Riikka Purra: eläkeikää on nostettava
Riikka Purran mukaan eläkeikää on nostettava. Työttömät vanhemmat olisi myös Riikan mukaan saatava töihin koska perheiden hyvinvointi paranee kun vanhemmat siirtyvät sosiaaliavustuksilta pakkatyöhön.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maassa ei kohta ole enää juuri lainkaan alle 65-vuotiaita. Jonkun ne työt on tehtävä.
Samaan aikaan työpaikkoja vähenee mm. automatisaation, digitalisaation, tekoälyn ja itsepalvelun lisääntymisen myötä. En lähtisi hirveän voimakkaasti pakottamaan yli 60-vuotiaita tappelemaan olemattomista työpaikoista ja vielä olemattomammista työllistymismahdollisuuksista. Koko yhteiskunta pitäisi ajatella uusiksi, koska palkkatyötä ei todellakaan enää riitä kaikille. Vai onko tarkoitus luoda iso orjaluokka, joka tekee töitä 70-vuotiaaksi asti 9 euron päiväpalkalla?
Sata vuotta sitten suurin osa työpaikoista oli maataloudessa. Niistä duuneista useimmat ovat kadonneet, joten työttömyys on jo valmiiksi yli 50%. Myös höyrykone aiheutti valtavasti työttömyyttä. Mieti, kuinka monen ihm7sen lihakset voi yhdellä höyrykoneella korvata!
Ennen tehtiin töitä, jotta saadaan hyvä eläke. Nykyisin ollaan työttömiä. Koska kuka nyt jaksaa puurtaa eläkettä varten. Tällä mallilla sitä saa kohta 88 vuotiaana
Vierailija kirjoitti:
Ikävää mutta Marinin hallituksen toilailut tulevat maksettavaksi.
Ikävää, mutta et näköjään osaa a) tarkastella asioita objektiivisesti, b) hahmottaa kokonaiskuvaa ja c) kriittistä ajattelua.
Vierailija kirjoitti:
Tässä oot pahasti hakoteillä itse asiassa myös orpon porukkaki. Jos kokkarit ei olis eniten velkaannuttanu tätä maata aikoinaa
nii marinin hallituksen teot ei olis tehny ollenkaa vahinkoa suomelle. Et täytyy muistaa et kokoomus on taloudellisesti ollu se suurin terrorisoija täällä joka velkaannuttanu eniten, ei marin eikä kukaa muu vaa kokoomus ainoastaa, jos ne olis jättäny edellisten hallitusten velanotot tekemättä missä kokoomus oli pääministeri tai valtiovarainministeri puolue nii maan talous ois nyt kunnossa. Eli siinä karu totuus teille jotka sokeana mistää mitää tietämättöminä marinin sakkia haukutte. Vaikka todellinen haukkujen kohde on vain ja ainoastaa kokoomus
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa nostettiin mellakoista huolimatta eläkeikä 62:sta ikävuodesta 64:ään. Onko ranskikset tosiaan niin paljon meitä lyhytikäisempiä?
On. Ne kaikki polttaa tupakkaa.
Hallitus leikkaa yritysten myynneistä 800 miljoonaa.
Kannattaa seurata ulosottoviraston sivuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oot pahasti hakoteillä itse asiassa myös orpon porukkaki. Jos kokkarit ei olis eniten velkaannuttanu tätä maata aikoinaa
nii marinin hallituksen teot ei olis tehny ollenkaa vahinkoa suomelle. Et täytyy muistaa et kokoomus on taloudellisesti ollu se suurin terrorisoija täällä joka velkaannuttanu eniten, ei marin eikä kukaa muu vaa kokoomus ainoastaa, jos ne olis jättäny edellisten hallitusten velanotot tekemättä missä kokoomus oli pääministeri tai valtiovarainministeri puolue nii maan talous ois nyt kunnossa. Eli siinä karu totuus teille jotka sokeana mistää mitää tietämättöminä marinin sakkia haukutte. Vaikka todellinen haukkujen kohde on vain ja ainoastaa kokoomus
Tämä on ihan totta eikä marinin sakin haukkujat ole mitää penaalin terävempiä kyniä, jos ajattelisivat järkevästi ja kattos vähä tilastoja nii kyllä loppus marinin hallituksen haukut heti ku tajuaa totuuden että suomen maa on tässä jamassa enimmäksee kokoomuksen takia
Niin, että juu.
Jos meillä nyt on iäkkäitä työttömiä, niin kun eläkeikää nostetaan, niin nämä sitten ovat entistä pidempään työttömiä iäkkäitä, joita kukaan ei palkkaa.
Hienoa!
MULLE JOKU TE-TOIMISTO LÄHETTI JONKUN TYÖTARJOUKSEN MARTTOJEN JOHONKIN TSTOTYÖHÖN. KUN MENIN HAASTATTELUUN SILLÄ MARTALLA EI OLLUT OIKEESTI MITÄÄN ASIAA; KYSELI VAAN ETTÄ EIKÖ NE JO OLE SINUA ELÄKKEELLE LAITTAMASSA!
EI OLIS TARVINNUT PYYTÄÄ HAASTATTELUUN LAINKAAN KUN EI OLLUT MUUTA ASIAA KUIN TUO!
Minä irtisanon ravintolastani kaikki asuntovelkaiset ja otan nuoria tilalle.
Kohta saa irtisanoa helposti eikä alle 50 hengen työpaikalla ole takaisinottovelvoitetta.
Eläkeikää nostetaan. Työeläkelaitokset säästävät rahaa, ja valtio säästää rahaa... Ja ikäihmisiä on sitten työttöminä.
200 vuotta on uusi eläkeikä. Ihmiset elävät vanhemmiksi ja terveenä. Vai miten. Ai kuoliko joku?
Tästä syystä elän nyt enkä eläkkeellä eli haudassa.
Vierailija kirjoitti:
200 vuotta on uusi eläkeikä. Ihmiset elävät vanhemmiksi ja terveenä. Vai miten. Ai kuoliko joku?
Tästä syystä olen elänyt koko ajan samalla kun kaikki kauhistelevat miksi en säästä eläkkeelle jäämistä varten. Kamalaa tuhlaamista! No kuulkaa onneksi olen elänyt ja nyt minä jatkan sitä hyvistä lisäsyistä ja heti ennen kuin kuolen minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa nostettiin mellakoista huolimatta eläkeikä 62:sta ikävuodesta 64:ään. Onko ranskikset tosiaan niin paljon meitä lyhytikäisempiä?
On. Ne kaikki polttaa tupakkaa.
Ei ole tupakka syynä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen tehtiin töitä, jotta saadaan hyvä eläke. Nykyisin ollaan työttömiä. Koska kuka nyt jaksaa puurtaa eläkettä varten. Tällä mallilla sitä saa kohta 88 vuotiaana
Niin tehtäisiin nytkin, ja suurin osa tekeekin, jos vain annetaan tehdä. Nykyisinkin ollaan työttömiä siitä pakosta että kukaan ei anna työtä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ainoa vaihtoehto, riippuu ihmisistä. Kannattaa avata ne silmät ja kuunnella muitakin. Olette aika tyhmiä te monet. Kuka uskaltaa elää oikeasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten monta vuotta oikeisto aikoo ratsastaa tuolla keppihevosella? Onneksi nykyhallituksen jälkeen päästään sanomaan "mutta nythän maksetaan Orpon hallituksen velkoja."
Niin mitään ei ole pantu käytäntöön mutta lopputulos paha, kun joudutaan leikkaamaan Marinin hallituksen hallitsemattoman rahanjakelun ja velannoston vuoksi. Seuraava hallitus sdp ja kumppanit toilailee taas samat kuviot ja kierre on valmis. Kuinka tyhmiä ihmiset oikeasti ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, mutta et näköjään osaa a) tarkastella asioita objektiivisesti, b) hahmottaa kokonaiskuvaa ja c) kriittistä ajattelua.
Tai sinä rehellisesti. Marin pilasi aika paljon eikä vain rahassa. Herää jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on ihan totta eikä marinin sakin haukkujat ole mi
Höpö höpö. Älä kiellä totuuksia sinäkään. Oikeasti kaikki lähti EU:hun liittymisestä ja muistakaa mikä vaikutin tällä on Suomeen joten lampaina mennään.
Kyllä se mahdollista on Suomessakin, mutta toki kannattaa kytkintä nostaa ja muuttaa ulkomaille jos vain tosiaan työpaikan sieltä saa.
Minä sain viime vuonna sijoitettua vuoden aikana sellaisen 40 000 €, joka on ihan kohtalainen suoritus minun kaltaiselleni rivivalkokaulusduunarille.