja joka päivä melkein ylitöitä.
N32
Vierailija kirjoitti:
2000 euroa kuussa riittäisi mainiosti. Mihin sitä ihminen enempää tarvitseekaan? 1000 e asumiseen, 500 e normaaliin elämiseen ja sitten vielä 500 euroa autoon.
Harvoin näkee edes näissä ketjuissa noinkin realistista suhtautumista auton todellisiin kuukausikuluihin!
Eikös se 590 euroa kuussa ole öyhöjen mielestä ruhtinaalinen korvaus jolla voi lorvia luxusoloissa?
Varmaan jos saisi noin 3000€ kuussa ja kaikki velat anteeksi niin se riittäisi hyvin. Jos joudun lyhentämään velkoja niin ehkä 4500€ kuussa
Jos realisoisi omaisuuden ja muuttaisi välimerelle, siellä pärjää hyvin vajaalla parilla tonnilla kk.